arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۳۵۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۲ - ۲۷ دی ۱۳۹۰

روزنامه اطلاعات: یاداشت علایی را قبل از چاپ نخواندیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با توجه به کمبود زمان و ضرورت وجود مقاله‌ای به منظور تجلیل از قیام 19 دی 56 در روزنامه، مقاله مزبور بدون مطالعه مطالبش و به تصور اینکه تمام جملاتش در تجلیل از قیام 19 دی است مستقیماً به چاپ سپرده شد.

به گزارش فارس، روزنامه اطلاعات در شماره امروز خود توضیحاتی ضروری در مورد مقاله ای که اخیرا به قلم اعلایی منتشر کرده بود ارائه داده است که چنین است:

روز دوشنبه 19 دی ماه جاری مقال های در صفحه 2 روزنامه اطلاعات به چاپ رسید با عنوان « قیام 19 دی از نگاهی دیگر » نظر به اینکه این مقاله بازتابهای متفاوتی در جامعه به همراه داشت و احساسات برخی دوستان را جریح هدار کرد، توضیح نکات ذیل را ضروری می‌دانیم:
۱- مقاله سردار حسین علایی، مانند دفعات گذشته و مقالات قبل یشان بصورت ایمیل به روزنامه ارسال شده بود. نظر به سوابق درخشان نامبرده در انقلاب و دفاع مقدس و حضور در پستها و مصادر رده بالای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیز عنوان مقاله وموضوع آن (قیام مردم قم در روز 19 دی)، در ذهن مسئولان روزنامه، مثل همیشه کمترین تردیدی در محتوای مقالها یشان و نسبت به دلسوزی نامبرده برای انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی برانگیخته نشد. و چون در سوابق نوشتاری سردار علایی هم چه در روزنامه اطلاعات و چه در سایر مطبوعات تا جایی که ما مطلع بودیم سابقه سوئی نبود، و نیز با توجه به کمبود زمان و ضرورت وجود مقاله‌ای به منظور تجلیل از قیام 19 دی 56 در روزنامه، مقاله مزبور بدون مطالعه مطالبش و به تصور اینکه تمام جملاتش در تجلیل از قیام 19 دی است مستقیماً به چاپ سپرده شد.

2- پس از انتشار مقاله در روزنامه، دامن زدن رسانه های بیگانه و گروههای ضدانقلاب به این موضوع که برخی واژگان مقاله مزبور معنای منفی و ایهام‌آمیز یا دوپهلویی داشته است، موجب شد که پاره‌ای نگرانی‌ها و پرسش‌ها و برداشت‌های برخی از دوستان و دلسوزان نظام در داخل کشور، در ذهنشان تأیید و بلکه تشدید شود. و آنگاه گلایه‌ها و اعتراضاتی را با حدّت و شدّت یا آرام و شکوه‌آمیز اعلام دارند.

خوشبختانه شخص نویسنده با انتشار بیانیه ای که در شماره روز یکشنبه روزنامه اطلاعات (و نیز سایر رسانه‌ها) منتشر شد، توضیحاتی را ارائه داد تا هرگونه شبهه و سوءاستفاده از مقاله مزبور را برطرف کند.

۳- طبیعی است که روزنامه اطلاعات هم مثل روزنامه‌ها و رسانه‌های دیگر عاری از خطا نبوده و نیست ولی بنظر ما سوابق روزنامه اطلاعات نشان داده است که آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و منافع ملی را که رهبر معظم انقلاب اسلامی منادی و مدافع قاطع آنند، بر هر چیز دیگر مقدم می‌داند و هرگز با جریان‌های معاند داخلی و خارجی همراهی نداشته و ندارد و آن بخش از محتوای مقاله مذکور که‌ موجب و موجد تفسیرهای ضدّنظام شده است مورد قبول این روزنامه نبوده و نیست. معذلک چنانچه برخی یاران و دلسوزان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی از انتشار غیرعمدی نوشته مزبور در این روزنامه، حقیقتاً دچار رنجش و نگرانی و شبهه شد هاند، روزنامه اطلاعات از همه آنان صمیمانه پوزش م یطلبد و این رخداد را برای خود تجربه تازه‌ای می‌داند که صرفاً براساس اعتماد اولیّه به شخص نویسنده و‌ سوابق درخشان وی یا صرفاً با اکتفا به عنوان انقلابی مقاله و موضوع مطلوب و مطرح شده در آن یا ضرورت تسریع در رعایت تناسب‌های زمانی (ایام‌الله) و امثال آن، در چاپ مطلبِ ارسال شده شتابزده و خطاکارانه عمل نکند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
0
12
خداوند اقای علایی را برای ملت عزیز ایران حفظ کند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
0
7
این همه جمله برای چیست ؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
1
4
یک زمانی دروغ گفتن گناه کبیره بوده.
الان هم اینطوریه؟
نظرات بینندگان