arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۲۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۴ - ۰۱ مهر ۱۳۹۸

طوفان در کره جنوبی ۲۶ زخمی به‌جا گذاشت

مقامات کره جنوبی اعلام کردند: در پی وقوع یک طوفان قدرتمند در جنوب این کشور ۲۶ نفر مجروح و حدود ۲۷ هزار و ۷۹۰ خانه نیز با قطعی برق مواجه شده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مقامات کره جنوبی اعلام کردند: در پی وقوع یک طوفان قدرتمند در جنوب این کشور ۲۶ نفر مجروح و حدود ۲۷ هزار و ۷۹۰ خانه نیز با قطعی برق مواجه شده‌اند.

طوفان "تاپاه" که پیش‌تر بخش‌هایی از جزایر جنوبی ژاپن را همراه با بارندگی‌های سنگین، وزش باد شدید، جاری شدن سیل و همچنین مواردی از مصدومیت، درنوردیده در کره جنوبی نیز خساراتی به جا گذاشته است.

وزارت کشور کره جنوبی اعلام کرده که این طوفان طی دو روز اخیر منجر به بارندگی‌های سنگین و وزش‌ باهای شدید در شهرهای مختلف این کشور شده است. این طوفان با حرکت به شمال شرقی شبه‌جزیره، امروز (دوشنبه) تضعیف شده است.

"تاپاه" در کره جنوبی منجر به زخمی شدن جدی یک نفر و جراحاتِ جزئی ۲۵ نفر دیگر شده است. در حالی که برخی رسانه‌های کره جنوبی نیز از کشته شدن سه نفر خبر داده بودند اما این وزارتخانه اعلام کرده که هیچ یک از این مرگ‌ها ناشی از طوفان "تاپاه" نبوده است.

طوفان "تاپاه" هم‌چنین منجر به سیل‌گرفتگی خیابان‌های شهرهای کره جنوبی، تخریب و آسیب دیدن بسیاری از خانه‌ها و لغو حدود ۲۵۰ پرواز در ۱۱ فرودگاه این کشور شده است.

بنا بر گزارش آسوشیتدپرس، طوفان "تاپاه" روزهای جمعه و شنبه نیز جزیره جنوبی "اوکیناوا"ی ژاپن را درنوردید و ۱۸ مورد مصدومیت را نیز در آنجا بر جای گذاشت. این طوفان در طول تعطیلات آخر هفته سه روزه ژاپن منجر به اختلال در سفرهای ریلی و هوایی این کشور شده بود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان