arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۳۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۸ - ۰۵ مهر ۱۳۹۸

یوسف نژاد، عضو هیات رئیسه مجلس: نیازی به معرفی ۲ وزیر برای وزارت بازرگانی نیست

عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به مصوبه مجلس برای تشکیل وزارت بازرگانی گفت: ابهاماتی مطرح می شود که با توجه به این مصوبه مجلس رئیس جمهور علاوه بر وزیر پیشنهادی بازرگانی، باید وزیر صنایع و معادن هم به مجلس معرفی شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: درصورت تایید مصوبه مجلس برای وزارت بازرگانی در شورای نگهبان نیازی به معرفی 2 وزیر به مجلس نیست و فقط باید وزیر بازرگانی به مجلس معرفی شود.

علی اصغر یوسف نژاد نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس، با اشاره به مصوبه مجلس برای تشکیل وزارت بازرگانی گفت: ابهاماتی مطرح می شود که با توجه به این مصوبه مجلس رئیس جمهور علاوه بر وزیر پیشنهادی بازرگانی، باید وزیر صنایع و معادن هم به مجلس معرفی شود.

وی با بیان اینکه وزیر صمت قبلا یک بار از مجلس برای یک وظیفه ای رای اعتماد گرفت، گفت: ابهاماتی که مطرح می شود، از نظر من نادرست است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت صنایع و معادن بدون تغییر سرجای خود باقی است و نیازی به معرفی وزیر به مجلس نیست، تصریح کرد: چون وزارتخانه جدید برای صنعت تشکیل نمی شود بلکه بخشی از وظایف وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت منتزع و در اختیار وزارتخانه دیگر قرار می گیرد.

یوسف نژاد گفت: این تشکیل وزارتخانه جدید نیست که مغایرت با قانون برنامه ششم توسعه باشد، بنابراین وزیر صمت سر جای خود می ماند. چون اختیاراتش زیاد نشده بلکه کم شده و وظایف کمتر از وظایف قبلی است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور باید فقط وزیر بازرگانی به مجلس معرفی کند، تاکید کرد: پس یک وزیر پیشنهادی برای وزارتخانه بازرگانی باید از مجلس رای اعتماد بگیرد.

یوسف نژاد درباره تشکیل وزارت بازرگانی هم گفت: مسائل مربوط به بازرگانی و خدمات مربوط به بازرگانی بصورت متمرکز زیر نظر یک نهاد انجام می شود. قبلا هم تولید، هم بازرگانی داخلی، هم بازرگانی خارجی و هم توزیع در اختیار یک وزارتخانه بود و با توجه به وضع موجود عملا بخش مهمی از بازرگانی در داخل کشور در یک وزارتخانه جزو فعالیت های دست دوم محسوب می شد.

یوسف نژاد اضافه کرد: در بخش بازرگانی، بخشی از مسئولیت ها در اختیار وزارت جهاد کشاورزی و بخشی در اختیار وزارت صمت بود اما تشکیل وزارت بازرگانی می تواند به صادرات و امنیت تولید در داخل کشور کمک کند.

وی با بیان اینکه مصوبه مجلس برای اجرایی شدن و تشکیل وزارت بازرگانی ابتدا باید به تائید شورای نگهبان برسد، افزود: بعد از تائید شورای نگهبان، این قانون توسط مجلس به دولت ابلاغ می شود و دولت تا 2 هفته باید زمینه اجرایی این قانون را فراهم کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از آن ابتدا یک نفر بعنوان سرپرست وزارتخانه معرفی و بعد وزیر پیشنهادی برای اخذ رای اعتماد به مجلس معرفی خواهد شد.

نظرات بینندگان