arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۲۸۴۴
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۴ - ۰۱ مهر ۱۳۹۸

برنده‌ غیرمنتظره گیشه در حضور نام‌های بزرگ

در یک رویداد جالب، فیلم‌هایی با بازی ستارگان درجه یک هالیوود مثل برد پیت و سیلوستر استالونه، بازی گیشه را به اقتباسی سینمایی از یک سریال تلویزیونی پرطرفدار واگذار کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در یک رویداد جالب، فیلم‌هایی با بازی ستارگان درجه یک هالیوود مثل برد پیت و سیلوستر استالونه، بازی گیشه را به اقتباسی سینمایی از یک سریال تلویزیونی پرطرفدار واگذار کردند.

 هفته گذشته نوبت به اکران سه فیلم جدید رسید که اتفاقا از درخشش فیلم‌های روی پرده کاستند و خودشان عنوان پرفروش‌ترین آثار سینمایی را تصاحب کردند.

«دانتون ابی»، «به سوی ستارگان» و «رمبو» هر کدام به شکلی برای مخاطبان جذابیت داشتند. یکی اقتباسی سینمایی از یک سریال محبوب است، یکی تریلری فضایی با بازی برد پیت است و «رمبو» هم نامی آشنا برای مشتاقان سینما است.

سریالی که در سینما هم محبوب است

«دانتون ابی» نشانی از قدرت گرفتن روزافزون آثار تلویزیونی است که هر روز بیش از پیش کیفیت پیدا می‌کنند. البته پیش از این هم آثار سینمایی موفقی با اقتباس از آثار تلویزیونی ساخته شده است که مشهورترین آن‌ها شاید «ماموریت غیرممکن» و «پیشتازان فضا» باشند.

تقریبا چهار سال از پایان یافتن سریال «دانتون ابی» می‌گذرد. این سریال در زمان پخش از محصولات محبوب آی‌تی‌وی بود که داستان آن سال‌ها قبل و در انگلستان اوایل قرن بیستم میلادی روی می‌دهد.

جولین فلوز خالق سریال «دانتون ابی» در ساخت این فیلم‌ سینمایی نوشتن فیلمنامه را به عهده دارد و از تهیه‌کنندگان است. کارگردانی فیلم را مایکل انگلر به عهده دارد و اکثر بازیگران سریال از جیم کارتر گرفته تا مگی اسمیت و الیزابت مک‌گاورن دوباره جلوی دوربین رفته و ترکیب آشنای سریال را تکرار کرده‌اند.

این فیلم سینمایی در افتتاحیه، فقط در آمریکای شمالی ۳۱ میلیون دلار فروش داشت. ترکیب تماشاگران این فیلم هم جالب است. تقریبا بیش از ۷۴ درصد تماشاگران را زنان تشکیل داده‌اند و بخش زیادی از آن‌ها بالای ۵۵ سال سن دارند.

برد پیت؛ فضانوردی پرهیاهو

«به سوی ستارگان» از پر سر و صداترین فیلم‌های چند وقت اخیر در رسانه‌ها بود. این فیلم علیرغم جا ماندن از «دانتون ابی» عملکرد تقریبا خوبی داشت و بیش از ۱۹ میلیون دلار از بلیت‌هایش فروش رفت.

فیلم فضایی برد پیت که در رقابت شانه به شانه از «رمبو» جلو افتاد، نخستین بار در جشنواره فیلم ونیز روی پرده رفت و با تحسین تماشاگران و منتقدان سینمایی روبه‌رو شد. این فیلم پس از آن به جشنواره تورنتو رفت و از آنجا کمپین اسکاری خود را آغاز کرد. «به سوی ستارگان» را می‌توان از فیلم‌های پرشانس برای اسکار دانست. برد پیت که پیش از این فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» را روی پرده داشت، امیدوار است که با بازی در این فیلم‌ها حداقل نامزد جایزه اسکار شود.

فیلم جدید برد پیت از دارایی‌های کمپانی والت دیزنی است که در فاکس قرن بیستم ساخته شده است. البته ساخت آن پیش از آن بود که فاکس به دیزنی فروخته شود، پس ایده‌های خلاق فیلم شاید چندان مطابق با روندها و استانداردهای دیزنی نباشد.

«به سوی ستارگان» به کارگردانی جیمز گری قرار بود زودتر از این‌ها اکران شود اما دیزنی اکرانش را به تاخیر انداخت. با نقدهای مثبتی که درباره فیلم منتشر شده است و امتیاز بالایش در سایت‌های معتبر می‌توان افزایش فروش آن در هفته‌های آتی امیدوار بود.

«رمبو» و یک ستاره ۷۳ ساله

سیلوستر استالونه از آن دست ستاره‌هایی است که به محدودیت‌های سنی توجهی ندارند و در ۷۳ سالگی چنان آمادگی جسمانی‌اش بالا است که می‌تواند در یک فیلم اکشن هنوز هم در قامت جان رمبوی مشهور ظاهر شود.

او این‌بار در نقش رمبو به نبرد کارتل‌های شرور مکزیک می‌رود. از آنجا که اعلام شد، این «رمبو» آخرین اثر از این زنجیره فیلم‌ها است، می‌توان این فیلم را خداحافظی استالونه با این نقش نامید.

«رمبو:‌ آخرین خون»‌ در انتهای زنجیره‌ای ایستاده است که در دهه ۸۰ میلادی با فیلم «رمبو: اولین خون» شروع شد. «آخرین خون» برعکس «به سوی ستارگان» با نگاه سرد منتقدان سینمایی روبه‌رو شده است.

پایان حکمرانی «آن» و «تیغ‌زن‌ها»

سه جایگاه نخست جدول فروش‌ را تازه‌واردها از آن خود کردند. به این ترتیب فیلم‌های پرفروش هفته پیش به رتبه چهارم و پنجم جدول سقوط کرد.

«آن»‌ که سه هفته از اکرانش می‌گذرد، چهارمین فیلم پرفروش هفته بود و اندکی بیش از ۱۷ میلیون دلار از گیشه کاسب شد. «تیغ‌زن‌ها»‌ هم در دومین هفته اکران را با فروش ۱۷ میلیون دلاری به پایان رساندند.

هفته پیش اکران «تیغ‌زن‌ها» در کشور مالزی ممنوع اعلام شد. به گفته مقامات مالزیایی صحنه‌هایی این فیلم برای اکران عمومی مناسب نیست.

نام فیلم

فروش هفتگی (میلیون دلار)

مجموع فروش (میلیون دلار)

بودجه فیلم(میلیون دلار)

دانتون ابی

۳۱

۳۱

-

به سوی ستارگان

۱۹.۲

۱۹.۲

۸۰

رمبو:‌ آخرین خون

۱۹

۱۹

۵۰

آن: فصل دو

It: Chapter Two

۱۷.۲

۱۷۹

۹۰

تیغ‌زن‌ها

Hustlers

۱۷

۶۲

۲۰

شیر شاه

The Lion King

۲.۵

۵۳۷

۲۶۰

پسرهای خوب

Good Boys

۲.۴

۷۷

۲۰

انجل سقوط کرده است

Angel Has Fallen

۱.۵

۶۴

۴۰

برنده

Overcomer

۱.۴

۳۱

۵

هابز و شا

Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw

۱.۲

۱۷۰

۲۰۰

نظرات بینندگان