arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۳۷۴۱
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۰ - ۰۶ مهر ۱۳۹۸

لایو خبر - ۶ مهر ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نشریه اسرائیلی: نتانیاهو فردا ناکامی در تشکیل کابینه را اعلام می‌کند
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ - ۲۳:۱۱

به گزاش نشریه کان رژیم صهیونیستی، نتانیاهو اعلام خواهد کرد که «بنی گانتز» رهبر حزب آبی و سفید با درخواستش برای تشکیل کابینه فراگیر با نخست وزیری چرخشی موافقت نکرده و به همین دلیل قادر به تشکیل کابینه نیست.

رئیس رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه نتانیاهو، رئیس حزب لیکود و نخست‌وزیر فعلی این رژیم را مأمور تشکیل کابینه کرد. 

بعد از اعلام رسمی نتایج انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی از سوی کمیته مرکزی انتخابات و مشخص شدن عقب بودن یک کرسی حزب لیکود از ائتلاف آبی‌وسفید بود که ریولین تعیین مامور تشکیل کابینه را به تعویق انداخت.

جلیلی: یکی از مصادیق آتش به اختیار بودن تشکیل دولت در سایه است / اروپایی‌ها می‌خواهند ما را پای برجام موشکی بنشانند
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ - ۲۳:۱۰

جلیلی با تاکید بر اینکه در بسیاری از موارد ممکن است فرد منتخب مسیر درستی را برگزیده و بپیماید، اظهار کرد: در این صورت وظیفه ما این است که این فرد را مورد حمایت و پشتیبانی قرار دهیم تا اقدامات مثبت او متوقف نشود. حتی اگر این فرد رقیب سیاسی ما نیز باشد. متاسفانه یکی از ایرادات ما این است که کارهای خوبی هم که در کشور شروع می شود با عدم پشتیبانی و حمایت عقیم می ماند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اگر ببینیم مسیر اشتباه پیش می رود نباید بگوییم چه بهتر که این مسیر توسط رقیب ما انتخاب شده چراکه روزی سر او به سنگ می خورد و اعتبار او در افکار عمومی زیر سوال می رود؛ ما اگر می ببینیم رقیب مان اقدام نادرست انجام می دهد و به او تذکر ندهیم و او را آگاه نکنیم در واقع خیانت کرده ایم.


وی افزود: حالتی دیگر که وجود دارد این است که ما به کمک افرادی که در قدرت هستند برویم و اقداماتی که ممکن است به شکل ناقص از سوی این افراد انجام شده را تکمیل کنیم.

عملیات بزرگ یمنی‌ها / هزاران نیروی ائتلاف سعودی به اسارت گرفته شدند
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ - ۱۹:۳۹

عملیات بزرگ

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در یک کنفرانس مطبوعاتی،‌جزئیات عملیات بزرگ نظامی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن علیه متجاوزان را اعلام کرد که این عملیات در نجران در جنوب عربستان و با نام «نصر من الله» انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد ما عملیات «نصر من الله » را در نجران انجام دادیم که طی آن شمار زیادی از نظامیان سعودی را اسیر کردیم.یحیی سریع تاکید کرد: یگان‌های متخصص نیروهای مسلح در چارچوب حمایت و پشتیبانی این عملیات در محور نجران مشارکت داشتند که در راس آنها، یگان موشکی، یگان پهپادی و دفاع هوایی قرار دارند.

سریع افزود عملیات نظامی «نصر من الله » بزرگترین عملیات گام به گام در برابر نیروهای دشمن از زمان آغاز تجاوزگری است که چند ماه طول کشید.وی گفت پس از تسلیم شدن هزاران نفر از نیروهای دشمن، نیروهای ما به تامین امنیت اسیران در برابر حملات هوایی دشمن اقدام کردند.

صدور گذرنامه زیارتی موقت برای زوار اربعین
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ - ۱۸:۵۲

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/7/6/739508_472.jpg

فرمانده قرارگاه اربعین حسینی ناجا گفت: به منظور تسهیل در خدمات دهی به زوار اربعین، با هماهنگی مراجع ذیربط امسال، طرح " صدور گذرنامه زیارتی موقت" را اجرایی و عملیاتی می کنیم. عزیزانی که درخواست گذرنامه دارند و ممکن است با توجه به حجم تقاضای بالا، صدور گذرنامه زمان بر شود و احیاناً نتوانند به زیارت عتبات برسند برایشان گذرنامه زیارتی موقت صادر می کنیم تا امکان سفر زیارتی اربعین را داشته باشند و سپس گذرنامه اصلی را تحویل شان می دهیم.

سناتور آمریکایی خطاب به ترامپ: بشار اسد را ترور کنید
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ - ۱۷:۲۳

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/7/6/739505_932.jpg

یک سناتور جمهوریخواه تندروی آمریکایی که غالبا علیه ایران و کشورهای مخالف سیاست‌های آمریکا لفاظی می‌کند در جدیدترین اظهار نظر از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا خواست تا «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه را ترور کند.«لیندسی گراهام» سناتورجمهوریخواه آمریکا روز جمعه در توییتی نوشت: «به ترامپ توصیه می‌کنم این بار یک پاسخ قاطع را در نظر بگیرد و با "بشار اسد" کاری کند که "دونالد ریگان" علیه "معمر قذافی" انجام داد.»

با ارزیابی پزشکان، روانچی در مدت کوتاهی درمان می‌شود/ هزینه‌ها توسط بیمه پرداخت می‌شود
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ - ۱۶:۱۸

سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل روز شنبه در پی برخی واکنش‌ها از سوی کاربران فضای مجازی به بستری شدن مجید تخت روانچی نماینده ایران در سازمان ملل در بیمارستانی در نیویورک، اعلام کرد: در آمریکا اکثر افراد شاغل و از جمله کارکنان نمایندگی ایران تحت پوشش بیمه درمانی هستند.

علیرضا میریوسفی در توییتی در پاسخ به برخی منتقدان به بستری شدن رییس نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد نوشت: بیماری ایشان پس از شروع ماموریت و در مراحل اولیه شناسایی شد و ارزیابی پزشکان معالج این است که انشالله در مدت کوتاهی درمان شده و سرکار برخواهند گشت. در آمریکا اکثر افراد شاغل و از جمله کارکنان نمایندگی ایران تحت پوشش بیمه درمانی هستند و به طور طبیعی هزینه‌ها توسط بیمه پرداخت می‌شود.

نرخ خودرو در بازار امروز شنبه ۶ مهر ۹۸/ قیمت‌ها ثابت ماند
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ - ۱۴:۳۹

 

نام خودرو قیمت امروز (تومان)  قیمت کارخانه (تومان)
پراید هاچ‌بک سایپا ۱۱۱
۴۶,۱۰۰,۰۰۰
۳۹,۹۴۱,۰۰۰
پراید سایپا ۱۳۱
۴۰,۹۰۰,۰۰۰
۳۷,۶۴۱,۰۰۰ 
پراید وانت سایپا ۱۵۱
۴۳,۰۰۰,۰۰۰
۴۰,۳۱۳,۰۰۰
تیبا صندوق‌دار
۴۸,۲۰۰,۰۰۰
۴۳,۴۴۳,۰۰۰
تیبا ۲
۵۳,۰۰۰,۰۰۰
۵۱,۶۰۳,۰۰۰
ساینا
۵۳,۸۰۰,۰۰۰
۵۵,۹۴۳,۰۰۰

 

 
نام خودرو قیمت امروز (تومان) قیمت روز گذشته (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
وانت آریسان 
۵۲,۵۰۰,۰۰۰
۵۲,۵۰۰,۰۰۰
۵۱,۵۰۰,۰۰۰
سمند LX
۷۲,۰۰۰,۰۰۰
۷۲,۰۰۰,۰۰۰
۶۶,۷۷۰,۰۰۰
سمند EF7
۸۰,۴۰۰,۰۰۰
۸۰,۴۰۰,۰۰۰
۶۹,۷۷۳,۰۰۰
پژو GLX 405
۷۰,۵۰۰,۰۰۰
۷۰,۵۰۰,۰۰۰
۶۳,۱۵۸,۰۰۰
پژو GLX 405 دوگانه‌سوز
۷۴,۵۰۰,۰۰۰
۷۴,۵۰۰,۰۰۰
۶۵,۵۷۸,۰۰۰
پژو SLX 405
۷۹,۰۰۰,۰۰۰
۷۹,۰۰۰,۰۰۰
۶۷,۸۸۸,۰۰۰
پژو پارس
۸۹,۰۰۰,۰۰۰
۸۹,۰۰۰,۰۰۰
۷۸,۳۳۸,۰۰۰
پژو 206 تیپ 2
۷۵,۸۰۰,۰۰۰
۷۵,۸۰۰,۰۰۰
۶۷,۲۸۳,۰۰۰
پژو 206 تیپ 5
۹۱,۰۰۰,۰۰۰
۹۱,۰۰۰,۰۰۰
۷۹,۴۱۸,۰۰۰
پژو 206 صندوق‌دار
۹۱,۰۰۰,۰۰۰
۹۱,۰۰۰,۰۰۰
۸۰,۷۵۴,۰۰۰
رانا
۷۴,۰۰۰,۰۰۰
۷۴,۰۰۰,۰۰۰
۶۷,۴۴۰,۰۰۰
دنا تیپ 2
۱۰۸,۰۰۰,۰۰۰
۱۰۸,۰۰۰,۰۰۰
توقف فروش
دنا پلاس تیپ 1
۱۱۹,۰۰۰,۰۰۰
۱۱۸,۰۰۰,۰۰۰
۱۱۰,۹۳۴,۰۰۰
دنا پلاس توربو
۱۶۳,۰۰۰,۰۰۰
۱۶۳,۰۰۰,۰۰۰
توقف فروش
پژو 207 دنده‌ای
۱۱۵,۰۰۰,۰۰۰
۱۱۵,۰۰۰,۰۰۰
۹۶,۷۳۰,۰۰۰
پژو 207 اتوماتیک
۱۵۴,۰۰۰,۰۰۰
۱۵۴,۰۰۰,۰۰۰
حاشیه بازار
دانگ‌فنگ H30 تیپ 2
۱۲۸,۰۰۰,۰۰۰
۱۲۸,۰۰۰,۰۰۰
۷۶,۵۰۰,۰۰۰

 

نام خودرو قیمت امروز (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
جک J4 اتوماتیک
۱۴۲,۰۰۰,۰۰۰
۱۴۹,۹۰۰,۰۰۰
جک S3 اتوماتیک
۱۸۴,۰۰۰,۰۰۰
۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
جک S5 اتوماتیک
۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
۳۰۱,۰۰۰,۰۰۰

 

 

نام خودرو قیمت امروز (تومان) قیمت گذشته (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
ام وی ام 315 هاچ‌بک
۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
۱۱۲,۰۰۰,۰۰۰
۱۴۰,۲۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۲۲ دنده‌ای
۱۵۲,۰۰۰,۰۰۰
۱۴۲,۰۰۰,۰۰۰
۱۶۱,۸۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۲۲ اتوماتیک
۱۸۰,۰۰۰,۰۰۰
۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
۱۹۵,۶۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۳۳
۲۱۵,۰۰۰,۰۰۰
۲۰۳,۰۰۰,۰۰۰
۲۳۶,۰۰۰,۰۰۰
نرخ ارز در بازار امروز ۶ مهر ۹۸ / قیمت دلار در بازار آزاد ۱۱۴۰۰ تومان
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ - ۱۳:۳۱

 

نوع ارز

قیمت

قیمت دلار صرافی بانکی

11  هزار  و 450 تومان

قیمت دلار در بازار آزاد

11 هزار و 400 تومان

قیمت یورو

12 هزار  و 700 تومان

قیمت درهم امارات

3 هزار و 153 تومان

قیمت پوند

14 هزار و 216 تومان

قیمت ارز مسافرتی

12 هزار و 504 تومان

قیمت خرید دلار در بانک‌ها

11 هزار و 247 تومان

قیمت خرید یورو در بانک‌ها

12 هزار و 330 تومان

قیمت خرید پوند در بانک‌ها

13 هزار و 915 تومان

 

کاخ سفید انتشار تماس‌های ترامپ با بن‌سلمان و پوتین را ممنوع کرد
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ - ۱۱:۰۶

شبکه های تلویزیونی آمریکا اعلام کردند که "کاخ سفید" انتشار متن گفت و گوهای تلفنی "دونالد ترامپ" با "محمد بن سلمان" ولیعهد سعودی و "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه را ممنوع اعلام کرد.

عمران‌خان: اگر بین ایران و آمریکا جنگ شود، خدا می‌داند چقدر زمان خواهد برد
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ - ۱۱:۰۵

نخست وزیر پاکستان در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان؛ ضمن تأکید بر عدم تمایل دونالد ترامپ برای رویارویی با ایران، گفت: برخی ترامپ را به سمت جنگ در منطقه سوق می‌دهند. "عمران‌خان" هشدار داد: در صورت بروز هرگونه جنگ، خدا می‌داند چقدر زمان خواهد برد؛ این در حالی است که برخی با اظهارات بسیار خطرناک، مدعی کوتاه بودن زمان و یا ابعاد رویارویی با ایران هستند. وی گفت: من می‌خواهم به ترامپ صادقانه بگویم که برخی وی را به سمت جنگ سوق می‌دهند؛ بنابر این باید هر کاری را برای جلوگیری از درگیری در منطقه انجام دهیم. عمران خان اظهار کرد: من از هیچ تلاشی در این‌ خصوص دریغ نمی‌کنم؛ روزهای اخیر با روحانی رییس جمهوری ایران دیدار و با وی صحبت کردم؛ با این حال، باید ببینم این پیشرفت تا کجا ادامه پیدا می‌کند.

