arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۴۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۷ - ۰۷ مهر ۱۳۹۸

ارتباط سردرد مزمن و درد کمر

محققان در بررسی‌های خود به ارتباط بین سردرد مزمن و درد کمر پی بردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محققان در بررسی‌های خود به ارتباط بین سردرد مزمن و درد کمر پی بردند.

بازبینی نتایج ۱۴ مطالعه نشان می‌دهد: افراد مبتلا به هر یک از دو عارضه سردرد مزمن یا درد کمر دو برابر بیشتر احتمال دارد که بیماری دیگر را تجربه کنند.

 

سردرد مزمن و درد کمر مداوم از جمله بیماری‌های ناتوان کننده هستند. یافته‌های جدید حاکی از وجود رابطه بین این دو بیماری است که می‌تواند عاملی برای یافتن روشی جدید در ارائه درمان‌های موثر باشد.

 

پزشکان اغلب این دو بیماری را جداگانه درمان می‌کنند اما فرضیه‌ای در برخی افراد وجود دارد که این دو بیماری در کنار یکدیگر ظاهر می‌شوند. بنابراین، درمان هر دوی آن‌ها به عنوان یک بیماری نتایج بهتری به همراه دارد.

 

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده‌ است: بیش از چهار درصد از جمعیت بزرگسال در جهان در هر ماه، ۱۵ روز یا بیشتر دچار سردرد می‌شوند.
طبق اعلام موسسه ملی اختلالات عصب‌شناختی و سکته مغزی آمریکا، همچنین حدود ۸۰ درصد از بزرگسالان حداقل یک‌بار در عمر خود درد کمر را تجربه می‌کنند و حدود ۲۰ درصد از این افراد دچار درد مزمن کمر می‌شوند.

 

در سال ۲۰۱۳ محققان آلمانی در مطالعه‌ای به ارتباط بین درد کمر و میگرن مزمن و سردردهای تنشی پی بردند. اکنون گروهی از محققان انگلیسی در بررسی‌های خود بر وجود این رابطه تاکید کردند.

 

محققان در این بررسی به یک نوع سردرد و یک نوع کمر درد تمرکز کردند: سردردهای مزمن و درد کمر مداوم. بازبینی نتایج بدست آمده در ۱۴ مطالعه حاکی از وجود رابطه مثبت بین این دو عارضه بوده‌ است.

 

به گزارش مدیکال نیوز تودی، محققان تاکید کردند: افرادی که دچار یکی از این دو عارضه هستند در مقایسه با افرادی که سردرد یا درد کمر را هرگز تجربه نکرده‌اند به طور میانگین دو برابر بیشتر احتمال دارد به آن یکی عارضه دیگر مبتلا شوند.

 

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان