arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۳۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۰ - ۰۵ مهر ۱۳۹۸

سید حسن نصرالله: ایستادگی در برابر هجوم آمریکا به منطقه شجاعانه‌ترین تصمیم رهبر انقلاب بود

دبیرکل حزب الله لبنان شجاعانه‌ترین تصمیم رهبر انقلاب اسلامی در حوادث منطقه‌ای را ایستادگی فعالانه در برابر هجوم همه‌جانبه و خشمگینانه‌ی آمریکا به منطقه‌ی غرب آسیا پس از حوادث ۱۱ سپتامبر می‌داند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید حسن نصرالله: ایستادگی در برابر هجوم آمریکا به منطقه شجاعانه‌ترین تصمیم رهبر انقلاب بودپنجمین و آخرین قسمت از گفتگوی تفصیلی دبیرکل حزب‌الله لبنان با دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، امشب ساعت ۲۰ از شبکه‌ی سه سیما پخش خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله در این بخش از گفتگو، شجاعانه‌ترین تصمیم رهبر انقلاب اسلامی در حوادث منطقه‌ای را ایستادگی فعالانه در برابر هجوم همه‌جانبه و خشمگینانه‌ی آمریکا به منطقه‌ی غرب آسیا پس از حوادث ۱۱ سپتامبر دانست و افزود: «در آن روز، جرج بوش گفت که جهان یا با ما است یا علیه ما. او نیروهای آمریکا را به کشورهای اطراف ایران اعزام کرد. هرکس در مقابل او قرار می‌گرفت، آمریکا برای نابودی‌اش تلاش می‌کرد. بسیاری در منطقه دچار حالت ترس و وحشت شدید شدند، چراکه گمان می‌کردند آمریکا به منطقه می‌آید و بر آن مسلط می‌شود. من به یاد دارم در آن زمان، مقالاتی نوشته و در آن‌ها گفته شد که منطقه به مدت ۲۰۰ یا ۳۰۰ سال وارد عصر آمریکایی می‌شود و هیچ‌کس نمی‌تواند در برابر آمریکا بایستد و آن را شکست دهد. چه کسی مقابل آمریکا ایستاد؟ السید القائد. این اقدام تنها نیاز به شناخت تاریخی و آگاهی سیاسی و تدین و اخلاص ندارد، بلکه مستلزم برخورداری از سطح بالایی از شجاعت است. ایشان در مقابل تنها ابرقدرتِ متکبر استکباری در جهان ایستادند؛ ابرقدرت خشمگینی که به هیچ قید و بندی پایبند نیست. ایشان در مقابل آن ایستادند اما نه به‌حالت تسلیم که به‌صورت تهاجمی؛ یعنی کسی که نبرد مواجهه با پروژه‌ی آمریکایی در منطقه را طی سال‌های گذشته رهبری کرد، السید القائد بود.»

دبیرکل حزب‌الله لبنان در بخش دیگر این گفتگو به بیان ویژگی‌های شخصیتی رهبر انقلاب اسلامی پرداخت. وی در این زمینه به «داشتن اخلاص نسبت به خداوند متعال، اسلام، مسلمانان و مستضعفان و مظلومان»، «زهد و پارسایی»، «تواضع، مهربانی و رفتار پدرگونه نسبت به افراد»، «آگاهی سیاسی و تاریخی گسترده»، «داشتن اعتماد فراوان به خداوند»، «صاحب اندیشه بودن در مسائل فکری جهان اسلام» و «قدرت علمی و فقهی» رهبر انقلاب اشاره کرد و افزود: «از جمله مواردی که اعتقاد دارم جزو ویژگی‌های متمایز ایشان محسوب می‌شود، اعتماد بالای ایشان به خداوند متعال است. ما در اینجا از شخصی که برای عبادت در مکانی گوشه گرفته یا شخصی که در زمینه‌های آموزشی و علمی فعالیت می‌کند و می‌گوید اعتمادم به خداوند زیاد است، سخن نمی‌گوییم. امتحان حقیقی آن است که مسئولیتی را به‌اندازه‌ی حجم مسئولیت حضرت السید القائد در اداره‌ی جمهوری اسلامی، رهبری امت، مقابله با آمریکا و طاغوت‌های کره‌ی زمین و مستکبران جهان برعهده بگیری و از مستضعفان و مظلومان حمایت کنی، به سخت‌ترین کارزارهای نبرد بروی و بگویی من به خداوند اعتماد دارم و حقیقتاً هم اعتماد داشته باشی. فرق اینجاست؛ این، اعتماد واقعی به خداوند و برخورداری از قدرتِ ایجاد آن در دیگران است. مقصود من، تنها سخن گفتن از این اعتماد نیست، بلکه ایجاد آن در قلوب و عقول دیگرانی مانند حزب‌الله لبنان است. در سایه‌ی این اعتماد است که پیشرفت، آگاهی، مجاهدت و پیروزی حاصل می‌شود. با این اعتماد است که ملت ایران و جوانان ایرانی در مقابل آمریکا و تمامی چالش‌ها ایستاده‌اند. اگر خود السید القائد به این درجه‌ی عظیم از اعتماد به خداوند نرسیده بودند، نمی‌توانستند آن را به دیگران منتقل کنند.»

سیدحسن نصرالله در بخش دیگر این گفتگو در پاسخ به سؤالی درباره‌ی شیرین‌ترین خاطره‌اش از دیدارهایی که با رهبر انقلاب داشته، به یکی از دیدارهای خود در دهه‌ی ۹۰ میلادی با رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: «در سال‌های ۱۹۹۷ و ۱۹۹۸ به‌دلیل سختی‌ها، چالش‌ها و خطرات بسیار، مراحل سختی را سپری می‌کردیم و خسته شده بودیم. طبیعتاً آن موقع من جوان بودم، محاسنم کاملاً سیاه بود و باری که بر دوش داشتم، فراتر از طاقتم بود. یک بار که به ایران سفر کردم، در نزد السید القائد خطاب به ایشان گفتم «ای سید ما! چه کنم؟» السید القائد در آن زمان به من گفتند: «تو هنوز جوان هستی و تمام محاسنت سیاه است. من از خستگی چه بگویم که تمامی محاسنم سفید شده است؟» ایشان گفتند: «طبیعی است که انسان در مسیرش با چالش‌ها، سختی‌ها و مخاطراتی، گاهی از سوی دشمنان و گاهی از سوی دوستان خود مواجه شود. غالباً هم اذیت‌های دوستان، آزاردهنده‌تر از اذیت‌های دشمنان است و درد بیشتری را به انسان تحمیل می‌کند. در نهایت هم محدودیت‌هایی در بسیاری از امور وجود دارد. انسان گاهی از لحاظ روحی خسته می‌شود و به کسی احتیاج پیدا می‌کند که او را راهنمایی کرده و مسیر را به او نشان دهد. گاهی انسان به کسی احتیاج پیدا می‌کند که دستش را بگیرد؛ گاهی به کسی احتیاج پیدا می‌کند که او را آرام کند و از لحاظ روحی و معنوی به او آرامش و اطمینان ببخشد؛ گاهی هم به کسی نیاز پیدا می‌کند که قدرتش را افزایش داده و عزمش را راسخ سازد. در همه‌ی این اموری که بدان احتیاج داریم، ما خداوند متعال را داریم و به دیگران نیازی نداریم.»

وی ادامه داد: این‌ها جملگی صحبت‌های السید القائد بود که به دور از هرگونه تشریفاتی مطرح شد. ایشان در ادامه گفتند: «به همین دلیل، هرگاه احساس خستگی کردی و یا احساس سختی داشتی، توصیه می‌کنم که این راه را امتحان کنی. وارد یک اتاق شو و برای مدتی حتی پنج یا ده دقیقه یا ربع ساعت با خود خلوت کن و با خداوند متعال سخن بگو. ما اعتقاد داریم که خداوند حضور دارد، می‌شنود، می‌بیند و می‌داند و او قادر و غنی و حکیم است. یعنی همه‌ی آنچه را که ما بدان احتیاج داریم، خداوند داراست. پس با او سخن بگو و در این میان، نیازی به خواندن ادعیه‌ی پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم و ائمه‌ی معصومین علیهم‌السلام نیست. با زبان خودت، به زبان عامیانه‌ی مردم، آنچه را که در ذهن و قلبت می‌گذرد بگو و خداوند می‌شنود و می‌بیند و او جواد و کریم و بخشنده و اهل عطف و کرم و مغفرت و هدایت و علم است. اگر این کار را انجام دهی، خداوند تعالی به تو آرامش و اطمینان و قدرت می‌دهد، دستت را می‌گیرد و هدایتت می‌کند. من این مسئله را از روی تجربه می‌گویم. امتحان کن و نتیجه‌اش را ببین.»

دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین در این بخش از گفتگوی اختصاصی خود با دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، به محورهای زیر پرداخت: «خطر حضور داعش در عراق و لزوم هوشیاری عراقی‌ها نسبت به نقشه‌های ترامپ برای این کشور»، «نشانه‌های زوال آمریکا در منطقه‌ی غرب آسیا»، «توضیح تشکیلات حزب‌الله و ابعاد غیر نظامی آن در حوزه‌های علمی، سیاسی، تبلیغاتی، اجتماعی و خدماتی»، «کارشکنی‌های سعودی و آمریکا در مسیر حل مشکلات لبنان»، «اشراف اطلاعاتی حزب‌الله بر رژیم صهیونیستی»، «مطالعه‌ی کتاب خاطرات خودگفته‌ی رهبر انقلاب به زبان عربی» و «توضیح درباره‌ی زبان مکالمه در دیدارهای اعضای حزب‌الله با رهبر انقلاب».

منبع: فارس
نظرات بینندگان