arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۳۰۴۸
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۱ - ۰۲ مهر ۱۳۹۸

لایو خبر - ۲ مهر ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عبدالمهدی برای میانجی گری میان تهران و ریاض به عربستان می رود
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ - ۲۳:۲۶

المیادین به نقل از منابع مطلع از سفر عبدالمهدی به عربستان برای میانجی گری بین تهران و ریاض خبر داد.

 

به گزارش انتخاب،این سفر نخست‌وزیر عراق به عربستان «چند ساعته» خواهد بود.

مرتضی جوادی‌آملی: شمس و مولوی خودشان مخالف صوفیه بودند
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ - ۲۳:۲۵

بعد از انتشار اخباری درباره ساخت یک فیلم توسط حسن فتحی درباره مولوی، تصویر یک استفتای منتسب به یکی از مراجع تقلید علیه ساخت این فیلم منتشر شده، اما حجت‌الاسلام والمسلمین جوادی آملی، از اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم با بیان این که «شمس و مولوی خودشان مخالف صوفیه بودند»، اقدام برخی افراد را غیرعلمی و با هدف ایجاد اختلاف و دعوا می‌داند.

دیدار روحانی با نخست وزیر ژاپن
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ - ۲۳:۲۳

گسترش روابط تهران - توکیو و اجرای سریعتر توافقات فیمابین/ تقدیر از تلاشهای ژاپن برای حفظ و اجرای برجام/ شینزو آبه: توکیو دوست تاریخی ایران است/ به تلاش برای کاهش تنش در منطقه ادامه می دهیم

مکرون: امیدوارم تا ساعات آینده اتفاق های خوبی درباره ایران رخ دهد
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ - ۱۹:۰۶

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/7/2/737100_299.jpg

رئیس جمهوری فرانسه که برای حضور در هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده است، ابراز امیدواری کرد تا ساعات آینده در نیویورک پیشرفتی در مسأله هسته ای ایران رخ دهد. ما باید به منظور جلوگیری از افزایش تنش ها در منطقه، بار دیگر به میز مذاکره بازگردیم.

وی ادامه داد:باید بحث های صریحی درباره فعالیت های هسته ای ایران، فعالیت های ایران در منطقه و همچنین فعالیت های بالستیک این کشور انجام شود.

واکنش فرمانده سپاه به بیانیه مشترک سه کشور اروپایی درباره حمله به آرامکو: دروغ می‌گویند
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ - ۱۸:۱۳

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/7/2/737084_448.jpg

سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه در حاشیه مراسم سی و دومین محفل انس با پیشکسوتان دفاع مقدس در جمع خبرنگاران در واکنش به بیانیه مشترک سه کشور اروپایی فرانسه، انگلیس و آلمان و طرح این ادعا که ایران مسئول حمله به تاسیسات آرامکو است، اظهار کرد: این نکته که رهبر انقلاب فرمودند «اروپایی ها هم دست کمی از آمریکایی ها ندارند»، امروز چهره خود را کاملا نشان داد و اروپایی ها بدون هیچ سند و مدرکی یک اتهام واهی و دروغین را به کشور ایران نسبت دادند و طبیعت اروپا و آمریکا همین است.

وی افزود: اگر بخواهید اروپا و آمریکا را دقیقا معنی کنید بعضی کشورهای اروپایی مخصوصا سه کشوری که همیشه در خط مقدم علیه ملت ایران بودند و آمریکایی ها عموما معنای دروغ می دهند و حرف دروغ به زبان می آوردند.

ترامپ: درباره ایران عملکرد مناسبی داریم/ فکر کنم آنها دوست داشته باشند کاری انجام دهند؛ اگر اینطور باشد کار هوشمندانه‌ای است
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ - ۱۷:۰۵

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/7/2/737013_281.jpg

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا گفت: درباره ایران، فکر می‌کنم عملکرد بسیار مناسبی داریم. ببینیم چه پیش می‌آید. فکر کنم آنها دوست داشته باشند کاری انجام دهند. اگر اینطور باشد کار هوشمندانه‌ای است.ایالات متحده به دنبال درگیری با هیچ کشوری نیست. ما خواستار صلح، همکاری و نفع دوجانبه با همه هستیم.

معاون ارتباطات دفتر رئیس جمهور: مرکل تا ساعاتی دیگر با روحانی دیدار می‌کند/ این دیدار از قبل تنظیم نشده بود
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ - ۱۶:۳۵

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/7/2/736978_288.jpg

پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات دفتر رئیس جمهور در توییتر خود نوشت:

«مرکل»، صدر اعظم آلمان تا ساعاتی دیگر با حضور در محل اقامت رئیس جمهور با روحانی دیدار می‌کند.

این دیدار جزو ملاقاتهای تنظیم شده از قبل نبود.

نظر آیت الله نوری همدانی درباره ساخت سریال شمس و مولانا: حرام است
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ - ۱۵:۰۶

نظر آیت الله نوری همدانی درباره ساخت سریال شمس و مولانا: ترویج صوفیه جایز نیست

قیمت طلا، سکه و ارز در بازار امروز ۹۸/۰۷/۰۲
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ - ۱۴:۰۶

 

نوع

قیمت لحظه

قیمت دلار

11 هزار و 350 تومان

قیمت یورو

12 هزار و 650 تومان

قیمت پوند

14 هزار و 297 تومان

قیمت درهم امارات

3 هزار و 154 تومان

قیمت سکه بهار آزادی

4 میلیون و 14 هزار تومان

قیمت سکه طرح جدید

4 میلیون و 32 هزار تومان

قیمت نیم سکه

2 میلیون و 38 هزار تومان

قیمت ربع سکه

یک میلیون و 239 هزار تومان

قیمت سکه گرمی

859 هزار تومان

قیمت گرم طلای 18

408 هزار و 900 تومان

قیمت گرم طلای 24

545 هزار و 100 تومان

قیمت هرمثقال طلا

یک میلیون و 771 هزار تومان

قیمت هرانس طلادلار

1521.5دلار

قیمت پلاتیندلار

958 دلار

قیمت انس نقرهدلار

18.69 دلار

کاهش دوباره قیمت دلار/ یورو ۱۲۶۵۰ تومان شد
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ - ۱۳:۰۶

 

نوع ارز

قیمت

قیمت دلار صرافی بانکی

11  هزار  و 350 تومان

قیمت دلار در بازار آزاد

11 هزار و 350 تومان

قیمت یورو

12 هزار  و 650 تومان

قیمت درهم امارات

3 هزار و 142 تومان

قیمت پوند

14 هزار و 226 تومان

قیمت ارز مسافرتی

12 هزار و 533 تومان

قیمت خرید دلار در بانک‌ها

11 هزار و 247 تومان

قیمت خرید یورو در بانک‌ها

12 هزار و 359 تومان

قیمت خرید پوند در بانک‌ها

13 هزار و 985 تومان

آیت الله مکارم: ساخت سریال شمس تبریزی جایز نیست
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ - ۱۲:۲۹

جمعی از طلاب از آیت‌الله‌ مکارم شیرازی درباره سریال شمس تبریزی پرسیده‌اند که این مرجع تقلید پاسخ داد: با توجه به اینکه این کار سبب ترویج فرقه ضالّه صوفیه می‌شود، شرعاً جایز نیست و باید از آن خودداری کرد.

ظریف: امارات در مسیر درست گام بر می دارد
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ - ۱۲:۲۸

وزیر خارجه کشورمان در گفتگو با مجری سی ان ان (کریستین امان‍‍پور) گفت «اتهام زنی ها به رسیدن به راه حل در منطقه ما کمک نمی کنند، جنگ در یمن از چهار سال و نیم گذشته تاکنون ادامه داشته است.» مجری سی ان ان گفت: «در واقع امارات دارد عقب می کشد!» ظریف ادامه داد: امارات به نوعی دارد دیوار دفاعی ایجاد می کند اما آنها دارند در مسیر درست گام بر می دارند، امیدواریم سعودی ها نیز به این درک برسند؛ هیچ کس نمی خواهد طرف مقابلش را در وضعیتی تحقیرآمیز ببیند زیرا چنین شرایطی پایدار نیست. خواسته ما این است که همه طرف ها احساس پیروزی داشته باشند.

خط اعتباری اروپا نه به بار است و نه به دار
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ - ۱۲:۲۷

علی لاریجانی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار سلیمی نماینده محلات درباره اختصاص اعتبار ۱۵ میلیارد دلاری فرانسه به ایران گفت: خط اعتباری وجود ندارد نه به بار است و نه به دار. اشکال این است که طرف اروپایی ها حرکتی انجام نمی‌دهند.

