arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۴۲۸۶
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۷ - ۰۸ مهر ۱۳۹۸

حمله «الشباب» به یک پایگاه ارتش آمریکا در سومالی

گزارش‌های رسیده از شهر «ونلوین» واقع در منطقه «شبیلی السفلی» در مجاورت موگادیشو حاکی از حمله گسترده عناصر گروه تروریستی «الشباب» به فرودگاه نظامی سابق «بلی دوگلی» و مقر فعلی نیروهای آمریکایی و نیروهای سومالی تحت آموزش، است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

منابع سومالیایی از حمله گروه تروریستی «الشباب» به یک پایگاه ارتش آمریکا در منطقه «شبیلی السفلی» در مجاورت موگادیشو پایتخت سومالی خبر دادند.

به گزارش فارس، گزارش‌های رسیده از شهر «ونلوین» واقع در منطقه «شبیلی السفلی» در مجاورت موگادیشو حاکی از حمله گسترده عناصر گروه تروریستی «الشباب» به فرودگاه نظامی سابق «بلی دوگلی» و مقر فعلی نیروهای آمریکایی و نیروهای سومالی تحت آموزش، است.

وبگاه «الصومال الجدید» گزارش کرد که عناصر الشباب در این حمله از خودروهای بمب‌گذاری شده استفاده کرده‌اند.

برخی سایت‌های وابسته به الشباب نیز گزارش دادند که عناصر این گروه‌ تروریستی توانسته‌اند به بخش‌هایی از این پایگاه نفوذ کنند.

صدها نظامی آمریکایی و نیروهای ویژه سومالی معروف به «دنب» در پایگاه «بلی دوگلی» مستقر هستند و از این پایگاه برای برخاستن و هدایت پهپادهای آمریکایی جهت بمباران مواضع الشباب در مرکز و جنوب سومالی استفاده می‌شود.

منابع سومالیایی امروز همچنین گزارش دادند که نیروهای ایتالیایی در نزدیکی دانشکده نظامی سابق «جالی سیاد» در موگادیشو هدف حمله انتحاری قرار گرفتند.

نیروهای مذکور در قالب نیروهای اتحادیه اروپا جهت آموزش به نیروهای سومالیایی به این کشور اعزام شده‌اند.

نظرات بینندگان