arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۳۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۲۳ - ۰۶ مهر ۱۳۹۸

سفر دوباره عمران‌خان به عربستان در راه برگشت به پاکستان

"عمران‌خان" نخست وزیر پاکستان قرار است در راه برگشت به کشورش از نیویورک، به جده رفته و با حاکمان سعودی دیدار کند. این پنجمین سفر خان به عربستان طی یکسال اخیر خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سفر دوباره عمران‌خان به عربستان در راه برگشت به پاکستانعمران‌خان روز گذشته در پایان سفر یک هفته‌ای خود به نیویورک و شرکت در نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل، قرار بود با هواپیمای اختصاصی محمدبن‌سلمان ولیعهد سعودی به پاکستان برگردد اما اعلام نقص فنی پس از ترک فرودگاه جان اف کندی، منجر به بازگشت مجدد هواپیما به نیویورک شد. 

رسانه‌های پاکستانی شنبه شب گزارش دادند: عمران خان ساعاتی پیش نیویورک را به مقصد جده ترک کرد و به همراه وزیر خارجه و دستیارانش قرار است پیش از اسلام‌آباد، سفر چند ساعته‌ای را به عربستان داشته باشد.

براساس این گزارش، نخست وزیر پاکستان قرار است "محمد بن سلمان" ولیعهد سعودی را در جریان رایزنی‌های خود در نیویورک قرار دهد، جایی که وی دیدارهای مهمی با سران جمهوری اسلامی ایران و آمریکا انجام داد و سپس اعلام کرد که پاکستان مصمم به ایفای نقش برای کمک به تنش‌زدایی در خلیج فارس است.

این پنجمین سفر عمران خان به عربستان خواهد بود. یکسال از نخست وزیری خان در پاکستان می گذرد و وی تاکنون چهار بار به عربستان، سه بار به امارات متحده عربی و یک بار به قطر سفر کرده است.

نخست وزیر پاکستان سه شنبه گذشته در یک نشست خبری در مقر سازمان ملل در نیویورک اعلام‌کرد: رییس جمهوری آمریکا از وی خواست تا موضوع تنش زدایی در منطقه را در جریان دیدار با رییس جمهوری اسلامی ایران مطرح کند.

خان اظهار داشت: قبل از عزیمت به نیویورک، سفر رسمی به عربستان انجام داده و با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی دیداری داشتم که بن سلمان نیز از من خواست درباره رویدادهای اخیر در خلیج فارس و تنش‌زدایی میان تهران و ریاض، با حسن روحانی رییس جمهوری ایران صحبت کنم.

دکتر "حسن‌روحانی" رییس جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری پایان سفرش به  مجمع عمومی سازمان ملل در پاسخ به پرسشی درباره دیدار اخیر نخست وزیر پاکستان، با اشاره به این که در ملاقات "عمران خان" مسأله مربوط به عربستان و آمریکا مطرح بوده و ایشان نکاتی در مورد مذاکراتش با مقام های دو کشور بیان کرده است

نظرات بینندگان