arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۳۶۳۶
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۵ - ۰۵ مهر ۱۳۹۸

دستگیری سه هوادار دربی

سعید فتاحی درباره مشکلات دوربین‌های ورزشگاه آزادی گفت: این سیستم جدید است و تا راه‌اندازی کامل، زمانی می‌گذرد، اما انقلابی رخ داده است. ۴۰ سال است که ورزشگاه‌های ما مشکل داشت و از ۹۰ هزار هوادار حاضر در ورزشگاه، ۳۰ هزار نفر بلیت می‌خریدند. آن زمان فاجعه بود. در دربی ۵۶ هزار بلیت فروخته شد که ۵۶ هزار و ۵۰۰ نفر وارد ورزشگاه شدند. همه ورزشگاه‌ها صندلی‌های شماره‌دار و گیت دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

سعید فتاحی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ، از دستگیری سه تماشاگر در حاشیه دربی ۹۰ خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین؛ سعید فتاحی درباره مشکلات دوربین‌های ورزشگاه آزادی گفت: این سیستم جدید است و تا راه‌اندازی کامل، زمانی می‌گذرد، اما انقلابی رخ داده است. 40 سال است که ورزشگاه‌های ما مشکل داشت و از 90 هزار هوادار حاضر در ورزشگاه، 30 هزار نفر بلیت می‌خریدند. آن زمان فاجعه بود. در دربی 56 هزار بلیت فروخته شد که 56 هزار و 500 نفر وارد ورزشگاه شدند. همه ورزشگاه‌ها صندلی‌های شماره‌دار و گیت دارند.

او درمورد بسته بودن سامانه بلیت‌فروشی از ساعت 9 صبح گفت: این مشکل را قبول دارم و قطعاً حل می‌شود. شرکت تجهیز و توسعه و رئیس آن آقای کریمی، همه کارهای خود را تعطیل کرده و کارهای مربوط به بلیت‌فروشی را انجام می‌دهد. راه‌اندازی این سامانه در ورزشگاه آزادی، کار کمی نیست.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ که با برنامه «ورزش و مردم» گفت‌وگو می‌کرد، در پاسخ به این پرسش که آیا افرادی که سر دروازه‌بان دوم استقلال و کنعانی‌زادگان را در هفته‌های قبل شکستند، شناسایی شده‌اند یا خیر، گفت: هنوز دوربین‌ها به صورت کامل نصب نشده‌اند. دستگاه‌های چهره‌زن آمده و آزمایش شدند. به کمک این سامانه، چهره همه تماشاگران مشخص می‌شود. روز گذشته (پنجشنبه)‌ 4-3 هوادار متخلف دستگیر شدند. سه نفر هم که در دربی به زمین، سنگ پرتاب کرده بودند، معرفی و دستگیر شدند.

فتاحی با بیان اینکه در کشورهای مختلف، داوطلبانی معرفی می‌شوند که تماشاگران را به جایگاه‌های خود راهنمایی می‌کنند، گفت: باشگاه‌ها باید همیار-هوادار به ما معرفی کنند. در این صورت و با راهنمایی این افراد، هوادار روی جایگاه خودش می‌نشیند و این مشکل تا نیم‌فصل حل می‌شود.

او در پاسخ به این پرسش که آیا سازمان لیگ، ورود هواداران متخلف را به ورزشگاه‌ها ممنوع می‌کند یا خیر، گفت: دقیقاً. اگر دستگاه‌های چهره‌زن نصب شوند، این اتفاق رخ می‌دهد و با تماشاگر متخلف برخورد می‌شود. از هواداران استقلال و پرسپولیس هم تشکر می‌کنم که به جز صحنه سنگ‌پراکنی، منظم در جایگاه‌های خود مستقر شدند.

نظرات بینندگان