نخست وزیری چرخشی در اسرائیل؟
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ - ۱۲:۲۵

"دیدار "بنی گانتس" رهبر حزب کاحول لاوان (آبی و سفید) و "بنیامین نتانیاهو" رهبر لیکود با "روون ریولین" رئیس اسراییل که دوشنبه شب برای توافق بر سر تقسیم قدرت انجام گرفت، بدون نتیجه پایان یافت. "آویگدور لیبرمن" رهبر حزب "یسرائیل بیتنو" نوشت: دو حزب اصلی به چنین درکی رسیده اند که باید یک دولت وحدت ملی تشکیل شود که در آن پست نخست وزیری به صورت چرخشی اداره شود. لیبرمن مدعی شد: در دیدار نتانیاهو و گانتس، موضوع اصلی گفت و گوی آنان بر سر این بوده است که کدامیک، اول مقام نخست وزیری را عهده دار شود و کدامیک به عنوان نفر بعد، این مقام را در اختیار بگیرد.

ترامپ: برای مذاکره با ایران نیازمند میانجی نیستیم
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ - ۱۲:۲۴

رئیس جمهوری آمریکا در دیدار با نخست وزیر سنگاپور گفت: من سه شنبه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل در مورد ایران سخنرانی خواهم کرد. ترامپ افزود: اتفاقات زیادی در رابطه با ایران در حال وقوع است، خیلی بیشتر از آنچه می دانید.  رئیس‌جمهور آمریکا همچنین در دیدار با عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر گفت که در حال حاضر هیچگونه برنامه‌ای برای دیدار با مقامات ایرانی وجود ندارد اما برگزار شدن این دیدارها را نیز بعید ندانست. ترامپ در ادامه گفت که درباره مذاکره با ایران نیازمند هیچ میانجی نیستیم و مذاکره مستقیم امکان پذیر بوده و ایران می‌داند که با چه کسی تماس بگیرد.

لاریجانی: این چه وضعی است که به نمایندگان اتهامات دروغ می‌زنند؟
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ - ۱۲:۲۱

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سخنان اخیر یکی از وعاظ گفت: لطمه وارد نکردن به وحدت ملی توقعی حداقلی است. آیا فحش و توهین به مجلس به عنوان مهم‌ترین رکن مردم سالاری نظام، جز خواسته آمریکا و اسرائیل است؟ او گفت: نگویید ما "انتقاد" کردیم. عبارات شما انتقاد از باب امر به معروف و نهی از منکر نبود. فحش و توهین بود. لاریجانی ادامه داد: به محتوای بحث کاری ندارم، بحث حاوی خلط بحثی روشن است. این چه وضعی است که به یک یا چند نماینده اتهاماتی دروغ می‌زنند و چند سایت خبر آنها را منتشر کرده و بعد معلوم می‌شود که اولین منتشرکننده سایت ضدانقلاب بوده است. آیا شما قبول ندارید و در روایات ندیده‌اید که آبروی مومن حرمت کعبه را دارد؟ در پیشگاه خدا چه می‌گویید؟

آیت الله جنتی: به مدیران فعلی امیدی ندارم
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ - ۱۲:۲۰

آیت الله جنتیرئیس مجلس خبرگان رهبری در جلسه این مجلس تصریح کرد: بی تعارف من به مدیران فعلی هیچ امیدی ندارم. ما برای روزی کار می کنیم که اینها با مدیران جوان و انقلابی جایگزین شوند تا از این خفت و گرفتاری که دچارش شده ایم رها شویم.

غیبت صدراساداتی در اجلاسیه خبرگان
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ - ۱۲:۱۸

صدرالساداتی، عضو مجلس خبرگان رهبری  که در هفته‌های گذشته برخی حواشی درباره او و برادرش مطرح شده بود، در  جلسه امروز حضور نداشت.

دیدار روحانی و مکرون در نیویورک
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ - ۱۲:۱۷

رؤسای جمهوری اسلامی ایران و فرانسه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل دیدار کردند. روحانی در این دیدار ضمن تاکید بر وظایف و مسئولیت سایر طرف های برجام و از جمله فرانسه برای حفظ این توافق مهم بین المللی بعد از خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا از آن؛ بیانیه امروز کشورهای فرانسه، انگلیس و آلمان را اتهام زنی بی اساس به جمهوری اسلامی ایران عنوان و از آن انتقاد کرد. در بیانیه الیزه هم آمده است: «رئیس‌جمهور (فرانسه) گفت که در شرایط کنونی، مسیر کاستن از تنش‌ها در حال تنگ‌تر شدن است اما بیشتر از هر زمانی کاستن از تنش ضروری است و زمان آن فرا رسیده که ایران این اقدام را انجام دهد».

