arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۴۳۲۰
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۰ - ۰۸ مهر ۱۳۹۸

برنامه ترکیه، پاکستان و مالزی برای تاسیس یک شبکه تلویزیونی مشترک / مقابله با اسلام هراسی

نخست‌وزیر مالزی گفت که کشور با همکاری ترکیه و پاکستان قصد دارد یک شبکه تلویزیونی راه اندازی کند تا از این طریق از اشاعه تصویرهای نادرست علیه اسلام و مسلمانان جلوگیری کند و با اسلام هراسی مقابله نماید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برنامه ترکیه، پاکستان و مالزی برای تاسیس یک شبکه تلویزیونی مشترک / مقابله با اسلام هراسینخست‌وزیر مالزی گفت که کشور با همکاری ترکیه و پاکستان قصد دارد یک شبکه تلویزیونی راه اندازی کند تا از این طریق از اشاعه تصویرهای نادرست علیه اسلام و مسلمانان جلوگیری کند و با اسلام هراسی مقابله نماید.

ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر مالزی در جمع رسانه‌های این کشور درباره ایده راه اندازی شبکه تلویزیونی برای مقابله با اسلام‌هراسی با مشارکت ترکیه و پاکستان گفت: "باید تلاش کنیم تا اسلام واقعی را به صورت درست معرفی و اثبات کنیم تا شایعه‌ها و تصویرهای نادرست مبنی بر اینکه دین ما از تروریسم حمایت می‌کند را برطرف کنیم".

وی افزود: "بسیاری از اخبار درباره اسلام نادرست و دور از واقعیت است؛ مسلمانان به عنوان تروریست نشان داده می شوند، گرچه دین اسلام با خشونت هیچ ارتباطی ندارد اما به جهانیان اینگونه نمایش داده می‌شود.

ماهاتیر با تاکید بر اینکه برای از بین بردن این باور نادرست تصمیم به راه اندازی چنین شبکه‌ای گرفته اند، اظهار داشت: باید برای بین بردن تصورات نادرست درباره اسلام تلاش کنیم.

عمران خان: تلویزیون مشترک ترکیه-مالزی-پاکستان مشابه بی.بی.سی خواهد بود

عمران خان نخست وزیر پاکستان اما با حضور در شبکه های اجتماعی صحبت های مهاتیر را تایید کرد و با انتشار عکس خود به همراه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و مهاتیر محمد، نخست وزیر مالزی در شبکه های اجتماعی، نوشت، شبکه تلویزیونی مشترک این 3 کشور مانند بخش انگلیسی زبان بی.بی.سی خواهد بود.

او با اشاره به انتشار موضوعات مرتبط با مسلمانان در این شبکه، نوشت: در نشست مان تصمیم جهت راه اندازی یک شبکه تلویزیونی مشابه بی.بی.سی انگلیسی زبان برای انتشار موضوعات مربوط به مسلمانان و مقابله با اسلام هراسی را اتخاذ کردیم.

وی تاکید کرد که در پی جلسه ای که با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و مهاتیر محمد، نخست‌وزیر مالزی در نیویورک داشتند تصمیم گرفتند تا برای مبارزه با اسلام هراسی و معرفی اسلام حقیقی شبکه تلویزیونی به زبان انگلیسی راه اندازی کنند.

خان ضمن ابراز امیدواری جهت از بین بردن تصورات نادرست درباره مسلمانان، تصریح کرد: امیدواریم از طریق این ابتکار به تمام سوء تفاهم‌ها درباره مسلمانان پایان دهیم و با تهیه و ساخت فیلم و سریال در خصوص تاریخ اسلام و مسلمانان ارزش‌های دینی را به طور صحیح تشریح کنیم.

گفتنی است رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه که به منظور شرکت در هفتاد وچهارمین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می برد ،‌ هفته پیش در نشستی با عنوان "مقابله با نفرت‌پراکنی" که به میزبانی مشترک ترکیه و پاکستان برگزار شده بود سخنرانی کرد. وی در این نشست بر لزوم مقابله و جلوگیری از نفرت پراکنی تاکید کرد.

نظرات بینندگان