arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۳۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۱ - ۰۶ مهر ۱۳۹۸

«ایرلندی» بالاخره رونمایی شد/ ستایش اسکورسیزی از نت‌فلیکس

جدیدترین ساخته سینمایی مارتین اسکورسیزی با بازی رابرت دنیرو، جو پشی و ال پاچینو سرانجام با شروع جشنواره نیویورک به عنوان فیلم افتتاحیه این رویداد سینمایی روی پرده رفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جدیدترین ساخته سینمایی مارتین اسکورسیزی با بازی رابرت دنیرو، جو پشی و ال پاچینو سرانجام با شروع جشنواره نیویورک به عنوان فیلم افتتاحیه این رویداد سینمایی روی پرده رفت.

به نقل از ددلاین، فیلم «ایرلندی» که پس از ربع قرن از همکاری دوباره مارتین اسکورسیزی با رابرت دنیرو و جو پشی شکل گرفته و ال پاچینو نیز به این همکاری اضافه شده است، شب پیش در افتتاحیه جشنواره فیلم نیویورک به نمایش درآمد.

این فیلم ۲۰۹ دقیقه‌ای داستانی واقعی از ماجرای گانگسترها را روایت می‌کند.

در این فیلم شخصیت رابرت دنیرو در طول چهار دهه از زندگی تصویر شده‌است. فیلم که از تکنولوژی جوان‌سازی بهره گرفته بازیگرانش را در ۸۰-۷۰ سالگی تصویر می‌کند و بعد به دوره ۴۰-۳۰ سالگی آنها می‌رود.

«ایرلندی» از زاویه دید فرانک شیهان که دنیرو نقشش را بازی کرده، روایت می‌شود. او قاتلی ایرلندی است که به شماری از مشهورترین چهره‌های خلافکار آن دوره نزدیک می‌شود.

این فیلم اولین بار شب جمعه در جشنواره فیلم نیویورک دیده شد. البته فیلم یک پیش نمایش هم داشت که جمعه و زودتر از نمایش اصلی فیلم در جشنواره برای مطبوعاتی‌ها انجام شد و موجب شد تا دیدگاه‌های اولیه نسبت به فیلم به سرعت منتشر شود.

در نشست مطبوعاتی فیلم مارتین اسکورسیزی با حضور بازیگرانش به معرفی آنها پرداخت و گفت همه آنهایی که اینجا هستند از فیلم «خیابان‌های پایین شهر» آمده‌اند و این فوق‌العاده است. وی بر زمان طولانی که صرف ساخته شدن این فیلم کرد اشاره کرد و گفت این نت‌فلیکس بود که امکان ساخته شدن این فیلم را ممکن ساخت.

اسکورسیزی تاکید کرد مدت‌ها بود سعی داشت این فیلم را بسازد اما هیچ استودویی پا جلو نمی‌گذاشت تا سرانجام نت‌فلیکس این امکان را مهیا کرد.

این فیلم قرار است اکران محدود سینمایی از یکم نوامبر داشته باشد و از ۲۷ نوامبر توسط نت‌فلیکس به نمایش درآید.

در نشست مطبوعاتی اسکورسیزی از مراحل تولید فیلم به عنوان یک هیبرید جالب یاد کرد که این امکان را فراهم می‌کند که کشف کنیم چگونه می‌شود بین آنچه فیلم هست و آنچه می‌توان در خانه دید و یا در سینماها، به نتایج جالبی برسیم. وی تاکید کرد ما در دوران تغییر فوق‌العاده‌ای هستیم.

نمایش فیلم در سینماها ضروری است تا با پیش رو بودن مراسم اسکار، مشکلاتی که برای فیلم «رُما» پیش آمد ایجاد نشود.

«ایرلندی» که با بودجه ۱۶۰ میلیون دلاری ساخته شده پس از «کازینو» در سال ۱۹۹۵، همکاری مجدد دنیرو و اسکورسیزی را رقم زده است. فیلمبرداری این فیلم ۱۰۸ روز طول کشید و در ۳.۹ سکانس در ۱۱۷ لوکیشن ساخته شد. در طول ساخت فیلم ۹ دوربین با هم کار می‌کردند که یکی از آنها ویژه و برای ساخت روند کم کردن سن بود.

منبع: مهر
نظرات بینندگان