arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۳۹۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۲۲ - ۲۷ دی ۱۳۹۰

میرتاج الدینی: احمدی نژاد فکر کرده بود که متکی برگشته، برای همین حکم عزلش را صادر کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: نمایندگان سؤال‌کننده از پاسخ‌های معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره مقاومت رئیس‌جمهور در برابر ابقای مصلحی و نحوه عزل متکی قانع نشدند.
 
سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به جلسه عصر امروز (سه‌شنبه) اعضای کمیسیون متبوعش، از بررسی طرح سؤال از رئیس‌جمهور با حضور حجت‌الاسلام میر‌تاج‌الدینی و فاطمه بداغی معاونان پارلمانی و حقوقی رئیس‌جمهور خبر داد.

وی گفت: سؤال اول توسط علی مطهری نماینده تهران که یکی از طراحان طرح‌ نیز بود، درباره نحوه عزل منوچهر متکی وزیر سابق امور خارجه کشورمان توسط رئیس‌جمهور، مطرح شد که میرتاج‌الدینی توضیحاتی ارائه داد اما نماینده‌ سؤال‌کننده از پاسخ‌های او قانع نشد.

این عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس در ادامه به بیان بخشی از توضیحات میرتاج‌الدینی در پاسخ به سؤال اول پرداخت و یادآور شد: معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در پاسخ به سؤال علی مطهری درباره نحوه عزل منوچهر متکی از وزارت خارجه گفت "رئیس‌جمهور قبل از سفر متکی به خارج از کشور به او درباره عزلش از سمت وزیر خارجه اطلاع داده و گفته بود که عزل می‌شود و قرار بود روز دوشنبه پس از بازگشت متکی از سفر خارجی به ایران، حکم عزل متکی صادر شود، اما گویا متکی حدود 2 روز دیرتر به کشور بازگشته و رئیس‌جمهور تصور کرده که او برگشته است و به همین دلیل حکم عزل متکی را صادر کرد".

وی بر همین اساس متذکر شد: در ادامه این جلسه حسینی نماینده شهر بابک برای مطرح کردن سؤال دوم درباره عدم تمکین رئیس‌جمهور نسبت به حکم رهبر معظم انقلاب در ابقای حجت‌الاسلام مصلحی وزیر اطلاعات حضور یافت که میرتاج‌الدینی در پاسخ به این سؤال هم گفت "اصلاً این گونه نبوده و مصلحی در جلسات هیئت دولت شرکت کرد و یک جلسه حضور داشت، جلسه دوم سفر بود و جلسه سوم نیز باز در هیئت دولت حاضر شد" اما نماینده سؤال‌کننده از پاسخ‌های میرتاج‌الدینی قانع نشد.

نقوی ادامه داد: گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره عدم اقناع نمایندگان سؤال‌کننده از پاسخ‌های نمایندگان دولت درباره طرح سؤال از رئیس‌جمهور به هیئت رئیسه مجلس ارائه می‌شود.

وی در خاتمه از بررسی طرح اعاده شده افشای نقض حقوق بشر توسط آمریکا و انگلیس در جهان امروز از شورای نگهبان خبر داد و گفت: تصمیم‌گیری نهایی درباره این طرح به جلسات آتی کمیسیون موکول شد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
آرش
|
UNITED KINGDOM
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
1
14
آقا جان بی خیال !!!
جم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۸
1
13
اگر اینطوره چرا حکم عزلش به رئیس جمهور کشور میزبان اهدا شد؟
فرشید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۸
0
12
عذره بد تر از گناه !!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
0
0
آقای مییییررر تاج الدددددددینی چیز دیگر نداشتی بگی؟
نظرات بینندگان