arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۴۱۹
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۱ - ۲۸ دی ۱۳۹۰

کارگردان "مردان آنجلس" (سلحشور) : دست ندادن فرهادی با انجلینا جولی توقع بی جایی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کارگردان سریال یوسف پیامبر(ع) در واکنش به دست دادن اصغر فرهادی با آنجلینا جولی گفت: این کارگردانان و بازیگران الگوهای جامعه‌اند و الگو که از الگوی دیگران پیروی و تبعیت نمی‌کند.

به گزارش انتخاب به نقل از اوج نیوز، پس از انتشار تصاویری مبنی بر دست دادن اصغر فرهادی با آنجلینا جولی در رسانه‌های جمعی، فرج الله سلحشور نامه‌ای را خطاب به فرهادی نوشته  که متن کامل آن به شرح زیر است:

خبر دست دادن آقای اصغر فرهادی با آنجلینا جولی را خواندم، یکی گله‌مند بود که چرا یک کارگردان از جمهوری اسلامی عرف بین‌الملل خارجی ایران را نمی‌داند که با زنی بد‌نام و عضو جامعه صهیونیست و سازنده فیلم‌هایی در ضدیت با اسلام و ایران دست داده است.


من گمان می‌کنم همان گونه که در اذهان عمومی شایع است پزشکان محرم بیماران زن می‌باشند. لابد سینماگران هم زن، مرد همه با هم خواهر و برادر و محرمند و دست دادن و روبوسی امری بسیار بدیهی و پیش پا افتاده و معمولی و عادی است!!! به خصوص که زن و مرد سینما نیتشان خیر است و قصد بدی ندارند.


از این‌ها گذشته مگر قانونی در جمهوری اسلامی وجود دارد که دست دادن دو سینماگر را که عضو جامعه جهانی سینما هستند منع کرده باشد؟!!! در جمهوری اسلامی چنین قانونی وجود ندارد. دستگاه های ذیربط سینمایی هم قرار نیست مربی و هدایت‌گر و اصلاح‌کننده اشکالات اخلاقی و عقیدتی فیلم‌سازان باشند. مسئولین فرهنگی هنری فقط موظفند به فیلم‌سازان امکانات بدهند و راه آنان را هموار کنند و در مواقع لزوم مدافع آنها باشند.


آیا در جایی، قانونی مسئولین را مسئول رفع اشکالات اخلاقی عقیدتی فیلم‌سازی دانسته است؟


عزیزان وقتی در مملکت کسانی را بزرگ می‌کنند که لایق آن نیستند و آنها را به عنوان الگو، قهرمان و آرتیست روی سر مردم می‌برند، شما چگونه می‌خواهید این الگوهای پوشالی را از آن بالا پایین بیاورید؟


شما باید دقت کنید این کارگردانان و بازیگران الگوهای جامعه‌اند و الگو که از الگوی دیگران پیروی و تبعیت نمی‌کند. شما توقع دارید که هنرمندان این مملکت که خود الگو، مدرس، مربی و فرهنگ‌ساز جامعه هستند از فرهنگ اسلامی پیروی کنند؟ این توقع بی‌جا و نامعقولی است. در دنیا فیلم‌سازان فرهنگ‌ساز و مربی هستند، آن وقت شما توقع دارید در ایران این قاعده شکسته شود؟


از آنجا که هنرمندان تافته‌های جدا بافته هستند بدیهی است که در سایه شهرت برای خود حاشیه امن ایجاد کردند. امنیت از قانون‌مندان امنیت از دین‌مداری، امنیت از عرف و اعتقادات جامعه، امنیت از اصول اخلاقی این گونه امور مخصوص افراد سطح پایین و مردم عادی است. هنرمند که نباید ملتزم به اموری باشد که دیگران هستند. در جامعه امروزی اساتید، دانشمندان، اطباء، علما و بزرگان هم نباید خود را با هنرمندان مقایسه کنند. هنرمندان چون خوب ادا در می‌آورند و خوب مردم را می‌خندانند و خوب ارزش‌ها و باورهای یک جامعه را به تمسخر می‌گیرند، پس از همه بالاتر هستند.


توقع شما از اینکه آقای اصغر فرهادی با خانم آنجلینا جولی دست ندهد، توقعی بی‌جا در سینماست، خانه از پای‌بست ویران است، خواجه در بند نقش ایوان است...

نظرات بینندگان