arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۴۱۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۱ - ۲۸ دی ۱۳۹۰

اجاره‌هاي سنگين و شروط نا‌خوشايند براي مستاجران!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مستاجران درحالي مجبور به پرداخت اجاره بالا براي يك واحد مسكوني هستند كه شروط گذاشته شده از سوي برخي مالكان براي آنها ناخوشايند است و شرايط را برايشان سخت‌تر مي‌كند.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، درحالي‌كه سال گذشته مسوولان پيش‌بيني كردند كه از ارديبهشت‌ماه سال جاري قيمت خريد و اجاره ملك پايين مي‌آيد نه تنها در موعد مقرر چنين اتفاقي رخ نداد بلكه اكنون كه فصل نقل و انتقالات نيست، همچنان قيمت‌ها ميلي به پايين آمدن ندارند. به ويژه درمورد بازار اجاره كه به‌نظر مي‌رسد مالكان از طريق دريافت اجاره‌هاي بيشتر قصد دارند دخل و خرجشان را باهم هماهنگ كنند.

البته بنا به اعلام خسروي- رييس اتحاديه كشوري مشاوران املاك- اجراي قانون تعزيراتي در بازار اجاره كه به موجب آن، نرخ اجاره نسبت به قراردادهاي سال قبل نبايد بيش از هفت الي 9 درصد افزايش يابد تا زماني كه لغو نشود، لازم‌الاجرا است.

بر اساس اين گزارش، قيمت‌ها درحالي روند رو به رشد به خود گرفته‌اند كه مسوولان در فصل جابه‌جايي‌ها دليل افزايش را جو رواني اعلام كرده و معتقد بودند اگر مردم به توهم‌ها توجه نكنند با افزايش قيمت روبرو نمي‌شويم.

از سوي ديگر اگرچه اكنون ميزان نقل و انتقلات نسبت به فصل بهار و تابستان كمتر است اما مستاجران شمارش معكوس براي رسيدن به موعد جابه‌جايي يا تمديد قراردادشان را آغاز كرده‌اند و اميدشان به وعده دولت درباره اجراي طرح بلوك‌بندي واحد‌هاي مسكوني و تعيين قيمت اجاره در مناطق مختلف شهر است.

بنا به اعلام صومعلو- معاون وزير راه و شهرسازي - اين طرح درحال نهايي شدن است كه البته بايد ضمانت اجرايي لازم براي آن مشخص شود.

اما علاوه بر قيمت‌هاي بالايي كه براي اجاره يك واحد مسكوني در بازار ارائه مي‌شود، شروطي كه براي مستاجران گذاشته مي‌شود نيز جالب است. به عنوان مثال برخي مالكان مستاجري را قبول مي‌كنند كه فرزند نداشته باشد، برخي نيز واحد خود را به خانواده‌اي كه فقط يك فرزند دارند اجاره مي‌دهند و عده‌اي اعلام مي‌كنند كه زوج مستاجر بايد كارمند باشند.

عدم نصب تابلو و سوراخ نكردن ديوار، رفت و آمد كم، اجاره به خانواده مذهبي نيز از ديگر شروط برخي مالكان است.

همچنين اجاره به صورت روزانه، هفتگي و ماهانه به ويژه در مناطق شمال‌شهر، اجاره فقط به خارجي‌، دريافت اجاره ماهانه براساس دلار و يا دريافت كل اجاره ماهانه در ابتداي قرارداد، اجاره آپارتمان به صورت مبله، از ديگر ويژگي‌هاي واحدهاي استيجاري در بازار اجاره است.

براساس اين گزارش، اعلام چنين شروطي در مقابل دريافت اجاره‌هاي سنگين به مذاق بسياري از مستاجران خوش نمي‌آيد زيرا معتقدند وقتي اجاره پرداخت مي‌كنند براي مدت تعيين شده در قرارداد ملك در اختيار آنها است و مي‌توانند از آن استفاده كنند. بنابراين به نظر مي‌رسد چنين مسائلي علاوه بر اجاره‌هاي هنگفت، منجر به پايان دوران اجاره‌نشيني و خوش‌نشيني شده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مستاجر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۸
0
2
خسروي- رييس اتحاديه كشوري مشاوران املاك- اجراي قانون تعزيراتي در بازار اجاره كه به موجب آن، نرخ اجاره نسبت به قراردادهاي سال قبل نبايد بيش از هفت الي 9 درصد افزايش يابد تا زماني كه لغو نشود، لازم‌الاجرا است
آقا این مطالب فقط روی کاغذ است وبس
قشر مستاجر لای منکنه است و بخش اغظم در آمد خود را صرف اجاره بها میکند با این دستور ها و بخشنامه ها دردی از مستاجر دوا نمیشود فقط هیاهوست
آپارتمان 36.5 ملیون رهن را با افزایش 14 ملیون تمدید کرده ام ..والله
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۸
2
1
توی تمام این حرفها و خبرها در باره مستاجر بعنوان مظلومان و از مالک بعنوان ظالمان بلفطره یاد شده است ، فاغ از اینکه اصل مالکیت انکار نشدنی ترین اصول و از بدیهیات عقلی است و تنها راه کنترل شرایط اجاره بها رقابت سالم است. هر مستاجری در انتخاب شرایط بهتر و رقابتی تر مختار است ، همانطور که هر مالکی در اجاره ملک خود به بهترین شرایط و بهترین مستاجر اختیار تام دارد.
نظرات بینندگان