arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۳۷۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۰۶ مهر ۱۳۹۸

رایزنی وزیر خارجه عمان با مقام‌های آمریکایی برای حل بحران یمن

منابع خبری گزارش دادند؛ «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان با برخی مقام‌های وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص حل بحران یمن دیدار و رایزنی کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

منابع خبری گزارش دادند؛ «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان با برخی مقام‌های وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص حل بحران یمن دیدار و رایزنی کرده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، بن علوی که در نیویورک حضور دارد روز جمعه با «دیوید شنکر» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک و «تیموتی لیندرکینگ» دستیار معاون وزیر خارجه آمریکا در امور کشورهای حاشیه خلیج فارس درباره حل بحران یمن گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار دو طرف در خصوص امکان میانجیگری برای حل بحران یمن رایزنی کردند.

وزیر خارجه عمان در این دیدار گفت: عمان آماده ایفای نقش میانجی برای هرگونه تلاش بین المللی با هدف ایجاد راه حل سیاسی برای بحران یمن است.

طرف های یمنی دسامبر سال گذشته در مذاکرات صلح در استکهلم سوئد توافق هایی در خصوص حل بحران این کشور انجام دادند؛ اما این توافقنامه و سایر مسائل مورد توافق بین دو طرف به دلیل سنگ اندازی های سعودی تاکنون اجرایی نشده است.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

حملات دقیق موشکی و پهپادی نیروهای یمنی به مراکز نظامی عربستان و نیروهای وابسته به آن در خاک یمن به کابوسی برای دولت ریاض تبدیل شده و تاکنون نتوانسته مانع این حملات شود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان