arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۲۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۵ - ۰۱ مهر ۱۳۹۸

تاخیر پرواز یک هواپیما به خاطر عبور جوجه تیغی از باند فرودگاه

یک خلبان اسکاتلندی عملیات تیک آف هواپیمای خود را متوقف مرد تا یک جوجه تیغی کوچک از مسیر پرواز هواپیما روی باند فرودگاه بگذرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک خلبان اسکاتلندی عملیات تیک آف هواپیمای خود را متوقف مرد تا یک جوجه تیغی کوچک از مسیر پرواز هواپیما روی باند فرودگاه بگذرد.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، خالی بودن باند فرودگاه به ویژه موقع فرود یا پرواز هواپیما بسیار مهم است اما به نظر می رسد این موضوع از دید یک بچه جوجه تیغی که وارد باند فرودگاه شده بود چندان مهم ارزیابی نمی شد.

ورود این بچه جوجه تیغی به باند فرودگاه شاید از دید بسیاری از افراد چندان مهم نباشد اما یک خلبان مهربان پس از دیدن جوجه تیغی به مسافران گفت که حدود دو دقیقه تیک آف را به تاخیر می اندازد تا جوجه تیغی از روی باند عبور کند. جالب است که این موضوع از دید مسافران نیز با استقبال مواجه شد.

این کاپیتان با  هواپیمای Saab 340 حدود ساعت 5.20 دقیقه روز پنجشنبه در آستانه سفر به اینورنس پرواز را متوقف کرد. در آن زمان 30 مسافر در هواپیما حضور داشتند. نیل هیوز ، مدیر عملیات پرواز در این خصوص گفت: کاپیتان با اقدامی بسیار زیبا و با همراهی مسافران از مرگ یک جوجه تیغی جلوگیری کرد . او با این حرکت از له شدن جوجه تیغی زیر چرخ های هواپیما جلوگیری کرد.

در هنگام انجام این حرکت 30 مسافر در هواپیما حضور داشتند.جالب است که دیدن یک جوجه تیغی کوچک در شرایط پیش از پرواز روی باند بسیار دشوار است اما این خلبان تیزبین با دیدن این حیوان کوچک و علی رغم این که می توانست آن را نادیده بگیرد پرواز را با تاخیر انجام داد.

یکی از مسافران این پرواز ردی مک لود در این باره توئیت کرد: "ساعت 5 بعدازظهر وقتی هواپیما در حال حرکت به سمت باند بود ناگهان ترمزها مانند توقف اضطراری به کار افتادند و یک دقیقه بعد خلبان به ما اعلام کرد برای حرکت یک جفت جوجه تیغی توقف کرده است."

نظرات بینندگان