کره شمالی برای آزمایش موشک بالستیک آماده می شود
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ - ۱۱:۰۴

تلویزیون دولتی ژاپن روز شنبه گزارش کرد محققان گروه تحقیقاتی آمریکایی «۳۸ شمال» روز پنجشنبه نتایج تحقیقات خود مبتنی بر تصاویر ماهواره ای اخیر از یک کارخانه کشتی سازی در شهر بندری سینپو در شرق کره شمالی را منتشر کردند بنا بر گزارش ها، کار ساخت یک زیر دریایی جدید با قابلیت حمل موشک های بالستیک در آن کارخانه کشتی سازی در حال انجام است. آنها می گویند این اندازه ها با یک سکوی پرتاب برای موشک های بالستیک قابل پرتاب از زیر دریایی پوکگوک سونگ ۱ همسان است. این محققان همچنین می گویند به احتمال بسیار زیاد این آماده سازی ها، برای آزمایش شلیک یک موشک غیر واقعی از سامانه پرتاب موشک است.

کشف انبار جدید شبنم نعمت‌زاده در کرج
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ - ۱۱:۰۳

در سومین جلسه رسیدگی به اتهامات شبنم نعمت‌زاده دختر وزیر سابق صمت، احمدرضا لشگری‌پور و شرکت توسعه دارویی رسا قاضی مسعودی مقام ضمن تذکر به متهمان گفت: متاسفانه متهمان صداقت را رعایت نمی‌کنند و هم چنان به موارد به دور از حقیقت اصرار می‌ورزند و به تازگی انباری در کرج از شما کشف و گزارش آن واصل شده است. وی افزود: دفاعیاتی که به دور از واقعیت باشد قابل پذیرش نیست. هر یک از متهمان تقصیرات را به گردن دیگری می‌اندازند. حواشی مطرح شده هیچ تاثیری در مسئولیت کیفری شما متهمان ندارد. از شما می‌خواهم حقیقت را بگویید.

علت خوشحالی مخالفان دولت از سفر روحانی به نیویورک
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ - ۱۱:۰۳

مسیح مهاجری نوشت: اینکه مخالفان دولت این روزها در شیپور تمجید از سفر رئیس‌جمهور به سازمان ملل می‌دمند، نشانه تغییر نظر آنها نسبت به دولت و رئیس‌جمهور نیست. آنها از اینکه احساس می‌کنند برجام به ایستگاه آخر رسیده و سفر رئیس‌جمهور به سازمان ملل و تلاش دست‌اندرکاران سیاست خارجی کشور برای حفاظت از برجام به نتیجه نرسیده، خوشحالند. این خوشحالی که وجه مشترک مخالفان داخلی برجام با دشمنان خارجی است، نشانه روشنی از عدم موفقیت سیاست خارجی در حفاظت از برجام است.

میانجی، پس از سفر به ریاض در راه تهران؟
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ - ۱۱:۰۲

بدر الزیادی، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت: درحال حاضر منطقه ملتهب است و برخی طرف‌ها برای ایجاد جنگ و فتنه تلاش می‌کنند بنابراین ورود عراق به این مساله به منظور کاهش تنش و خاموش کردن آتش بحران امری مهم و ضروری است. وی افزود: سفر عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق به عربستان موفقیت آمیز بود و بعد از آن به جمهوری اسلامی ایران نیز سفر خواهد کرد.

روزنامه جمهوری اسلامی: آقای صدیقی! دقت کنید که چه می گویید
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ - ۱۱:۰۱

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: حجت‌الاسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران، دیروز در خطبه جمعه ضمن اشاره به جدا شدن بحرین توسط رژیم شاه از ایران و اینکه در 200 سال گذشته همواره شاهان شکست برای ایران آوردند، به نقش رهبری در این پیروزی پرداخت و گفت: «رهبری اولین حرف را در راس هرم طراحی می‌کرد که خودش می‌جوشد، خودش وجود دارد، خودش حضور دارد، خودش علم دارد، خودش معرفت دارد و خودش خودش نیست و خدا در وجود او تجلی کرده است.» قسمت اخیر سخن آقای صدیقی در فضای مجازی بازتاب منفی زیادی داشت و کاربران به عبارت «خدا در وجود او (رهبری) تجلی کرده است» اعتراض کردند. این، اعتراض درستی است و خطیب جمعه هرچند ممکن است بدون توجه به معنای انحرافی این جمله آن را به زبان آورده باشد ولی باید در آنچه می‌گوید دقت نماید.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ - ۱۱:۰۰

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان