arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۳۸۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۲۰ - ۲۷ دی ۱۳۹۰

رضا کیانیان: مقامات مملکتی باید به اصغر فرهادی تبریک بگویند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دریافت گلدن گلوب بهترین فیلم خارجی زبان توسط اصغر فرهادی نه تنها اغلب سینماگران ایرانیان را خوشحال کرد بلکه بسیاری از ایرانیان را نیز به تحسین واداشت.

رضا کیانیان هنرمند توانمند ایرانی در گفتگو با شبکه ایران با تاکید بر اینکه جایزه ای که فرهادی گرفته یک افتخار ملی است از مقامات هنری کشور خواست به او تبریک بگویند. بخشهایی از گفته های کیانیان را در ادامه می خوانید:


یک افتخار ملی
فکر نمی کنم وضعیت کنونی سینمای ایران و ارتقای کیفی آن ربط چندانی به جوایزی از این دست داشته باشد. اما یقین دارم مقامات مملکتی ما به خاطر این جایزه می بایست به فرهادی تبریک بگویند چون کاری که فرهادی کرده یک افتخار ملی است و متعلق به همه مردم ایران.


خوشحالم که این جایزه به هموطنم رسیده است
به عنوان یک ایرانی خوشحالم که این جایزه به هموطنم رسیده است. وقتی تیمهای ورزشی ما صاحب عناوین میشوند همه مردم خوشحالی می کنند؛ در عرصه هنر هم رسیدن به جایگاهی ارزنده در میان جهان باعث افتخار ایرانیان است.


چرا مقامات کشوری تبریک نمی گویند
مدالهایی که تیمهای ورزشی ما می گیرند موجب آن میشود که بسیاری از مقامات کشوری زبان به تحسین گشوده و تبریکات خود را به قهرمانان ابلاغ کنند اما وقتی کسی مثل فرهادی پیدا می شود و یکی از معتبرترین جوایز سینمایی را می گیرد، کسی تبریک نمی گوید! واقعا چرا؟!

 

 

پیام تبریک انجمن منتقدان در پی کسب افتخار تازه سینمای ایران
شورای مرکزی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران در پی اهدای جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان سال به اصغر فرهادی و فیلم "جدایی نادر از سیمین" پیام تبریکی منتشر کرد. متن کامل بیانیه این انجمن به شرح زیر است:

بار دیگر افتخارآفرینی "جدایی نادر از سیمین" و این بار کسب جایزه ای که می توان آن را مهم ترین افتخار سینمای ایران در عرصه بین المللی برشمرد.

گوی طلایی که بامداد دوشنبه اصغر فرهادی با عنوان بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان سال در دست گرفت، فراتر از یک تقدیر، امیدی تازه به سینمایی است که برای دستیابی به جایگاه رفیع بین المللی خود تلاش می کند. و چه باشکوه که نماینده امروز ما، فیلمی است برآمده از دل سینمای حرفه ای و داستانگو؛ برآمده از انتخاب مشترک منتقدان و مردم.

انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران موفقیت اصغر فرهادی را به او، عوامل فیلمش، اهالی سینمای بزرگ ایران و همه ایرانیانی که از کسب این افتخار احساس غرور کردند تبریک می گوید و به انتظار موفقیت های آتی این سینما و قرارگرفتنش بر آن جایگاه از سینمای امروز جهان که استحقاق واقعی اش را دارد، می ماند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
1
41
دم همشون گرم... دوست داریم آقای فرهادی..
مهدی
|
GERMANY
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
0
36
هنوز هم آقای فراستی از این فیلم انتقاد دارن ؟؟
هنوز هم میگن این فیل در نیومد ؟!
نظرات بینندگان