تایید اطلاعات سپاه شرط تابعیت فرزندان زنان ایرانی و مردان خارجی شد
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ - ۱۲:۰۷

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز سه شنبه در جریان رفع ایراد شورای نگهبان از لایحه تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی تبصره ۲ ماده واحده این لایحه را اصلاح کردند. در مصوبه پیشین مجلس تایید وزارت اطلاعات به این منظور پیش بینی شده بود که نمایندگان برای تامین نظر شورای نگهبان اطلاعات سپاه را نیز به آن اضافه کردند.

۶۵ درصد پزشکان کارتخوان ثبت نکردند
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ - ۱۲:۰۳

31شهریور ماه امسال مهلت قانونی پزشکان و حرف وابسته ذکر شده در قانون بودجه 98 کل کشور برای ثبت کارتخوان در نظام مالیاتی به پایان رسید. علی رستم پور مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و نظارت بر برون سپاری سازمان امور مالیاتی گفته بود که 35 درصد کارتخوان پزشکان در سامانه نظام مالیاتی ثبت شد که تعداد آنها 26 تا 27 هزار نفر می‌شود. در مجموع 73 هزار و 877 پزشک مشمول فراخوان ثبت و نصب کارتخوان مورد تایید نظام مالیاتی شده بودند.

باقری: عربستان و امارات راه را گم کرده‌اند
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ - ۱۲:۰۲

سرلشگر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر این‌که صنعت دفاعی خودکفای جمهوری اسلامی و روحیه فداکاری ملت ایران متعلق به جهان اسلام است، گفت: عربستان سعودی و امارات متحده عربی که در راس کشورهایی هستند که علیه ایران توطئه می‌کنند راه را گم کرده‌اند و بایستی به آغوش اسلام باز گردند. ایران به همراه کشورهای منطقه می‌توانند ثبات و آرامش را در منطقه تامین کنند.

ترامپ: سزاوار جایزه صلح نوبل هستم
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ - ۱۲:۰۲

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پس از دیدار دوجانبه‌اش با عمران خان، نخست وزیر پاکستان در جمع خبرنگاران در مقر سازمان ملل گفت: معتقدم به دلایل بسیار "سزاوار" دریافت جایزه صلح نوبل هستم البته اگر عادلانه تصمیم‌گیری شود که خب این اتفاق نخواهد افتاد و داوران منصفانه تصمیم نخواهند گرفت. وی گفت: کمیته تصمیم‌گیری جایزه صلح نوبل کمی پس از روی کار آمدن اوباما به او جایزه صلح نوبل را دادند و حتی شخص اوباما نیز هیچ نظری درباره اینکه چرا این جایزه را دریافت کرده، نداشت. ترامپ افزود: می‌دانید، در حقیقت این تنها موضوعی است که من با اوباما در موردش توافق دارم.

مطهری: نشان دادن چهره حضرت عباس ایراد شرعی ندارد
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ - ۱۲:۰۱

علی مطهری در واکنش به خبر اکران فیلم سینمایی رستاخیز در سایر کشورها و انتشار نسخه غیرمجاز آن در فضای مجازی و همچنان توقیف ۷ ساله آن در کشور، اظهار کرد: مانع اصلی این فیلم برای اخذ پروانه نمایش، به تصویر کشیدن چهره حضرت عباس(ع) بود که معتقدم نشان دادن چهره ایشان ایراد شرعی ندارد. او افزود: حضرت عباس(ع) معصوم نیستند، حال اینکه به تصویر کشیدن چهره معصوم نیز خود مورد بحث است؛ لذا در این مورد نباید به این شکل تعصب به خرج دهیم. او افزود: این موضوع، مسئله‌ قابل حلی بود؛ چنانچه رایزنی‌های بیشتری با مراجع عظام و حتی مقام معظم رهبری می‌شد، امروز موانع در مسیر اکران این فیلم برداشته شده بود.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ - ۱۱:۵۹

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان