arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۳۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۳ - ۰۲ مهر ۱۳۹۸

نخست‌وزیر پاکستان: ترامپ خواست برای تنش‌زدایی با ایران میانجی‌گری کنم

نخست‌وزیر پاکستان سه‌شنبه گفته رئیس‌جمهور آمریکا و مقام‌های سعودی از او خواسته‌اند برای کاستن از تنش‌ها با ایران، میانجی‌گری کند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخست‌وزیر پاکستان: ترامپ خواست برای تنش‌زدایی با ایران میانجی‌گری کنم«عمران خان»، نخست‌وزیر پاکستان امروز سه‌شنبه گفته «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و عربستان سعودی از او خواسته‌اند برای کاستن از تنش‌ها با ایران میانجی‌گری کند. 

عمران خان شب گذشته در نیویورک با رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کرد. 

بعد از آن دیدار «شاه محمود قریشی»، وزیر امور خارجه پاکستان به تشریح محورهای مطرح‌شده در گفت‌وگوی سران دو کشور پرداخت. 

وزیر امور خارجه پاکستان گفت: «در خصوص ایران، نخست‌وزیر پاکستان برای رئیس‌جمهور آمریکا این را روشن کرد که منطقه تاب وقوع جنگی دیدار را ندارد و هر گونه اقدام بی‌پروا تبعات ناگواری به همراه خواهد داشت.»

وی در ادامه گفت: «با وجود این، رئیس‌جمهور آمریکا درباره پیشنهاد نخست‌وزیر برای ایفای نقش جهت کاستن از تنش‌ها به او اجازه داد با سران ایران صحبت کند.»

قریشی گفت نخست‌وزیر پاکستان درباره این موضوع با مقام‌های ایران رایزنی خواهد کرد تا راهی برای خروج از این وضعیت پیدا کند. 

واشنگتن بعد از خروج از برجام در راستای سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» به اقداماتی تحریک‌آمیز مانند قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی، اعزم یک ناوگروه، چند بمب‌افکن بی‌-۵۲ و چند جنگنده اف-۲۲ به منطقه و تحریم وزیر خارجه ایران روی آورده است. 

ترامپ همزمان با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا به دنبال راهی برای رقم زدن یک پیروزی دیپلماتیک است. 

او در روزهای گذشته سخنان متناقضی درباره تمایل به دیدار با حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران مطرح کرده است. 

رئیس جمهور آمریکا دوشنبه در تازه‌ترین موضع‌گیری در پاسخ به سوالی درباره امکان دیدار با روحانی گفت: «خواهیم دید چه اتفاقی خواهد افتاد.»

رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه گفته بود که آماده است تا طرح پیشنهادی ایران برای ایجاد ثبات و آرامش در منطقه خلیج فارس را بشنود.

این در حالی است که ترامپ سه‌شنبه هفته پیش درباره احتمال دیدار با روحانی گفته بود: «من هیچوقت چیزی را منتفی نمی‌دانم ولی ترجیح می‌دهم با او ملاقات نکنم.»

منبع: فارس
نظرات بینندگان