arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۴۴۳۲
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۳ - ۰۹ مهر ۱۳۹۸

پیونگ‌یانگ: مذاکرات اتمی با آمریکا از سرگرفته می شود

یک دیپلمات ارشد کره شمالی اعلام کرد که مذاکرات اتمی این کشور با واشنگتن در تاریخ 13 مهر ماه مجدداً از سرگرفته می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

یک دیپلمات ارشد کره شمالی اعلام کرد که مذاکرات اتمی این کشور با واشنگتن در تاریخ 13 مهر ماه مجدداً از سرگرفته می‌شود.

به گزارش فارس، یکی از دیپلمات‌های ارشد کره شمالی اعلام کرد که پیونگ‌یانگ و واشنگتن موافقت کرده‌اند تا مذاکرات اتمی را در تاریخ 5 اکتبر (13 مهرماه) از سربگیرند.

بنا به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، «چو سان هوی» معاون اول وزیر امور خارجه کره شمالی امروز (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که کره شمالی و آمریکا در تاریخ 4 اکتبر ماه (12 مهرماه)، قبل از برگزاری مذاکرات سطح کاری در 13 مهرماه با یکدیگر یک ارتباط مقدماتی و اولیه برقرار خواهند کرد.

طبق این گزارش، چو بدون آنکه سخنی از مکان برگزاری مذاکرات پیونگ‌یانگ و آمریکا به میان آورد، در خصوص برآیند این نشست ابراز خوشبینی کرد.

دور اول مذاکرات «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در سال 2018 و در کشور سنگاپور دیدار کردند که نتیجه‌ای در برنداشت.

دور دوم مذاکرات رئیس‌جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی در «هانوی» پایتخت ویتنام برگزار شد که آن نیز به شکست ختم شد و واشنگتن در پی هر دو نشست، به هیچ عنوان حاضر به لغو تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ نشد.

بار سوم، ترامپ و کیم در منطقه غیرنظامی در مرز دو کره دیدار کردند و از آن پس به بعد به دلیل عدم پایبندی واشنگتن به تعهداتش در مقابل کره شمالی، هیچ‌گونه پیشرفتی در روابط دو کشور حاصل نشده است و به دلیل بی‌اعتنایی واشنگتن و سئول به هشدارهای کره شمالی در خصوص برگزاری رزمایش، پیونگ‌یانگ نیز چندین بار آزمایش موشکی انجام داد.

این خبر در حالی منتشر شده است که «کیم سونگ» نماینده کره شمالی در سازمان ملل روز گذشته (دوشنبه)، ضمن بی‌فایده خواندن گفت‌وگو با آمریکا گفت لازم است آمریکا محتوای بیانیه مشترک سنگاپور را به طور کامل اجرای کرده و از اجرای سیاست خصمانه علیه پیونگ‌یانگ دست بردارد.

نظرات بینندگان