arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۴۵۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۴ - ۲۸ دی ۱۳۹۰

اقدام عجیب دولت و وسوسه تمام مافیاهای دنیا برای حضور در بازار ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یکی از بینندگان انتخاب با ارسال مطلبی آورده است:

طلا پشتوانه پول است . این جزو اولین درسها در اقتصاد است . دولت در اقدامی عجیب پشتوانه پول کشور را به قیمت پایین تر از ارزش واقعی پیش فروش می کند . سکه امروز در بازار اهواز 750 هزار تومان فروخته شد . اگر سکه را بر اساس طلایی که دارد به ارزش جهانی آن هم بفروشیم می بینیم قیمتش تقریبا همین قدر است و در بازار ایران حبابی وجود ندارد .

 دولت همچنان در شعب بانک ملی ، سکه را به هر تعداد که بخواهید به قیمت 546 هزار تومان می فروشد که با احتساب مالیات بر ارزش افزوده قیمت هر سکه برای خریدار 571 هزار تومان در می آید . یعنی اگر ارزش سکه ثابت بماند و هیچ تغییری نکند شما با توجه به اینکه سکه ها را پس از 4 ماه دریافت می کنید در یک سرمایه گذاری با 90 درصد سود سالیانه شرکت کرده اید . ( مقایسه شود با 17 درصد سود سالیانه برای سپرده گذاری در بانک ) اگر قیمت سکه بالاتر رود که حتما اینگونه خواهد شد سود سرمایه گذاری شما به بالای 100 درصد سود سالیانه خواهد رسید .

 به این فکر می کنم که اگر یک دولت خارجی امروز تصمیم بگیرد با کمک یک ایرانی 30 میلیارد دلار وارد بازار ایران کند و دلارش را تبدیل به ریال کند و با آن سکه نام نویسی کند و بعد از 4 ماه سکه ها را به صورت غیر قانونی از کشور خارج کند چقدر سود خواهد کرد و به ارزش پول ملیش خواهد افزود ؟ هیچ بازار دیگری وجود ندارد که آن دولت خارجی مطمئن باشد بعد از حتی 2 سال همین مقدار که در 4 ماه سود می کند را بدست خواهد آورد . مثال دولت خارجی بخصوص با این مبلغی که در مثال آمده به آن شکل عملی نیست اما به خوبی خطر موجود که ناشی از قیمت واقعی طلا در جهان و حراج آن به قیمتی بسیار پایین تر در ایران است را نشان می دهد .

وقتی ما داریم به آنچه پشتوانه پول همه کشورهاست در کشور خودمان سوبسید می دهیم یعنی می گوییم یک قرون بیار و پشتوانه دو قرون را ببر یعنی با دست خودمان داریم ارزش پول ملی کشور را پایین می آوریم و ثروت ملی را حراج می کنیم .

 ریال را از دست مردم می گیریم و طلا را به ایشان می دهیم خزانه را پر از ریال می کنیم و خالی از طلا . آن هم با اختلاف 180 هزار تومان با قیمت واقعی که روز به روز هم این اختلاف بیشتر می شود . این ارزان فروشی بی سابقه طلا که هیچ مشابه ای در هیچ کشوری در طول تاریخ ندارد ، تمام مافیاهای دنیا را وسوسه می کند که کاش می توانستند به این بازار وارد شوند . احتمالا بزرگ ترین مشکل آنان نداشتند کد ملی ایرانی است .

پیمان روشن ضمیر - اهواز 27 دی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۸
5
24
ببخشيد شما از كجا اطمينان داريد بانك مركزي اولا سكه ها را بدهد و ثانيا اگر بدهد بعد از 4 ماه بدهد نه بيشتر؟
مشكل ابتدا اطمينان به بانك مركزي است.
ناشناس
|
GERMANY
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۸
9
8
90 darsado az koja avordi bi savad???
اصغر
|
GERMANY
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
3
0
از شما بعیده این مقاله سطح پایین رو چاپ کردید!! ارزش پول یک کشور رو تنها طلا تعیین نمیکنه، بلکه عوامل متعددی از جمله سپرده های دیداری و پول دست مردم هم در اون دخیل هستند.. جمع شدن پول از بازار برخلاف گفته دوستمون، باعث تقویت ارزش پول ملی میشه... نکته بعدی اینکه اگه ادعا دارید قیمت سکه جباب نداره چطور در تاریخ 90/11/1 هر گرم طلا 79 هزار تومان معامله میشد و سکه یک گرمی 115 هزار تومان؟!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
3
0
از کجا معلوم که قیمت سکه پایین نیاد !!!
نظرات بینندگان