arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۳۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۰ - ۰۳ مهر ۱۳۹۸

پادشاه اردن جلوگیری از تشکیل کشور فلسطین را فاجعه بار خواند

پادشاه اردن با تاکید بر اجرای طرح تشکیل دو کشور از جمله کشور فلسطین به پایتختی قدس، هشدار داد که راه حل تشکیل یک کشور برای پایان دادن به منازعه فلسطینی-صهیونیستی، فاجعه‌ای بزرگ در منطقه خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پادشاه اردن جلوگیری از تشکیل کشور فلسطین را فاجعه بار خواندبه گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، عبدالله دوم در گفت‌ وگو با شبکه آمریکایی "ام اس ان بی سی" تاکید کرد که ما نگرانیم رژیم صهیونیستی راه حل تشکیل دو کشور را کنار گذاشته و در راستای تحقق راه حل تشکیل کشوری واحد گام بردارد که این فاجعه‌ای بزرگ برای همه خواهد بود.

وی در رابطه با اظهارات اخیر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن به اراضی اشغالی در صورت پیروزی در انتخابات کنست(پارلمان) گفت که این اظهارات انتخاباتی را چندان جدی نمی‌گیرد اما در کل چنین اظهاراتی کمکی به وضعیت موجود نخواهد کرد.

عبدالله دوم افزود که اگر سیاست رژیم صهیونیستی اشغال کرانه باختری باشد، این مساله تاثیر و پیامد زیادی بر روابط اردن و حتی مصر با این رژیم خواهد داشت، زیرا اردن و مصر معاهده صلح را با رژیم صهیونیستی به امضا رسانده‌اند.

پادشاه اردن خاطر نشان کرد که رژیم صهیونیستی دست به تبعیض نژادی در اراضی اشغالی می‌زند و میان یهودیان و مسلمانان و مسیحیان اختلاف قائل است و این مساله موجب تشدید تنش و ناامنی در خاورمیانه خواهد شد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که در صورت پیروزی در انتخابات و تشکیل کابینه جدید، شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری و بخش‌های مهمی از این منطقه را به اسرائیل ملحق می سازد و علاوه بر این "دره اردن" و شمال "بحر المیت"را تحت حاکمیت می گیرد.

وی گفت که الحاق این منطقه گام اول پس از پیروزی در انتخابات خواهد بود و در اقدامات بعدی پس از رونمایی از طرح معامله قرن دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بخش‌های دیگری از فلسطین را نیز الحاق خواهد کرد.

ترامپ با شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا در تل‌آویو به قدس و به رسمیت شناختن حاکمیت این رژیم بر بلندی‌های جولان حمایت بدون قیدوشرط خود را از اشغالگری نشان داده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان