arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۴۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۲۱ - ۰۷ مهر ۱۳۹۸

انصارالله: هدف عملیات «نصر من الله» پایان دادن به تجاوزات سعودی‌هاست

سخنگوی جنبش انصارالله هدف اصلی از اجرای عملیات «نصر من الله» در جنوب عربستان را توقف حملات ائتلاف سعودی علیه یمن عنوان کرد و گفت که آمریکا و انگلیس در پیام‌های خود گفته‌اند که ریاض خواستار توقف جنگ است
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انصارالله: هدف عملیات «نصر من الله» پایان دادن به تجاوزات سعودی‌هاست«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن درباره عملیات جدید ارتش این کشور در منطقه نجران واقع در جنوب عربستان تحت عنوان «نصر من الله» گفت که هدف اصلی این عملیات، توقف تجاوزات ائتلاف سعودی به یمن است.

سخنگوی جنبش انصارالله یمن گفت: «پیام‌های رسیده از آمریکا و انگلیس نشان می‌دهد که عربستان تمایل دارد جنگ یمن متوقف شود، اما تاکنون در خصوص آن تعلل کرده است».

محمد عبدالسلام که با شبکه «المیادین» گفت‌وگو می‌کرد، افزود: «تعداد کسانی که در این عملیات به اسارت گرفته شده‌اند، باید به شکل مبهم باقی بماند، چون این مسأله ما را در عملیات تبادل اسرا کمک خواهد کرد».

سخنگوی جنبش انصارالله تاکید کرد: «عملیات نجران نشان داد که ائتلاف سعودی پشت نظامیان تحت امر خود را در طول جنگ، خالی می‌کند».

محمد عبدالسلام افزود: «دستاوردهای که به نمایش گذاشته شده، به دلایل مسائل امنیتی برای ادامه عملیات، بسیار کمتر از آن چیزی است که در عمل به دست آمده است».

سخنگوی جنبش انصارالله یمن روز یکشنبه همچنین نحوه برخورد ارتش سعودی با نظامیان این کشور را محکوم کرد و گفت که «فرماندهان سعودی از نظامیان خود به عنوان سپر انسانی در جنگ استفاده می‌کنند». عبدالسلام گفت: «فرماندهان ارتش سعودی هنگامی که زمان مرگشان فرا می‌رسد، از نیروهای خود به عنوان سپر انسانی می‌کنند».

وی افزود: «دشمن سعودی اسرای خود را نادیده می‌گیرد و اجساد نیروهای خود را در حالی که روز زمین افتاده است، به حال خود رها می‌کند و برخی از فرماندهان آن در همان ابتدای جنگ، پشت نظامیانش را خالی می‌کنند و پا به فرار می‌گذارند».

سخنگوی جنبش انصارالله یمن گفت: «اقدام بدتر ارتش سعودی این است که عمدا اسرا را بمباران می‌کند تا فاجعه‌ای رخ ندهد و این در تصاویر ضبط شده مربوط به عملیات نصر من الله مشخص است».

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن دیروز(شنبه) در یک نشست خبری از اجرای «عملیات نظامی بزرگ» موسوم به «نصر من الله»  علیه ارتش سعودی در جنوب عربستان خبر داد و گفت که «این عملیات چند ماهی است که ادامه دارد».

یحیی سریع تاکید کرد که «عملیات ارتش یمن در محور نجران از بزرگترین عملیات فریب نیروهای یمنی از ابتدای جنگ محسوب می‌شود».

وی تشریح کرد: « در عملیات نصر من الله، هزاران نفر که بیشتر آنها خیانت‌‌کار هستند از جمله صدها فرمانده، سرباز و افسر سعودی به اسارت گرفته شدند».

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که «نیروهای یمنی در 72 ساعت اول این عملیات موفق شدند، شبه‌نظامیان مستقر در نجران را تحت محاصره کامل خود قرار دهند و مقادیر زیادی از سلاح‌ها و خودروهای نظامی آنها را به غنیمت بگیرند»

منبع: فارس
نظرات بینندگان