arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۴۳۶۸
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۰ - ۰۹ مهر ۱۳۹۸

لایو خبر - ۹ مهر ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

موج دوم افشاگری علیه ترامپ/بررسی اظهارنامه‌های مالیاتی غیر شفاف رییس جمهور امریکا
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ - ۰۰:۰۴

به گزارش رسانه های غربی، این افشاگر که کارمند فدرال آمریکاست، ‌ در شکایت خود مدعی است که اسنادی در مورد سوء مدیریت حسابرسی سازمان «خدمات درآمد داخلی» از ترامپ در اختیار دارد.

این افشاگر می گوید برای اعمال نفوذ بر فرآیند حسابرسی، تمهیدات نامناسبی اتخاذ شده است.

چنانچه این شکایت نامه برای مردم منتشر شود، ‌ می تواند گامی مثبت در زمینه اقدامات مربوط به انتشار اظهارنامه های مالیاتی رئیس جمهوری آمریکا باشد.

پیشتر رئیس کمیته امکانات مالی مجلس نمایندگان با ارسال نامه ای به «استیون منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا، از وی خواست اطلاعاتی در مورد ارتباطات بین سازمان خدمات درآمد داخلی و کارمندان این وزاتخانه را که در روند حسابرسی از ترامپ دخیل بوده اند، در اختیار این کمیته قرار دهد. هنوز مشخص نیست که منوچین چنین اقدامی را انجام داده است یا نه.

روایت «پالیتیکو» از سند ۴ بندی توافق‌شده برای دیدار ترامپ و روحانی
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ - ۰۰:۰۲

برخی منابع فرانسوی روز سه‌شنبه مدعی شده‌اند «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و «حسن روحانی»، رئیس‌جمهور ایران بر سر یک سند چهار بندی به عنوان مبنایی برای دیدار با یکدیگر در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد و آغاز مجدد مذاکره میان ایران و آمریکا توافق کرده‌ بودند. 

«پالیتیکو» به نقل از این منابع مدعی شده دیدار سران دو کشور علی‌رغم توافق بر سر این سند محقق نشده زیرا روحانی اصرار داشته ترامپ ابتدا رفع تحریم‌ها علیه ایران را اعلام کند. 

پایگاه خبری «پالیتیکو» که مدعی شده این سند را رویت کرده، در ادامه به ذکر جزئیات مفاد آن پرداخته است. 

در سند ادعایی، تهران موافقت کرده «هرگز به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نخواهد بود و کاملاً به تعهدات خود پایبند است، ضمن آنکه مذاکره بر سر چارچوبی طولانی‌مدت‌تر درباره فعالیت‌های هسته‌ای خودش را می‌پذیرد.»

تهران همچنین متعهد شده «ایران از هر گونه ستیزه‌جویی خودداری خواهد کرد و از طریق مذاکره به دنبال صلح و احترام واقعی در منطقه خواهد بود.»

در بخش دیگری از سند، ایالات متحده با «رفع همه تحریم‌های بازاعمال‌شده بعد از سال ۲۰۱۷» موافقت کرده است. در متن این سند آمده است: «ایران از توانایی کامل برای صادر کردن نفت خود و استفاده آزادانه از درآمدهای خود برخوردار خواهد شد.»

روسیه: طرح‌های اروپا برای حفظ برجام نتیجه‌ای نداشته‌اند
۱۳۹۸/۰۷/۰۹ - ۱۹:۵۱

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/7/9/741532_681.jpg

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین روز سه‌شنبه یادآوری کرده اقدامات کشورهای اروپایی برای حفظ برجام تا به حال نتیجه‌ای در بر نداشته‌اند.

پسکوف که قبل از دیدار «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه و «حسن روحانی»، رئیس‌جمهور ایران صحبت می‌کرد گفت سران دو کشور درباره تنش‌ها در تنگه هرمز و وضعیت پیرامون برجام رایزنی خواهند کرد. سخنگوی کرملین با یادآوری اینکه ضرب‌الاجل ۶۰ روزه ایران برای برداشتن گام‌های جدید جهت کاستن از تعهدات برجامی رو به اتمام است، گفت: «این مسئله‌، محل نگرانی است. تا به حال تمامی طرح‌ها، از جمله طرح فرانسه نتوانسته‌اند نتایج مطلوب به بار بیاورند و اوضاع کماکان تنش‌آمیز است.»

راشاتودی: بن‌سلمان می‌داند که جنگ با ایران ویران‌کننده خواهد بود
۱۳۹۸/۰۷/۰۹ - ۱۸:۰۹

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/7/9/741493_713.jpg

«محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی اخیرا هشدار داد در صورتی که جامعه جهانی به تلاش‌ عربستان سعودی برای منزوی کردن ایران نپیوندد، قیمت نفت به شدت افزایش خواهد یافت.

شبکه خبری راشاتودی در تحلیلی درباره این هشدار ولیعهد سعودی گفت که «ولی‌عهد سعودی می‌داند که در این شرایط،‌جنگ با ایران ممکن است برای تجارت جهانی بد باشد.» در این گزارش آمده است در حمله اخیر به تاسیسات نفتی سعودی قیمت نفت 20 درصد افزایش داشت که بیشترین جهش قیمت در تاریخ بوده است.

احتمال نامزدی هیلاری کلینتون در انتخابات ۲۰۲۰
۱۳۹۸/۰۷/۰۹ - ۱۷:۰۸

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/7/9/741359_233.jpg

به گزارش روز گذشته (دوشنبه) روزنامه آمریکایی واشنگتن اگزمینر، «استیو بنن» گفته که هیلاری کلینتون در رقابت های انتخاباتی سال ۲۰۲۰ شرکت می کند.

وی روز گذشته در مصاحبه با شبکه «فاکس بیزنس» افزود: دموکرات ها واهمه دارند که نامزدهای آنها در این دور ضعیف باشند و با توجه به مطرح بودن طرح استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا تلاش می کنند «انتخابات را از اعتبار ساقط کنند».

مدیر تبلیغات کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ گفت: فکر می کنم که دموکرات ها در موضع ضعیفی قرار دارند. این مثل بازی شطرنج است آنها آماده هستند مهره رخ را برای سرنگونی مهره شاه قربانی کنند. آنها جو بایدن را وسط انداختند تا به ترامپ برسند و امیدوارند الیزابت وارن و حتی من فکر می کنم هیلاری کلینتون یا میشل بلومبرگ یا برخی دیگر از افراد میانه رو جلو بیاندازند.

روحانی در اتحادیه اوراسیا: باید با رویکرد یکجانبه گرایانه آمریکا مقابله شود/ امنیت و صلح در خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز با مشارکت کشورهای این منطقه تأمین می‌شود/ تاکید بر انتظارات ایران از امضاءکنندگان توافق برجام
۱۳۹۸/۰۷/۰۹ - ۱۶:۱۶

روحانی گفت: مقاومت و تقابل برخی از کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران با اقدامات‌ خصمانه‌ و یکجانبه‌گرایانه ایالات متحده آمریکا، باعث مواجه‌شدن این کشور با تحریم‌های شدید و غیر‌انسانی شده است. آمریکا در سال‌های اخیر با اعمال رویکرد یکجانبه و بی‌توجهی به تعهدات، و توافقات بین‌المللی و زیر پا گذاشتن موافقت‌نامه‌های دوجانبه، بسیاری از کشورهای دیگر از جمله؛ چین و روسیه، همچنین تعدادی از متحدین خود را هدف قرار داده است. به اعتقاد ما، جامعه بین‌المللی باید با اتخاذ تصمیمی قاطع و اقداماتی موثر با رویکرد خصمانه و یکجانبه‌گرایانه آمریکا مقابله نماید. اقدامات قهری آمریکا و استفاده از دلار به عنوان یک سلاح، به تروریسم اقتصادی منجر خواهد ‌شد و زندگی مردم عادی را هدف قرار خواهد داد.

نرخ ارز در بازار امروز ۹ مهر ۹۸ / قیمت دلار در بازار آزاد ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان
۱۳۹۸/۰۷/۰۹ - ۱۵:۵۶

 

نوع ارز

قیمت

قیمت دلار صرافی بانکی

11  هزار  و 500 تومان

قیمت دلار در بازار آزاد

11 هزار و 500 تومان

قیمت یورو

12 هزار  و 700 تومان

قیمت درهم امارات

3 هزار و 193 تومان

قیمت پوند

14 هزار و 336 تومان

قیمت ارز مسافرتی

12 هزار و 585 تومان

قیمت خرید دلار در بانک‌ها

11 هزار و 396 تومان

قیمت خرید یورو در بانک‌ها

12 هزار و 410 تومان

قیمت خرید پوند در بانک‌ها

14 هزار و 3 تومان

نرخ خودرو در بازار امروز سه شنبه ۹ مهر ۹۸/ افزایش جزئی قیمت پراید
۱۳۹۸/۰۷/۰۹ - ۱۵:۲۱

 

نام خودرو قیمت امروز (تومان) قیمت روز گذشته (تومان)  قیمت کارخانه (تومان)
پراید هاچ‌بک سایپا ۱۱۱
۴۶,۳۰۰,۰۰۰
۴۶,۱۰۰,۰۰۰
۳۹,۹۴۱,۰۰۰
پراید سایپا ۱۳۱
۴۱,۰۰۰,۰۰۰
۴۰,۹۰۰,۰۰۰
۳۷,۶۴۱,۰۰۰ 
پراید وانت سایپا ۱۵۱
۴۳,۰۰۰,۰۰۰
۴۳,۰۰۰,۰۰۰
۴۰,۳۱۳,۰۰۰
تیبا صندوق‌دار
۴۸,۲۰۰,۰۰۰
۴۸,۲۰۰,۰۰۰
۴۳,۴۴۳,۰۰۰
تیبا ۲
۵۳,۰۰۰,۰۰۰
۵۳,۰۰۰,۰۰۰
۵۱,۶۰۳,۰۰۰
ساینا
۵۳,۸۰۰,۰۰۰
۵۳,۸۰۰,۰۰۰
۵۵,۹۴۳,۰۰۰
کوییک دنده‌ای
۶۰,۴۰۰,۰۰۰
۶۰,۴۰۰,۰۰۰
۶۱,۲۰۰,۰۰۰

 

نام خودرو قیمت امروز (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
وانت آریسان 
۵۲,۴۰۰,۰۰۰
۵۱,۵۰۰,۰۰۰
سمند LX
۷۲,۱۰۰,۰۰۰
۶۶,۷۷۰,۰۰۰
سمند EF7
۸۰,۲۰۰,۰۰۰
۶۹,۷۷۳,۰۰۰
پژو GLX 405
۷۰,۵۰۰,۰۰۰
۶۳,۱۵۸,۰۰۰
پژو GLX 405 دوگانه‌سوز
۷۴,۵۰۰,۰۰۰
۶۵,۵۷۸,۰۰۰
پژو SLX 405
۷۹,۰۰۰,۰۰۰
۶۷,۸۸۸,۰۰۰
پژو پارس
۸۹,۰۰۰,۰۰۰
۷۸,۳۳۸,۰۰۰
پژو 206 تیپ 2
۷۵,۸۰۰,۰۰۰
۶۷,۲۸۳,۰۰۰
پژو 206 تیپ 5
۹۱,۰۰۰,۰۰۰
۷۹,۴۱۸,۰۰۰
پژو 206 صندوق‌دار
۹۱,۰۰۰,۰۰۰
۸۰,۷۵۴,۰۰۰
رانا
۷۴,۰۰۰,۰۰۰
۶۷,۴۴۰,۰۰۰
دنا تیپ 2
۱۰۸,۰۰۰,۰۰۰
توقف فروش
دنا پلاس تیپ 1
۱۱۹,۰۰۰,۰۰۰
۱۱۰,۹۳۴,۰۰۰
دنا پلاس توربو
۱۶۳,۰۰۰,۰۰۰
توقف فروش
پژو 207 دنده‌ای
۱۱۵,۰۰۰,۰۰۰
۹۶,۷۳۰,۰۰۰
پژو 207 اتوماتیک
۱۵۴,۰۰۰,۰۰۰
حاشیه بازار
دانگ‌فنگ H30 تیپ 2
۱۲۹,۰۰۰,۰۰۰
۷۶,۵۰۰,۰۰۰

 

نام خودرو قیمت امروز (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
ام وی ام 315 هاچ‌بک
۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
۱۴۰,۲۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 دنده‌ای
۱۵۲,۰۰۰,۰۰۰
۱۶۱,۸۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 اتوماتیک
۱۸۰,۰۰۰,۰۰۰
۱۹۵,۶۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33
۲۱۵,۰۰۰,۰۰۰
۲۳۶,۰۰۰,۰۰۰

 

نام خودرو قیمت امروز (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
جک J4 اتوماتیک
۱۳۸,۰۰۰,۰۰۰
۱۴۹,۹۰۰,۰۰۰
جک S3 اتوماتیک
۱۸۳,۰۰۰,۰۰۰
۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
جک S5 اتوماتیک
 ۲۵۹,۰۰۰,۰۰۰
۳۰۱,۰۰۰,۰۰۰
 
سخنگوی قوه قضاییه: پرونده عیسی شریفی، قائم مقام قالیباف به دادگاه رفت
۱۳۹۸/۰۷/۰۹ - ۱۴:۵۴

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/7/9/741239_720.jpg

غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری امروز در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده قائم مقام قالیباف گفت: پرونده به دادگاه ارسال شده و با توجه به پرونده، تاکید بر تسریع در رسیدگی شده است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص دادگاه تجدیدنظر پرونده هفت تپه و اینکه ۱۵ نفر از کارگران احضار شده اند گفت: دستور ریاست قوه حتما اجرا می شود و دادگاه بدوی رای را داده است و ظرف ۲۰ روز باید پرونده به تجدیدنظر برود.

محکومیت حسین فریدون به ۵ سال حبس
۱۳۹۸/۰۷/۰۹ - ۱۳:۰۵

سخنگوی قوه قضائیه در رابطه با پرونده حسین فریدون و رأی صادر شده از سوی دادگاه گفت: دادگاه تجدید نظر حکم صادر کرده و برای سه نفر ارفاق قایل شده و در مورد حسین فریدون 7 سال حبس به 5 سال حبس تبدیل شد. غلامحسین اسماعیلی در رابطه با اتهام حسین فریدون گفت: اتهام او اخذ رشوه است.

۱۷ نفر در پرونده اکبر طبری بازداشت شدند
۱۳۹۸/۰۷/۰۹ - ۱۳:۰۴

سخنگوی قوه قضاییه درخصوص‌ اعترافات جدید طبری نسبت به اتهامات برخی مقامات گفت: در این پرونده نیز به لحاظ ملاحظات قانونی اطلاع رسانی نکردیم و از این خلا برخی سوی استفاده کردند و برخی مطالب را به عنوان اعترافات وی منتشر کردند که مورد تایید ما نیست. غلامحسین اسماعیلی تصریح کرد: بررسی را بی درنگ انجام می دهیم در این پرونده فعلا ۱۷ نفر را بازداشت کرده ایم که دو نفر از آنها از قضات هستند.

سرقت از منزل تقی کبیری در حال بررسی است
۱۳۹۸/۰۷/۰۹ - ۱۱:۰۲

علی القاصی‌مهر دادستان تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر مطالب مطرح شده درباره سرقت از منزل تقی کبیری؛ نماینده مجلس نیز گفت: فعلا در حد اعلام شکایت و گزارش این پرونده مطرح است و هنوز صحت و سقم آن بررسی نشده است.

۱۷ نفر از ۲۰ کارگر تعدیلی نیشکر هفت تپه به کار خود بازگشتند
۱۳۹۸/۰۷/۰۹ - ۱۱:۰۲

کارگران مجتمع کشت وصنعت هفت تپه از بازگشت به کار ۱۷ نفر از همکاران خود که از ابتدای ماه جاری با اتمام قرارداد کاری از ورود به محل کارشان منع شده بودند، خبر دادند. به گفته کارگران، پرونده شغلی سه نفر از همکاران آنها با نام‌های محمد خنیفر، ایمان اخضری و عضیم سرخه که هنوز موفق به بازگشت به کار نشده‌اند، در دست بررسی است.

جاگزین پراید، تلفیقی از پراید و تیباست
۱۳۹۸/۰۷/۰۹ - ۱۱:۰۱

دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن می‌گوید: قرار است خودرو جدیدی که تلفیقی از پراید و تیبا است، جایگزین پراید و به بازار معرفی شود. توقف خودرو پراید تا سال آینده امکان‌پذیر نیست.

پنتاگون: پایگاه «العدید» قطر را ترک نمی کنیم
۱۳۹۸/۰۷/۰۹ - ۱۱:۰۰

«ربکا ریباریچ» سخنگوی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) دوشنبه شب گفت: نیروهای آمریکایی برنامه ای برای ترک پایگاه هوایی «العدید» قطر ندارند. این اظهارات در حالی مطرح می شود که پیش تر روزنامه واشنگتن پست گزارش داده بود: آمریکا برای پیشگیری از خطر حمله موشکی، مرکز فرماندهی خود در خاورمیانه را از قطر به کارولینای جنوبی منتقل می کند.

نماینده ایران: با نیامدن نتانیاهو به سازمان ملل، یک استندآپ کمدی را از دست دادیم
۱۳۹۸/۰۷/۰۹ - ۱۱:۰۰

فرهاد ممدوحی نماینده ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحدروز دوشنبه در واکنش به اظهارات ضد ایرانی وزیر خارجه اسرائیل که در مجمع عمومی سازمان ملل متحد مطرح کرده بود، افزود: نتانیاهو به خاطر انتظار محاکمه در دادگاه نتوانست در مجمع عمومی امسال شرکت کند. وی با یادآوری نمایش‌های مضحک ضد ایرانی نتانیاهو، ادامه داد: حیف شد که یک استندآپ کمدی را از دست دادیم هرچند که وزیر خارجه وی از هیچ تلاشی برای اجرای همان نمایش کمدی سالانه فروگذار نکرد.

علت سانحه ریلی زاهدان-تهران اعلام شد
۱۳۹۸/۰۷/۰۹ - ۱۰:۵۸

رییس کمیسیون عالی سوانح شرکت راه‌آهن گفت: علت سانحه ریلی قطار زاهدان-تهران بازشدن پیچ و پابندهای ریل توسط افراد ناشناس بوده که گزارش آن به وزیر هم ارسال شده است. فولادی افزود: برخی افراد ناشناس حدود ۱۷۰ تا ۱۸۰ پیچ و پابند ریل را در طول حدود ۵۰ تا ۶۰ متر باز و نقطه خطر ایجاد کردند و همین مسئله باعث خارج شدن قطار از ریل و بروز آن سانحه دردناک شده است. ریل به وسیله پیچ و پابند به تراورس متصل می‌شوند و اگر این پیچ‌ها باز شوند به راحتی با یک دیلم می‌توان ریل را از خط پایین انداخت و اگر پیچ و پابندهای ریل به هر علت و توسط هرکسی باز شود، محل خطر ایجاد شده و نهایتا منجر به بروز این سانحه می‌شود. او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه هدف از بازشدن پیچ و پابند ریل سرقت یا خرابکاری بوده است؟ ادامه داد: ممکن است به هر دلیلی این پیچ‌ها از ریل باز شده باشد اما ما نمی‌توانیم آن را تشخیص دهیم و وظیفه این کمیسیون بررسی دلیل فنی بروز یک سانحه ریلی است.

بازپرسی که دستور فیلتر تلگرام در ایران را داد، بازداشت شد
۱۳۹۸/۰۷/۰۹ - ۱۰:۵۶

خبرگزاری تسنیم نوشت: بیژن قاسم‌زاده روز جمعه هفته گذشته با دستور قضایی بازداشت و راهی زندان شده است. بر اساس این گزارش، بازداشت این بازپرس سابق دادسرای کارکنان دولت در راستای برخورد با فساد در درون قوه قضائیه صورت گرفته است. قاسم زاده همان بازپرسی است که در اردیبهشت سال گذشته دستور فیلتر تلگرام را صادر کرده بود.

به ارتش یمن کمک مستشاری می‌کنیم؛ به عراق و سوریه کمک‌های مستشاری و تسلیحاتی
۱۳۹۸/۰۷/۰۹ - ۱۰:۵۶

سرلشگر باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان "ما به ارتش مردمی یمن کمک‌های مستشاری و فکری می‌کنیم"، مسئول این کار را سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: تا آخر کنار مردم یمن می‌ایستیم تا این تجاوز را از خود دور کنند. او همچنین اظهار داشت: در عراق و سوریه هم ما با درخواست دولت‌های رسمی و مستقر این کشورها به کمکشان رفتیم و به آنها کمک‌های مستشاری و تسلیحاتی و تجهیزاتی کردیم و قرارداد بستیم و مسئول اینها هم سپاه پاسداران بود که البته درمواردی ارتش جمهوری اسلامی نیز به آن کمک کرد

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۷/۰۹ - ۱۰:۵۵

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان