arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۳ - ۲۸ دی ۱۳۹۰

مظلومی: تماشاگران استقلال قصدشان فقط تخریب است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: تماشاگر به ورزشگاه آمده و در حالیکه 20 سالش نیست می‌گوید تاکتیک مظلومی برای 50 سال قبل است. او چطور متوجه شد که تاکتیک من برای 50 سال قبل است؟ اینها نشان می‌دهد آن تماشاگر قصدش فقط تخریب است.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز مظلومی در پایان تمرین عصر سه شنبه تیم استقلال که پیش از دیدار با فجرسپاسی برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: خوشبختانه برای این بازی مصدوم و محروم نداریم و آندو تیموریان تنها بازیکن غایب ماست که به دلیل مصدومیت در این بازی به میدان نمی‌رود. متاسفانه آسیب دیدگی آندو طولانی شده که امیدوارم هرچه زودتر شرایط حضور در میدان را پیدا کند.

وی در ادامه افزود: بعدازظهر پنجشنبه در شیراز با تیم استادم بازی خواهیم کرد، من همیشه از آقای یاوری به نیکی یاد کرده و اعتقاد دارم او از مربیان خود و باتجربه ماست که در هر تیمی حضور داشته خوب کار کرده است. تیم فجر نیز از تیم‌های خوب و جوان لیگ برتر است و قطعا بازی آسانی با این تیم نخواهیم داشت اما به واسطه شکست هفته گذشته مقابل مس کرمان دنبال سه امتیاز این دیدار خارج از خانه هستیم. ما به این پیروزی نیاز داریم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد: با توجه به فشردگی مسابقات لیگ برتر و فاصله اندکی که بین بازی‌ها وجود دارد نتوانستیم کار خاصی انجام دهیم و فقط یک ریکاوری سبک داشتیم، در عین حال امیدوارم با توجه به شناختی که از تیم فجرسپاسی داریم و بررسی نقاط ضعف و قوت‌مان در دیدار هفته گذشته بتوانیم به سه امتیاز دیدار مقابل تیم خوب آقای یاوری دست یابیم.

مظلومی از انگیزه‌های تیمش برای جبران ناکامی هفته گذشته یاد کرد و گفت: آمار نشان می‌دهد ما در دیدارهای خارج از خانه بهتر کار کرده و نتیجه می‌گیریم، آن هم به این خاطر است که با استرس کمتر بازی کرده و فشار روحی و روانی بازیکنان کمتر است. همین مس کرمان که این هفته در تهران ما را شکست داد در بازی رفت در کرمان مغلوب ما شده بود، اعتقاد دارم تیم استقلال توانایی شکست هر تیمی را دارد اگر بازیکنان تمرکز خود را حفظ کرده و خوب بازی کنند.

وی در ادامه آینده استقلال در مسابقات لیگ برتر را روشن خواند و گفت: بازی مقابل مس کرمان تمام شد و باید به آینده فکر کنیم، هنوز دیدارهای زیادی تا پایان فصل مانده که در این دیدارها هم امکان دارد هم استقلال ببازد هم حریفانش. در کل باید بگویم جام را در آخر فصل می دهند و به احتمال فراوان آن تیمی که جام را در بالای سر می‌برد، استقلال خواهد بود.

سرمربی تیم فوتبال استقلال غیبت آندرانیک تیموریان را بر افت تیم تاثیرگذار خواند و گفت: غیبت آندو باعث شده تیم ما از نظر هماهنگی با مشکل مواجه شود، ما در پست آندو بازیکنانی چون الونگ، ساموئل و رحمتی را استفاده کردیم، متاسفانه دو بازیکن خارجی ما هنوز با دیگر بازیکنان هماهنگ نشده‌اند که اگر این هماهنگی به وجود آید حتی در غیاب آندو هم تیم نتیجه خواهد گرفت. متاسفانه فاصله بازی‌ها خیلی کم است و ما نمی‌توانیم هماهنگی لازم را بین بازیکنان به وجود آوریم.

مظلومی از بازگشت آندرانیک تیموریان به ترکیب تیم استقلال تا دو هفته آینده خبر داد و گفت: فوتبال بالا و پایین دارد و این طور نیست که همیشه ما برنده باشیم، گاهی اوقات پیش می‌آید که به مانند دیدار هفته گذشته مقابل مس بازنده می‌شویم، مهم این است که از این شکست‌ها درس بگیریم.

وی در خصوص اعتراض برخی تماشاگران به عملکرد تیم استقلال به ویژه در دیدار مقابل مس کرمان گفت: بالاخره هستند تعدادی تماشاگر که به ورزشگاه می‌آیند و از مظلومی خوش‌شان نمی‌آید، اینطور نیست که همه مرا دوست داشته باشند و از عملکرد تیم دفاع کنند. استقلال 20 میلیون هوادار دارد، در بین آنها قطعا هستند تعدادی که هدف‌شان تخریب است، تعداد آنها البته اندک است و فکر نمی‌کنم البته بیش از 10 یا 12 نفر باشند، شما فکر می‌کنید آنها به چه دلیل به ورزشگاه می‌آیند، می‌آیند که مرا تخریب کنند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در ادامه افزود: تماشاگر به ورزشگاه آمده و در حالیکه سنش بیش از 20 سال نیست، می‌گوید تاکتیک‌های مظلومی برای 50 سال قبل است، آخر او چطور متوجه شده که تاکتیک من برای 50 سال قبل است. او که 20 سال بیشتر از عمرش نمی‌گذرد. اینها نشان می‌دهد آن تماشاگر قصدش فقط تخریب است.

مظلومی به دفاع از عملکرد تاکتیکی استقلال پرداخت و گفت: ما کارهای تاکتیکی خوبی انجام می دهیم اما قبول کنید در برخی از پست ها دستمان خالی است، با این وجود همه به این نکته اذعان دارند که استقلال در فصل جاری خوب نتیجه گرفته، وقتی کارشناسان عملکرد استقلال را قابل قبول می‌دانند این نشان می‌دهد اعتراض برخی از هواداران درست نیست. البته من اعتراض را حق آنها می‌دانم اعتراض‌هایی که منطقی باشد.

وی با طرح این پرسش که ستاره‌های استقلال کجا هستند، گفت: می‌گفتند استقلال پرستاره و کهکشانی است، امروز کجا هستند این ستاره‌ها؟ از همین تیم پرستاره ما در نیم فصل سه بازیکن خوب جدا شدند، آن هم در شرایطی که تیم‌های دیگر در نیم فصل چهار تا پنج بازیکن تراز اول گرفتند، البته ما هم سه بازیکن خوب گرفته‌ایم اما زمان نداریم که آنها را با دیگر بازیکنان هماهنگ کنیم. اینکه در نیم فصل اول خوب کار کردیم و نتیجه گرفتیم به دلیل هماهنگی خوبی بود که بین بازیکنان ایجاد شده بود.

سرمربی تیم فوتبال استقلال با تاکید بر اینکه علت افت تعداد تماشاگران باید بررسی شود، گفت: در هفته دو بازی برگزار می‌شود، بدترین زمان برای مسابقه انتخاب می‌شود و ... با این شرایط انتظار داریم هواداران دلزده و دلسرد نشوند؟! مطمئن باشید اگر بازی‍ها هفته‌ای یکبار و آن هم آخر هفته برگزار شوند، 70 تا 80 هزار هوادار به ورزشگاه خواهند آمد اگر اینطور نشد هرچه می‌خواهید به من بگویید.

"برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای است که تماشاگران به ورزشگاه نیایند، بعد می‌گوییم چرا تماشاگران با ورزشگاه قهر کرده‌اند؟"، وی با طرح این موضوع خاطرنشان کرد: بازی ما برابر داماش در یک روز وسط هفته و در ورزشگاهی میان شهر برگزار شد، شما دیدید که ورزشگاه مملو از تماشاگر بود و حتی تماشاگر بیش از گنجایش ورزشگاه به محل برگزاری مسابقه آمده بود، اینها نشان می‌دهد اگر برنامه ریزی درست باشد، تماشاگران از مسابقات استقبال می‌کنند.

وی با دفاع از سازمان لیگ افزود: سازمان لیگ هم به خاطر اینکه تداخلی با برنامه‌های تیم ملی ایجاد نشود، چاره‌ای جز برگزاری لیگ به صورت فشرده ندارد. اعتقاد دارم این روش برگزاری گلادیاتوری مسابقات به هیچ عنوان خوب نیست و باعث مصدومیت و فرسودگی بازیکنان می‌شود. در نهایت هم باشگاه‌ها از این مسئله لطمه می‌خورند هم تیم ملی.

وی در واکنش به اظهارات علی فتح الله زاده که گفته بود، از مظلومی انتظار داریم در این فصل یک جام برای استقلال بگیرد، گفت: من چهار دربی را بردم و با این چهار پیروزی چهار جام به هواداران استقلال هدیه کرده‌ام. برای هواداران پیروزی در دربی به اندازه قهرمانی ارزش دارد و من به این ترتیب چهار قهرمانی برای آنها گرفته‌ام.

مظلومی با تاکید بر اینکه ماندن در استقلال هم حدی دارد، گفت: من قراردادی 2 ساله با باشگاه استقلال دارم که بر اساس آن مشغول کار هستم زمانی که این قرارداد دو ساله تمام شد که امیدوارم با قهرمانی همراه باشد در مورد تمدید قرارداد صحبت خواهیم کرد.

وی خود را از موافقان کاهش تعداد لیگ برتری خواند و گفت: با این زمانی که صرف آماده سازی تیم ملی می‌شود و امکاناتی که داریم بهتر است از تعداد تیم‌های لیگ برتری کم کنیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال از طرح تشکیل اردو برای این تیم خبر داد و گفت: اگر بودجه باشگاه این اجازه را به ما بدهد و شرایطش را داشته باشیم سعی می‌کنیم بازیکنان را در اردو نگه داریم، چرا که فشار بازی‌ها زیاد است و به نفع تیم و بازیکنان است که اردوهایی پیوسته برگزار کنیم، ما باید به گونه عمل کنیم که بازیکنان کمترین مصدومیت و فرسودگی را داشته باشند، اگر یک بازیکن ما مصدوم شود چه کسی پاسخگو خواهد بود؟

وی در خصوص سه اخطاره بودن پژمان منتظری و غیبت این بازیکن در دیدار با فجر سپاسی گفت: پژمان کجا در بازی با مس اخطار گرفت که برای بازی با فجر سه اخطاره باشد؟ در آن بازی فقط سه بازیکن ما به نام‌های آرش برهانی، "جی لوید ساموئل" و جباری از داور کارت زرد گرفتند و منتظری جزو اخطاری‌ها نبود.

مظلومی در پایان در واکنش به این موضوع که جدایی مجیدی بر عملکرد آبی پوشان تاثیر گذاشته است، گفت: من این موضوع را قبول ندارم، مجیدی در قالب تاکتیکی ما جا افتاده بود و به همین خاطر خوب بازی می کرد. مطمئن باشید نفراتی که به جای او به استقلال آمده‌اند هم اگر در ترکیب جا بیفتند به مانند مجیدی خوب کار می‌کنند. ما در نیم فصل اول به گونه‌ای برنامه ریزی کردیم که مجیدی در قالب تاکتیکی تیم جای داشت اما حالا این بازیکن تاثیرگذار از ما جدا شده و باید بدون او بازی کنیم به گونه‌ای که کمترین ضربه را متحمل شویم.
نظرات بینندگان