arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۳۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۰ - ۰۳ مهر ۱۳۹۸

پمپئو خطاب به شورای امنیت: تحریم تسلیحاتی ایران باید ادامه یابد

وزیر خارجه آمریکا در پیامی توییتری ضمن تکرار اتهام‌زنی‌ها به ایران، از شورای امنیت سازمان ملل خواسته که از تداوم تحریم‌ تسلیحاتی ایران اطمینان حاصل کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در ادامه لفاظی‌های ضد ایرانی «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا، او حالا از نزدیک شدن موعد رفع تحریم‌ تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل به شدت ابراز نگرانی کرده و بر ضرورت ادامه این تحریم تأکید کرده است.

وزیر خارجه آمریکا امروز (چهارشنبه)، در مورد چشم‌انداز رفع تحریم‌های تسلیحاتی ایران در سال پنجم اجرای برجام، در توییتر نوشته است: «ایران همچنان بزرگ‌ترین تهدید صلح و امنیت است و تغییری در این موضوع حادث نشده است. ما باید با هم کار کرده و با استفاده از همه بازارهای در دسترسمان، ثبات و رفاه را به خاورمیانه آورده و ایران را از دسترسی به منابعش به منظور دست زدن به رفتار شرورانه در سراسر جهان منع کنیم».

وی افزود: «نباید به ایران اجازه داده شود که این رفتار مخرب را ادامه دهد. به خاطر مردم ایران و جهان، شورای امنیت سازمان ملل باید نقشی حیاتی در زمینه اطمینان از تداوم تحریم تسلیحاتی این کشور پیشرو در حمایت از تروریسم در جهان ایفا کند».

مایک پامپئو ۲۲ مرداد ماه هم در این باره گفته بود: «زمان در حال گذر است. زمان باقی مانده پیش از آنکه تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران به پایان برسد و ممنوعیت سفر "قاسم سلیمانی" (فرمانده نیروی قدس سپاه) برداشته شود، به پایان نزدیک می‌شود».

وزیر خارجه آمریکا در آن زمان، لینکی از سایت وزارت خارجه آمریکا را در توییتش قرار داده بود که طبق آن تحریم‌ تسلیحاتی ایران ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰ (۲۷ مهرماه ۱۳۹۹) به پایان خواهد رسید و پس از آن ایران می‌تواند به فروش تسلیحات پرداخته و از کشورهای خارجی تسلیحات خریداری کند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان