arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۴۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۴ - ۰۹ مهر ۱۳۹۸

سقوط پل بندرگاهی تایوان و گرفتار شدن قایق‌های ماهیگیری

مقامات تایوان از سقوط یک پل در بندرگاهی واقع در شمال شرق تایوان و برخورد آن با چندین قایق ماهیگیری و گرفتاری خدمه‌ آن‌ها در زیر آوارها خبر دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مقامات تایوان از سقوط یک پل در بندرگاهی واقع در شمال شرق تایوان و برخورد آن با چندین قایق ماهیگیری و گرفتاری خدمه‌ آن‌ها در زیر آوارها خبر دادند.

به دنبال وقوع این حادثه دست‌کم ۹ نفر داخل آب سقوط کرده، هفت نفر نجات داده شده و شش نفر نیز دچار جراحت‌های جدی شده‌اند.

به گفته مقامات غواصان در حال انجام عملیات جست‌وجو و نجاتِ افرادی هستند که ترس آن می‌رود در دو قایق ماهیگیری زیر آوارهای پل گرفتار شده باشند.

این پل حدود ساعت ۹:۳۰ صبح امروز (سه‌شنبه) به وقت محلی فرو ریخته است و در زمان سقوط پل یک دستگاه نفتکش روی آن قرار داشته که این حادثه منجر به آتش گرفتن این نفتکش نیز شده است.

مقامات بندر "Suao" تایوان یک مرکز اضطراری در محل وقوع حادثه راه‌اندازی کرده و دریانوردان و نیروی دریایی تایوان نیز در عملیات امداد و نجات حضور یافته‌اند.

نخست‌وزیر تایوان نیز در پیامی فیسبوکی از مقامات ذیربط خواسته که به عملیات امداد و نجات سرعت بخشیده و برای نجات جان گرفتاران در این حادثه تمام تلاش خود را به کار گیرند.

فروریختن این پل که عبور و مرور در یک بندر شلوغ ماهیگیری را موجب می‌شده به سه قایق ماهیگیری و دو دستگاه وسیله نقلیه از جمله یک نفتکش خسارت وارد کرده است.

علت وقوع این حادثه که در شرایط آب و هوایی آرام و صاف رخ داده، هنوز مشخص نشده است.

بنا بر گزارش رویترز، در اواخر روز گذشته (دوشنبه) طوفان "میتاگ" به همراه بادهایی با حداکثر سرعت ۱۶۲ کیلومتر در ساعت شمال شرقی تایوان را درنوردیده و منجر به زخمی شدن ۱۲ نفر، قطع برق بیش از ۶۶ هزار خانه و لغو بیش از ۱۵۰ پرواز شد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان