arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۴۱۵
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۱ - ۲۸ دی ۱۳۹۰

حراج ساختمان وزارت سابق رفاه توسط مالک اصلی/ فروش کلیه اموال مازاد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برنامه حراج ساختمان وزارت سابق رفاه در میدان ونک تهران از سوی شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (مالک اصلی) خبر داد و گفت: بزودی اموال مازاد وزارت جدید تعیین تکلیف می‌شود.

عبدالرضا شیخ الاسلامی در گفتگو با مهر در زمینه آخرین اقدامات صورت گرفته برای فروش اموال مازاد 3 وزارتخانه ادغامی تعاون، کار و رفاه در قالب وزارتخانه جدید، گفت: برنامه شناسایی و فروش اموال مازاد وزارتخانه جدید در دست انجام است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ارتباط با فروش ساختمان میدان ونک وزارت سابق رفاه و تامین اجتماعی، اظهار داشت: این ساختمان به صورت استیجاری در اختیار وزارت سابق بود که مربوط به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی بوده است که به آنها بازگردانده شد.

شیخ الاسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ساختمان وزارت رفاه سابق در میدان ونک از سوی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی به حراج گذاشته شده است.

وی در ارتباط با برنامه احتمالی فروش ساختمان میدان تختی وزارت رفاه سابق نیز اظهار داشت: در قالب وزارتخانه جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی همه اموال مازاد را خواهیم فروخت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تصریح کرد: البته ساختمان هایی که مربوط به دستگاه های زیرمجموعه وزارتخانه های ادغامی باشد را تعیین تکلیف خواهیم کرد و اگر استیجاری باشد به صاحبان اصلی آنها بازخواهیم گرداند.

شیخ الاسلامی همچنین به این موضوع نیز اشاره کرد که اگر ساختمان ها برای خود وزارتخانه نیز باشد، در صورت مازاد بودن به فروش خواهد رفت.

به گزارش مهر، یکی از مهم ترین برنامه های مربوط به وزارتخانه های ادغام شده در ماه های گذشته شناسایی و فروش اموال مازاد دستگاه ها و مجموعه هایی بوده است که طبق مصوبه مجلس ادغام شده بودند.

به دلیل اینکه وزارت تعاون سابق، کار و امور اجتماعی سابق و رفاه و تامین اجتماعی سابق تا چند ماه پیش به عنوان 3 وزارتخانه مستقل عمل می کردند، پس از ادغام و یکی شدن بسیاری از بخش های آن، می تواند بالقوه یکی از مهم ترین دستگاه های دارای اموال مازاد دولت محسوب شود.

البته ذکر این نکته هم الزامی است که پس از ادغام وزارت رفاه سابق و تعاون سابق در کار و امور اجتماعی، عملیات کوچک سازی و تجمیع اقدامات 2 وزارتخانه یادشده به سرعت انجام شد به نحوی که هم اکنون مجموعه وزارت سابق رفاه در قالب یک معاونت با چند دفتر در ساختمان اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مستقر و مشغول به فعالیت است.

همچنین بخش های مهمی از وزارت تعاون سابق نیز به ساختمان مرکزی وزارتخانه جدید منتقل شده است و انتظار می رود برخی ادغام ها، حذف موازی کاری ها و کوچک سازی های دیگر نیز در راه باشد.
نظرات بینندگان