arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۲۶۹۱
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۲۳ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۸

یادداشت‌های اعتمادالسلطنه، پنجشنبه ۳۱ شهریور ۱۲۶۰: به واسطه بی‌میلی پادشاه به عمله طرب جز یک نفر باقی قرشمال هستند

به واسطه بی‌میلی پادشاه به این طبقه و فقر و پریشانی مردم و دماغ‌سوختگی اهل پایتخت که کسی طالب خواستن و اجرت دادن این سلسله نیستند، عمله طرب جز یک نفر که آقا محمدصادق باشد باقی بی‌معنی و دیگ‌تراش یعنی قرشمال هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

به واسطه بی‌میلی پادشاه به عمله طرب جز یک نفر باقی قرشمال هستندپس از انتشار خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی، «انتخاب» قصد دارد این بار بخش های گزیده ای از خاطرات دیگر شخصیت های مهم و تاثیرگذار کشور را روزانه، مرور و منتشر کند

به گزارش انتخاب، در خاطرات اعتماد السلطنه آمده است:

امروز بنا بود شاه سوار شود، موقوف گردید. بعد از ناهار سوار خواهد شد. درخانه رفتیم. آجودان مخصوص و حکیم‌الممالک آمده بودند. طرف التفات شدند. ناهار [در]منزل صرف شد. ناهار که شاه صرف فرمودند: کتاب‌ها و روزنامه‌ها خوانده شد. مقارن ظهر محقق رسید. شاه را زیارت کرد. شاه سوار شدند. من و محقق [به]منزل آمدیم. دو ساعت نگذشت سه چهار فراش به احضارم رسید. در این قبیل سفر‌ها که پادشاه بی‌حرم می‌آیند منحصر است مشغولیات‌شان به سوار شدن و شکار کردن و روزنامه و کتاب برای‌شان خواندن. دیگر نه نوشتجات شهر است و نه میل به کار‌های سلطنت دارند. فی‌الواقع تعطیل می‌فرمایند. ناهار روزنامه و کتب خوانده شد. امین‌حضور هم شرفیاب شد. در سر شام میل فرمودند: بر خلاف عادت که این پادشاه دارند که به ساز و صحبت میل ندارند و به آن‌چه سلاطین سلف مایل بودند نیستند، جز شکار‌های پرزحمت هیچ نمی‌خواهند و نمی‌طلبند، عمله طرب را احضار فرمودند. به واسطه بی‌میلی پادشاه به این طبقه و فقر و پریشانی مردم و دماغ‌سوختگی اهل پایتخت که کسی طالب خواستن و اجرت دادن این سلسله نیستند، عمله طرب جز یک نفر که آقا محمدصادق باشد، باقی بی‌معنی و دیگ‌تراش یعنی قرشمال هستند. خلاصه من و محقق [به]منزل آمدیم. شام خورده خوابیدم.

نظرات بینندگان