arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۳۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۰ - ۰۳ مهر ۱۳۹۸

استراماچونی: بابت نتیجه داربی ناراحتیم/ چشمی هنوز به طور کامل آماده نیست

سرمربی تیم فوتبال استقلال می‌گوید او و بازیکنانش به خاطر شکست برابر پرسپولیس ناراحت هستند و به همین خاطر از هوادران عذرخواهی می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش ایسنا، آندره‌آ استراماچونی، سرمربی تیم فوتبال استقلال در نشست خبری پیش از بازی با ذوب‌آهن و در پاسخ به این پرسش که آیا نتیجه داربی در بازی با ذوب‌آهن تاثیر می‌گذارد یا خیر اظهار کرد: بازی استقلال و پرسپولیس یکی از مهم‌ترین بازی‌های لیگ است. برای تمام طرفداران هم مهم‌ترین مسابقه سال است. همه ما بابت نتیجه‌ای که در داربی گرفتیم ناراحت هستیم و از تمام طرفداران عذرخواهی می‌کنیم چون می‌خواستیم یک نتیجه خوب به آن‌ها هدیه کنیم. همان‌طور که من به بازیکنانم گفتم، نگرش من نگرشی متفاوت است.

او ادامه داد: بلافاصله بعد از مسابقه ذهنیت‌مان را از داربی خارج کردیم و به مسابقه بعدی فکر کردیم. چون فردا ما یک مسابقه سخت با یک حریف خیلی سخت و یک مربی خیلی خوب داریم. چیزی که اهمیت دارد این است که تیم ذوب آهن مسابقات را از ما زودتر شروع کرد چون در کوران مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بود.

استراماچونی درباره تغییرات تیمش و بازیکن جدید در خط حمله هم توضیح داد: من می‌دانم که ما در مسابقات قبلی نتایجی گرفتیم که واقعا مستحقش نبودیم. کمترین گلی هم که می‌توانستیم به ثمر رساندیم. الان پنجره نقل و انتقالات بسته است و به عنوان یک مربی تنها می‌توانم روی بازیکنانم تمرکز کنم. نمی‌دانم که باشگاه به تمام بازیکنانی که در خارج، در دسترس هستند آگاه است یا نه. این یک چیز طبیعی و نرمال است که باشگاهی به بازیکنان خارج از کشور هم توجه داشته باشد.

او اضافه کرد: اما این وظیفه باشگاه است و تمرکز من فقط روی بازیکنان خودم است. تلاش من این بوده که در بازی با پرسپولیس با دو عنصر تهاجمی به حریف حمله کنیم و این هدف ما برای مسابقه فردا هم هست.

سرمربی استقلال درباره وضعیت فرشید اسماعیلی هم بیان کرد: او از یک محرومیت قبلی آمده است و قطعا در ترکیب ما بازی می‌کند. چشمی هنوز به صد در صد آمادگی نرسیده است اما می‌تواند بازی کند.

او درباره ذوب‌آهن هم اظهار کرد: من درباره فصل قبل ذوب‌آهن چیزی نمی‌دانم اما در مسابقات آخرشان با یک مهاجم بازی می‌کنند. آقای منصوریان یکی از مربیان واقعا آماده هستند. چیزی که از آن‌ها انتظار داریم این است که با سیستم ۲-۳-۱-۴ بازی کنند.

استراماچونی درباره تبریزی هم توضیح داد: او یک بازیکن خیلی خوب است و البته که بعد از یک عملکرد خوب در ذوب‌آهن به استقلال آمد. در تیم استقلال هم انتظار داریم عملکردی که در ذوب‌آهن داشت را در این‌جا هم اجرا کند. البته بازی کردن در استقلال ساده نیست چون رقابت خیلی سختی بین بازیکنان و فشار زیادی وجود دارد. تبریزی از جمله بازیکنانی است که برایش رسیدن به موفقیت و کمک کردن به استقلال مهم است. می‌خواهم از انرژی بازیکنانم در بهترین حالت استفاده کنم چون ۳ بازی پشت سر هم داریم که اولین بازی برابر پرسپولیس بود. فردا هم با ذوب‌آهن و در جام حذفی هم با گل ریحان مسابقه داریم.

سرمربی استقلال درباره لیگ ایران هم بیان کرد: به نظر من لیگ ایران یکی از سخت‌ترین لیگ‌های آسیا است چون خیلی متعادل است و در هر مسابقه‌ و مقابل هر حریفی ممکن است شما امتیاز از دست بدهید. هیچ مسابقه ساده‌ای وجود ندارد. امیدوارم که به خاطر همسان بودن مسابقات و حالا که من عضوی از لیگ فوتبال ایران هستم، از فدراسیون می‌خواهم که زودتر کمک داور ویدئویی را به ما معرفی کنند چون ایران از سطح بالایی از فناوری برخوردار است و با معرفی کردن این سیستم همه چیز برای تمشاگران جالب و دیدنی می‌شود.

او ادامه داد: ما ۳ کارت قرمز در ۴ مسابقه دریافت کردیم و اگر داور تشخیص داده که این‌ها مستحق دریافت کارت قرمز بوده‌اند ما به تصمیم داور احترام می‌گذاریم اما از نظر من ۲ یا ۳ تا از آن‌ها مستحق کارت قرمز نبوده‌اند. به خاطر همین است که می‌گویم که اگر فناوری VAR زودتر وارد کشور شود لیگ‌مان زیبا و جالب می‌شود.

استراماچونی درباره تجربه‌اش در یونان و جمهوری چک هم اظهار کرد: من درباره کمک داور ویدئویی در آن‌جا صحبت کردم و آن‌ها هم موافقت کردند و این باعث شد که سطح لیگ‌شان بالا برود.

او درباره کارت قرمز فرشید اسماعیلی هم گفت: هم داور و هم کمک داور از صحنه دور بودند اگر به کمک داور ویدئویی رجوع می‌کردند متوجه می‌شدند که اسماعیلی مستحق دریافت کارت نبود. اگر همین اتفاق در داربی بیفتد، وقتی که VAR نظر می‌دهد تمام طرفداران از این تصمیم راضی خواهند بود. مثل اتفاقی که برای کریمی افتاد و حتی پنالتی که گرفته شد. این نظر شخصی من است. داور هم به هر حال انسان است و ممکن است که اشتباه کند. داور یک رهبر و لیدر در زمین است. کمک داور ویدئویی به داور کمک می‌کند.

سرمربی استقلال درباره محرومان و مصدومان تیمش هم گفت: دیاباته مشکلی از ناحیه دنده دارد. ما فکر می‌کردیم مصدومیتش کمتر از این باشد. مطمئن هستیم تا قبل از تعطیلات و بازی‌های ملی، او در بازی‌ها حاضر نمی‌شود. امیدواریم که بعد از تعطیلات او را داشته باشیم. فرشید باقری هم از ناحیه مچ پا در بازی با فولاد مصدوم شد. من نظری ندارم چون پزشکان روی او کار می‌کنند. این‌ها مصدومیت‌های بلند مدت بازیکنان ما بود و برای مصدومیت‌های کوتاه مدت من ترجیح می‌دهم که پزشکان ما صحبت کنند.

سرمربی سابق اینترمیلان درباره جدال امشب تیم‌های اینتر و لاتزیو هم بیان کرد: من نمی‌توانم حرف بزنم چون از طرف باشگاه جریمه می‌شوم.

نظرات بینندگان