arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۳۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۶ - ۰۳ مهر ۱۳۹۸
سه‌شنبه، سوم مهر ۱۳۵۸؛ روزی که شبکه دوم سیما متولد شد

خبری درباره تلویزیون که مسعود کیمیایی در سال ۱۳۵۸ اعلام کرد

سرآغاز برنامه‌های کانال دوم، پخش نوار مجلس خبرگان است که در ساعت پنج بعدازظهر امروز [سوم مهر ۵۸] از کانال دوم پخش می‌شود و در واقع آزمایشی است برای نحوه پخش برنامه از این کانال که پس از آن پخش دیگر برنامه‌های خاص این کانال را به دنبال خواهد داشت/ قبلا از سوی سرپرست برنامه دوم، مسعود کیمیایی، هفتم مهر [۱۳۵۸] به عنوان آغاز کار کانال دوم اعلام شده بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبری درباره تلویزیون که مسعود کیمیایی در سال ۱۳۵۸ اعلام کرد

سرویس تاریخ «انتخاب»: شامگاه دوشنبه، دوم مهر ۱۳۵۸، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که برنامه شبکه دوم تلویزیون از ساعت پنج بعدازظهر سه‌شنبه (سوم مهر ماه) آغاز به کار می‌کند.

به گزارش «انتخاب»، روزنامه اطلاعات، مورخ سوم مهر ۱۳۵۸، به نقل از خبر اعلامی تلویزیون در این باره چنین نوشت:

سرآغاز برنامه‌های کانال دوم، پخش نوار مجلس خبرگان است که در ساعت پنج بعدازظهر امروز [سوم مهر ۵۸] از کانال دوم پخش می‌شود و در واقع آزمایشی است برای نحوه پخش برنامه از این کانال که پس از آن پخش دیگر برنامه‌های خاص این کانال را به دنبال خواهد داشت.

هم‌اکنون برای تغذیه کانال دوم تلویزیون برنامه‌های سخنرانی به وسیله تولید داخلی در زمینه‌های مختلف تدارک دیده شده و همچنین سریال‌ها و فیلم‌های جدیدی آماده نمایش شده است که به احتمال زیاد تا نیمه اول ماه جاری [مهر ۵۸] پخش آن‌ها از کانال دوم آغاز خواهد شد.

لازم به یادآوری است که قبلا از سوی سرپرست برنامه دوم، مسعود کیمیایی، هفتم مهر [۱۳۵۸] به عنوان آغاز کار کانال دوم اعلام شده بود. همچنین دیشب [شامگاه دوم مهر ۵۸] بعد از مدت‌ها برای اولین بار آرم سیمای جمهوری اسلامی برای مدت محدودی از برنامه دوم پخش شد.

نظرات بینندگان