arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۴۴۹۴
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۷ - ۰۹ مهر ۱۳۹۸

ضرب و شتم دو دیپلمات عراقی در ایران / فعالیت کنسولگری عراق در مشهد به حالت تعلیق درآمد / استانداری خراسان رضوی: ضرب و شتم دو دیپلمات عراقی و تعطیلی کنسولگری شایعه است

وزارت امور خارجه عراق اعلام کرد که کنسولگری این کشور در مشهد به خاطر ضرب و شتم دیپلماتهایش به حالت تعلیق درآمد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

احمد الصحاف سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه عراق روز سه شنبه گفت: وزارت امور خارجه عراق پس از حادثه ضرب و شتم کارمندانش در ایران، کار کنسولگری خود را در شهر مشهد به حالت تعلیق درآورده است.

به گزارش خبرگزاری ها، السهاف با اشاره به بیانیه این وزارتخانه گفت: "محمدعلی حکیم، وزیر امور خارجه عراق، دستورالعمل تعلیق کار کنسولگری عراق در شهر مشهد را به خاطر حمله به دو دیپلمات عراقی صادر کرده است."

وی جزئیات بیشتری از این حادثه را ارائه نداد، اما طبق گزارش رسانه های عراقی، این حادثه در 28 سپتامبر رخ داده است.

شیرکو محمد، رئیس کمیته امور خارجه پارلمان عراق به شفاق گفت که مقامات ایران باید به طور رسمی از حمله به دیپلمات ها عذرخواهی کنند.

تکمیلی///

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی گفت: اخبار منتشر شده در برخی رسانه ها مبنی بر تعطیلی کنسولگری عراق در مشهد شایعه است و این موضوع تکذیب می شود.

حسن جعفری شامگاه  سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مسائل مطرح شده در برخی رسانه ها در خصوص ضرب و شتم اتباع کشور عراق در مشهد شایعه است و  مقرر شد مقامات وزارت امور خارجه در استان در این خصوص اظهار نظر کنند.

روز سه شنبه برخی رسانه ها در فضای مجازی اعلام کردند در پی ضرب و شتم دو دیپلمات عراقی، وزارت خارجه این کشور فعالیت کنسولگری عراق در مشهد را به حالت تعلیق درآورد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان