arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۲۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۴ - ۰۱ مهر ۱۳۹۸

وقوع ۲ تصادف مرگبار ظرف ۲۴ ساعت در آفریقای جنوبی

مقامات آفریقای جنوبی با وجود راه‌اندازی کمپین "رانندگی ایمن" برای کاهش تصادف‌های جاده‌ای از کشته شدن ۳۰ نفر طی تنها ۲۴ ساعت در جاده‌های این کشور خبر دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مقامات آفریقای جنوبی با وجود راه‌اندازی کمپین "رانندگی ایمن" برای کاهش تصادف‌های جاده‌ای از کشته شدن ۳۰ نفر طی تنها ۲۴ ساعت در جاده‌های این کشور خبر دادند.

 طبق اعلام اداره سفرهای استانی آفریقای جنوبی، در آخرین حادثه در شرق شهر "پولوکوین" از استان "لیمپوپو"ی این کشور در اوایل روز گذشته (یک‌شنبه) دو تاکسی مینی بوس با یکدیگر برخورد کردند و این حادثه منجر به کشته شدن ۱۱ نفر از سرنشینان آنها شد.

به گفته اداره سفرهای استانی، این تصادف هیچ بازمانده‌ای نداشته است.

اداره ترافیک شهری کیپ تاون نیز اعلام کرده که در تصادفی دیگر که در اوایل روز شنبه در این شهر رخ داده، یک خودروی ساختمانی کنترل خود را از دست داده و پس از واژگونی منجر به کشته شدن ۹ نفر و زخمی شدن ۱۴ نفر دیگر از سرنشینان خود می‌شود.

تحقیقات مقدماتی حاکی از آن است که خستگی در هر دوی این تصادف‌ها عامل اصلی بوده است.

این دو تصادف در حالی رخ داده است که کمپین "رانندگی ایمن" پیش از شروع تعطیلات در آفریقای جنوبی به منظور کاهش تصادف‌های جاده‌ای راه‌اندازی شده بود که طی آن مقامات از رانندگان خواسته‌اند تا در طول تعطیلات از قوانین جاده‌ای پیروی کنند.

آفریقای جنوبی یکی از کشورهائی است که بدترین سوابق ایمنی جاده‌ای در جهان را دارد و روزانه حدود ۴۰ نفر در این جاده‌ها جان خود را از دست داده، ۲۰ نفر دچار معلولیت‌های دائمی شده و صدها نفر دچار مصدومیت‌های جدی می‌شوند.

بنا بر گزارش خبرگزاری شینهوا، حوادث رانندگی سالانه حدود ۸.۹ میلیارد دلار آمریکا برای اقتصاد آفریقای جنوبی خسارت به همراه دارد که این خسارات تأثیر قابل توجهی بر سایر نیازها از جمله بهداشت، آموزش، مسکن، ابتکارهای اشتغال‌زایی، تامین آب و برق و سایر هزینه‌های دولت برجای می‌گذارد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان