arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۴۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۱ - ۰۹ مهر ۱۳۹۸

روند کاهشی سرقت در کشور تا سال ۹۶

جانشین فرمانده ناجا اعلام کرد که روند سرقت در کشور تا سال ۹۶ روندی کاهنده بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جانشین فرمانده ناجا اعلام کرد که روند سرقت در کشور تا سال ۹۶ روندی کاهنده بود.

 سردار ایوب سلیمانی در گردهمایی کارآگاهان سراسر کشور که به بهانه روز کارآگاه در ستاد ناجا برگزار شد، گفت: برای اینکه بفهمیم جایگاه کارآگاه چه جایگاهی است می‌توان یک مثال زد و پرسید آیا دانشگاهی را می‌توان بدون هیأت علمی تصور کرد به بیان دیگر پلیس آگاهی را نیز بدون کارآگاه نمی‌توان تصور کرد.

وی با بیان اینکه آرامش مهمترین مطالبه جامعه بشری است، گفت: آرامش از امنیت می‌آید و امنیت بزرگترین نعمت الهی است که همه حاکمیت‌ها بزرگترین وظیفه‌شان تأمین امنیت شهروندان و مردمانشان است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه تأمین امنیت در تمام ابعاد به نیروی انتظامی مرتبط است، گفت: این ارتباط، ارتباط صفر و صدی نیست و دیگر دستگاه‌ها نیز در آن مسئول هستند اما نیروی انتظامی در تمام ابعاد امنیت از امنیت روانی و عاطفی گرفته تا امنیت کاری و تحقیق و پژوهش و... نقش دارد.

جانشین فرمانده ناجا با تشریح چهار گام ایجاد امنیت در کشور، اظهار کرد: گام اول ایجاد امنیت، اشرافیت به محیط است، گام دوم پیش‌بینی وضعیت و گام سوم مقابله است، یعنی کشف، شناسایی و اقدام.

وی با بیان اینکه گام نهایی بازتولید امنیت است، ‌خاطر نشان کرد: باید تمام این موارد لحاظ شود و مرحله و گام چهارم امری بسیار مهم و حائز اهمیت است چرا که ما باید بتوانیم امنیت را بازتولید و احساس امنیت از دست رفته را دوباره در فرد ایجاد کنیم.

سردار سلیمانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه پلیس مسئول تولید جرم نیست، گفت: دستگاه‌های مختلف آموزشی، فرهنگ، سیاسی، اجتماعی و... باید شرایطی را فراهم کنند تا از وقوع جرم پیشگیری شود.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه وقوع جرم معلول یکسری شرایط در جامعه است،‌ گفت: تعداد مجرمان محدود است اما اگر شرایط اجتماعی برای رشد و فعالیت آنان ایجاد شود آن وقت احتمال تکثیرشان وجود دارد. به همین دلیل نیز باید همه دستگاه‌ها از وقوع جرم پیشگیری کرده و شرایط و بسترهای وقوع جرم را کاهش دهند.

سردار سلیمانی افزود: اگر شرایط اقتصادی جامعه بهم نمی‌خورد ما با یک رشد غیرقابل پیش‌بینی در حوزه سرقت مواجه نمی‌شدیم. ما مسئول افزایش سرقت‌ها نیستیم. روند سرقت در کشور تا سال ۹۶ رو به کاهش بود چرا که در شرایطی عادی و عواملی ثابت کار پلیس خود را نشان می‌داد و گرچه مجرمان هر سال حرفه‌ای‌تر شده بودند اما اشرافیت و توان ما نیز افزایش یافته بود.

وی افزود: اما یکسری شرایط محیطی پیش آمد که ظرفیت‌های پلیس پاسخگوی نیازهای ایجاد شده نبود و ما نیز در موقعیتی نیستیم که مشکلات اقتصادی را حل کنیم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان