arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۶ - ۲۷ دی ۱۳۹۰

بررسی وضعیت عبور یک وانت در مرز توسط احمدی نژاد!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در ماده​ای از لایحه مبارزه با قاچاق ارز و کالا، آمده بود که رئیس ستاد مبارزه با قاچاق می تواند به آرای قضایی نسبت به امور قاچاق اعتراض کند.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرآنلاين، علي لاريجاني رئيس مجلس از نماينده دولت پرسيد که مامور از رئيس اين ستاد، که وزرا اعضايش را تشکيل مي​دهند، خود رئيس​جمهور است؟، و او پاسخ مثبت داد. اين موضوع منجر به تذکر نادر قاضي​پور نماينده اروميه شد که گفت: رئيس جمهور کشوري با 75 ميليون نفر جمعيت و اين همه بيکار، بيايد راجع به عبور يک وانت در مرز فلان جا تصميم گيري کند! و بگويد که کالايي که حمل مي کرده قاچاق بوده يا نبوده؟

وي با تاکيد بر اينکه آراي قوه قضاييه بايد اجرا شود، ادامه داد:  چرا به رئيس ستاد مبارزه با قاچاق کالا، يعني رئيس جمهور مي خواهيد حق اعتراض به آراي قضايي بدهيد؟ بگذاريد هم شان رئيس جمهور حفظ شود و هم حق قضات محفوظ بماند.

در ماده ديگري از اين لايحه در مورد احکام قضايي رانندگلن خودروهاي حامل قاچاق بحث شده بود که کالاي فرد ديگري را جابه​جا مي​کنند. مصطفي ذوالقدر نماينده آبادان خطاب به نمايندگان گفت: شما که همه باسواديد. آقاي لاريجاني بدانيد که اين ماده مصداق شعر «گنه کرد در بلخ آهنگري، به شوشتر زدند گردن مسگري است» به شمار مي​رود.

گفتني است بهروز جعفري نماينده سميرم هم در نطق امروز خود با بيان اينکه بخاطر نفوذ برخي افراد بخشي از منابع و بودجه ها در جاي ديگري خرج مي​شود، خطاب به محمود احمدي نژاد، شعار عدالت پروري​اش را يادآوري کرد و گفت: اين نوع اقدامات مصداق عدالت که نيست، هيچ؛ مصداق بي عدالتي است.

وي با بيان اينکه اي کاش سفرهاي استاني مصوبه نداشت، ادامه داد: حال که اين سفرها مصوبه دارد، کميته بررسي مصوبات اعلام کند که چرا بسياري از اين مصوبات اجرايي نشده است؟ جعفري خطاب به رئيس​جمهور افزود: پيشنهاد مي​کنيم که کميته​اي هم براي پيگيري دستورات خودتان تشکيل دهيد تا مشخص شود چرا دستورات جنابعالي اجرايي نمي شود؟

نظرات بینندگان