arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۲۷۸۰
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۰ - ۰۱ مهر ۱۳۹۸

پلوسی: تماس تلفنی ترامپ با یک رهبر خارجی باید فورا رسیدگی شود

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد، شکایت یک افشاگر عضو جامعه اطلاعاتی آمریکا از تماس تلفنی دونالد ترامپ با یک رهبر خارجی، باید فورا مورد رسیدگی قرار بگیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد، شکایت یک افشاگر عضو جامعه اطلاعاتی آمریکا از تماس تلفنی دونالد ترامپ با یک رهبر خارجی، باید فورا مورد رسیدگی قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای خطاب به اعضای کنگره نوشت: این تخلف مربوط به امنیت ملی ماست. بازرس کل مشخص کرد که این موضوع "فوریت" دارد و بنابراین ما با وضعیت فوق‌العاده‌ای مواجه هستیم که باید فورا مورد رسیدگی قرار بگیرد.

شکایت یک افشاگر نامشخص که وجود آن هفته گذشته فاش شد، ظاهرا شامل اتهاماتی است که ترامپ از رهبران اوکراینی خواسته است تا درباره جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا و خانواده‌اش تحقیق کنند. هیچ مدرکی دال بر اینکه بایدن در راستای منافع پسرش در خصوص تعاملاتش با اوکراین رفتار کرده باشد، وجود ندارد.

ترامپ اینکه از اوکراین خواسته باشد درباره بایدن تحقیق کند، تکذیب می‌کند اما کاخ سفید متن شکایت یا متن گفت‌وگوی تلفنی را منتشر نکرده است. اعضای کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا پنج‌شنبه توضیحات کوتاهی از بازرس کل جامعه اطلاعاتی دریافت کردند اما این شامل اطلاعاتی درباره محتوای متن شکایت نمی‌شد. سرپرست اداره اطلاعات ملی آمریکا از ارائه جزئیات به این کمیته خودداری کرده است.

در همین حال پلوسی تاکید کرد: اگر دولت همچنان برای جلوگیری از حضور این افشاگر در کنگره تلاش داشته باشد، یک نقض جدی از وظایف مبتنی بر قانون اساسی از جانب رئیس‌جمهوری رخ می‌دهد که آن‌ها را وارد فصل جدیدی از بی‌قانونی می‌کند و ما را به یک مرحله کاملاً جدید از تحقیقات می‌برد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا همچنین از جمهوری‌خواهان کنگره خواست تا به جمع آن‌ها ملحق شده و از مدیر موقت اطلاعات ملی آمریکا بخواهند تا "از قانون تبعیت کند چرا که ما به دنبال کشف حقیقت برای حفاظت از مردم آمریکا و قانون اساسی خودمان هستیم."

در این نامه، پلوسی درباره استیضاح بسیار محتاطانه عمل کرده است و آنطور که دموکرات‌ها مایلند روند تحقیقات علیه ترامپ و استیضاح را به جریان بیندازند، نبوده است. بیش از نیمی از دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از تحقیقات استیضاح علیه ترامپ حمایت می‌کنند.

نظرات بینندگان