arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۳۷۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۶ - ۲۷ دی ۱۳۹۰

رئیس ستاد انتخابات: بشار اسد دارد تفکر احمدی‌نژاد را تمرین می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


ریس ستاد انتخابات کشور در مورد بررسی صلاحیت‌ها در هیات‌های اجرایی گفت: هیچ‌کس حتی استاندار و فرماندار نمی‌توانسته‌اند بر تصمیمات اجرایی اثر بگذارند و لازم است که این موارد در رسانه‌ها توضیح داده شود و به مردم گفته شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدصولت مرتضوی در همایش روسای هیات‌های بازرسی استان‌های سراسر کشور، تصریح کرد: طبق قانون هیچ‌کس و تحت هیچ ‌شرایطی نمی‌تواند در انتخابات دخالتی داشته باشد، خدا را ناظر و شاهدیم که ما به عنوان ستاد انتخابات کشور و شخص وزیر کشور به عنوان وزیر کشور که مسوول انتخابات هستیم، از رد صلاحیت احدی خوشحال نمی‌شویم، اما از کنار قانون هم نمی‌شود گذشت. امانت داوطلب و امانت مردم را باید در نظر گرفت.

وی افزود: بر اساس مواد 28 و 30 قانون انتخابات، التزام عملی به اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران مورد توجه قرار گرفته، اما بعضا کسانی از سر عناد و یا به نادانی زدن خودشان معتقدند اگر کسی به آن‌ها گفت شما التزام عملی ندارید، یعنی این‌که تو مسلمان نیستی، این در حالی است که التزام عملی به اسلام و به جمهوری اسلامی با مسلمان بودن متفاوت است.

مرتضوی ادامه داد: مجلس بنا به تعبیر امام(ره) در راس امور و عصاره فضائل این ملت است. هیات‌های اجرایی معتمد مردم هستند و تکلیف‌شان این است که به دقت به موارد رسیدگی کنند. هیات‌های اجرایی صلاحیت‌ها را محرمانه اعلام کردند و این موضوع تا آخر محرمانه است و احدی حق ندارد بگوید چه کسی رد صلاحیت شده. هیچ فرماندار و ناظری هم حق اعلام رد صلاحیت‌ها را ندارد. حال این‌که داوطلب علیه خودش تبلیغ می‌کند ما مسوولیتی نداریم.

وی با بیان اینکه ما مدعی نیستیم که کار هیات‌های اجرایی به طور صد در صد بدون عیب بوده است، خاطر نشان کرد: شاید به دلیل گزارشاتی که به هیات‌های اجرایی می‌رسیده و یا تحقیقاتی که داشته‌اند جایی تخلفی صورت گرفته باشد، اما بعد از این مراحل، مراحل دیگری هم وجود دارد و بحث تجدیدنظر به میان می‌آید.

مرتضوی با بیان اینکه برخی عوامل محدود کننده فراروی انتخابات آینده ما قرار گرفت، گفت: چنانچه دیدیم برخی از نمایندگان مجلس حرکتی انجام دادند و تبصره دو از ماده 28 یعنی بحث در نظر گرفتن مدرک فوق‌لیسانس برای داوطلبان را مدنظر قرار دادند که این موضوع جامعه هدف را به یک ششم تقلیل داد و اگر در مجلس قبل جامعه آماری دو میلیون نفر بود جامعه آماری عمومی فعلی ما حدود 330 هزار نفر بودند.

وی افزود: همه پیش‌بینی‌ها این بود که مشارکت در ثبت‌نام به شدت کاهش پیدا می‌کند، اما خوشبختانه با ورود دشمنان ما ملت ایران هوشیاری خود را نشان داد و دیدیم که در بحث مدارک نزدیک به 16 درصد افزایش مشارکت داشتیم و به هر ترتیب اگر برای جامعه همگن این دوره محدودیت ایجاد نمی‌کردند پیش‌بینی ما رشد 37 درصدی و ثبت‌نام حدود 10 هزار نفر بود.

رییس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه نظام سلطه می‌خواهد فشارهای اقتصادی را علیه جمهوری اسلامی افزایش دهد، ادامه داد:آن‌ها می‌خواهند مشارکت مردم در انتخابات آینده کاهش پیدا کند تا بعد از آن بگویند نظام جمهوری اسلامی ایران پشتوانه لازم را ندارد. برخی آدم‌های وابسته هم بگویند چون ما نبودیم مردم هم نبودند.

وی تاکید کرد: باید برای مردم اثبات کنیم که احدی قدرت دخالت و تصرف در فرآیندهای انتخابات را ندارد و ساز و کار انتخابات در جمهوری اسلامی ایران چنین اجازه‌ای را به کسی نمی‌دهد.


مرتضوی در ادامه سخنانش تصریح کرد:امروز شکاف عجیبی بین ملت‌ها و دولت‌ها، اتحادها و اتفاق‌هایی که در عرصه بین‌المللی در حال وقوع است ایجاد شده، با دخالت‌های مشمئز کننده‌ای که آمریکا و اروپا در انتخابات روسیه داشته‌اند همچنین بحث حضور آقای پوتین در مدیریت روسیه، بحث چین و اثرگذاری آن در اقتصاد جهان رقابت اروپا با آمریکا با روسیه و چین و وجود اختلافات بین آمریکا و اروپا همگی نویدبخش یک تحول جدید در جهان است.

وی افزود: آمار و ارقام موید این است که غرب در منجلاب و فساد اخلاقی فرو رفته و امروز به اشباع رسیده و به دنبال این است که به سمت اخلاقیات بگراید که این گم شده‌اش را در منظر تفکرات اسلامی دنبال می‌کند.اما موج بیداری اسلامی بدون توقف در حال پیش‌روی است، این حرکت همچنان تداوم دارد و به سمت و سوی عربستان نیز می‌رود و اگر به فضل الهی دخالت‌های سخیف بیگانگان قدری کاهش پیدا کند ما شاهد یک تحول اساسی در خاورمیانه خواهیم بود.

مرتضوی ادامه داد: عده‌ای سعی کردند جهت بیداری اسلامی را تغییر دهند و در سوریه برای تروریست‌ها ثروت و سلاح بردند و به شیوخ بی‌تدبیر خلیج فارس مخصوصا حاکم قطر و عربستان هزینه‌های هنگفت میلیاردی در کشور سوریه کردند تا این‌که بگویند این حرکت سوریه به لبنان و پس از آن به ایران خواهد رسید که البته خوشبختانه در سوریه با مشت پولادین مردم و مدیریت خوبی مواجه شدند.

وی گفت: آقای بشار اسد هم اکنون تفکر احمدی‌نژاد عزیز ما را تمرین می‌کند سرزده به میان مردم می‌رود و بسیار زیبا به مدیریت می‌پردازد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
0
32
بیا این هم زقیب در مدیریت جهانی..نمی زارن که تنهایی مدیریت کنیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
37
1
واقعاً متاسفم که رئیس جمهور مردمی و شجاع کشورمان با یک جنایتکار و قاتل مقایسه شده است. افکار دکتر احمدی نژاد کجا! افکار بشار اسدی که مردمش را میکشد کجا؟؟؟
خجالت دارد.
عزیز ...اسد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
0
28
از جمله اخرش ...!!!! سر زده به میان مردم می رود...و......میپردازد..!!!.................از این حرف مرغ پخته تو دیگ خندش میگیره
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
0
28
کلی خندیدم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
0
23
واقعا آدم نمیدونه برای بعضی از خبرها چه کامنتی بذاره.....!!!!!!!
سینا از شیراز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
0
13
معلوم نیست آقای مرتضوی با تشبیه مدیریت بشار اسد به احمدی نژاد قصد تعریف داشته اند یا طعنه ؟ هرچند ...
نظرات بینندگان