arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۴۲۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۳ - ۰۸ مهر ۱۳۹۸

یمن: عملیات «فتح قریب» در انتظار متجاوزان سعودی

رئیس شورای عالی سیاسی یمن با ارائه طرحی اعلام کرد در صورت اصرار ائتلاف سعودی به ادامه جنگ، عملیات بعدی نیروهای یمنی «فتح قریب» خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس شورای عالی سیاسی یمن با ارائه طرحی اعلام کرد در صورت اصرار ائتلاف سعودی به ادامه جنگ، عملیات بعدی نیروهای یمنی «فتح قریب» خواهد بود.

به گزارش شبکه المیادین، در صورت اصرار ائتلاف متجاوز سعودی بر ادامه جنگ، نیرو‌های مسلح یمن پس از عملیات ”نصر من الله“، عملیات ”فتح قریب“ را آغاز خواهند کرد.

خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: تصاویر نخستین مرحله عملیات نیرو‌های مسلح یمن با نام نصر من الله در محور نجران پخش شد. تصاویری که بزرگترین عملیات کمین علیه نظامیان و افسران سه تیپ نظامی ائتلاف سعودی با تجهیزات کامل نظامی آن‌ها را نشان می‌دهد. نتیجه این عملیات به اسارت درآمدن بیش از دو هزار اسیر از جمله صد‌ها نیروی نظامی و افسر سعودی بود. بیش از ۵۰۰ نفر از این نیرو‌ها هم کشته یا زخمی شدند. منطقه‌ای به مساحت ۳۵۰ کیلومتر مربع نیز آزاد شد و مواضع نظامی یمنی‌ها مشرف بر شهر نجران تثبیت و تقویت شد. در این عملیات صد‌ها تانک، خودروی نظامی و خودروی زرهی منهدم یا به غنیمت گرفته شدند.

در ادامه این گزارش آمده است: مرحله نخست عملیات را سرلشکر محمد العاطفی، وزیر دفاع یمن، فرماندهی کرد.

سرتیپ «عابد الثوار» کارشناس مسائل نظامی به المیادین گفت: ”این عملیات ابعاد نظامی و سیاسی دارد. عربستان باید به توقف جنگ و تحقق صلح متوسل شود. ادامه این جنگ به نفع عربستان نیست، زیرا تلفات و خسارت‌های سنگینی به همراه دارد. تلفات و خسارت‌های سعودی‌ها در این عملیات به حدی بود که می‌توان آن را رسوایی برای نظام سعودی دانست.“

خبرنگار این شبکه افزود: نیرو‌های یمنی ابتکار عمل را در صحنه میدانی چه بر روی زمین و چه در آسمان در اختیار دارند و سعودی‌ها و ائتلاف آن‌ها را در تنگنای شدیدتر قرار می‌دهند. «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن با ارائه طرحی اعلام کرد اگر عربستان می‌خواهد از عملیاتی بزرگتر از حمله به آرامکو و عملیات نصر من الله در امان باشد، گزینه دیگری پیش رو ندارد. زیرا عملیات بعدی فتح قریب خواهد بود. پس از این عملیات و ضربه یمن به ائتلاف سعودی پس از گذشت پنج سال از نبرد شکست خورده آنها، ائتلاف جنگ مجبور خواهد شد درباره تجاوزگری خود بازنگری کند. به ویژه که با نتایجی روبه‌رو شد که فکر آن را هم نمی‌کرد. فقط خود این ائتلاف می‌تواند این سناریو‌های تحقیرآمیز را برای خود متوقف کند.

نظرات بینندگان