arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۴۰۹۰
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۷ - ۰۷ مهر ۱۳۹۸

هشدار فیسبوک نسبت به تاثیرگذاری عوامل خارجی بر انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا

مسئولان شبکه اجتماعی فیسبوک این احتمال را مطرح می کنند که عوامل خارجی بار دیگر به دنبال تاثیرگذاری بر روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال آینده با استفاده از شبکه های اجتماعی هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مدیر فنی فیسبوک در گفت وگو با نشریه آلمانی، از تلاش عوامل خارجی برای تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، همانند دوره پیشین خبر داد.

مسئولان شبکه اجتماعی فیسبوک این احتمال را مطرح می کنند که عوامل خارجی بار دیگر به دنبال تاثیرگذاری بر روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال آینده با استفاده از شبکه های اجتماعی هستند.

«مایک شروپفر» مدیر فنی فیسبوک در همین رابطه به نشریه آلمانی «ولت آم زونتاگ» گفت: عوامل خارجی دوباره تلاش خواهند کرد تا بر انتخابات سال ۲۰۲۰ آمریکا تأثیر بگذارند، اما شکل عملکرد آنها با آنچه در سال ۲۰۱۶ انجام دادند متفاوت خواهد بود.

به گفته وی، این شرکت آمریکایی قصد دارد برای جلوگیری از این اتفاق و ممانعت از گسترش تبلیغات منفی و نفرت پراکنی در فیسبوک از هوش مصنوعی استفاده کند.

شروپفر همچنین اذعان کرد که فیسبوک در این راه با افرادی طرف است که ممکن است راه‌های مختلفی را برای اقدامات خود محاسبه کرده باشند که در این وضعیت هیچگاه نمی‌توان تمام کپی‌های چنین تبلیغات و نفرت‌پراکنی‌هایی را پیدا کرد.

این مدیر فیسبوک تاکید کرد، این شبکه اجتماعی می‌خواهد مصادیق مضامینی را که در اینترنت سانسور خواهند شد، اعلام کند.

شروپفر به این سووال که «آیا فیسبوک باید درباره مسایل اساسی فرهنگی، اجتماعی و سیاسی تصمیم‌گیری کند؟» پاسخ منفی داد.

از نظر این مدیر فیسبوک، این نقش که چه مضمونی مناسب و چه مضمونی نامناسب است باید به جامعه سپرده شود. اما دست‌کم فعلا نقش و اقدام خود افراد که فیسبوک به خاطر آن در ماه‌های گذشته هدف انتقادها قرار گرفته بود، اجتناب‌ناپذیر است.

این در حالیست که شبکه‌های اجتماعی همواره برای انتشار اخبار و اطلاعات نادرست و جعلی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی منتقدان ترامپ فیسبوک را متهم کرده اند که برای تأثیرگذاری بر انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا، مورد سوءاستفاده عوامل روسیه قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان