arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۴۵۴
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۴ - ۲۸ دی ۱۳۹۰

وزیر خارجه روسیه: می خواهند اقتصاد ایران را خفه کنند و باعث نارضایتی عمومی در این کشور شوند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرگئی لاوروف، وزير امور خارجه روسيه، می گويد که هدف تحريم های جديد عليه ایران، خفه کردن اقتصاد این کشور در جهت ايجاد نارضايتی عمومی است و این تحریم ها می تواند به مردم ضربه بزند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، لاوروف که روز چهارشنبه در يک نشست خبری در مسکو سخن می گفت، درباره تحريم واردات نفت از ايران هشدار داد و گفت که اين اقدام می تواند مانع حل مسئله هسته ای ايران از طريق گفت و گوها شود.

وی اظهار داشت: اين تحريم ها هيچ ارتباطی با تقويت معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای ندارد. هدف آن، خفه کردن اقتصاد ايران و تحريک به ايجاد نارضايتی عمومی در اين کشور است.

وزير امور خارجه روسيه هر گونه حمله نظامی به ايران را دارای پيامدهای «شديدا خطرناک» توصيف کرد و گفت که چنين اقدامی، واکنش های زنجيره ای را به دنبال خواهد داشت، و من نمی دانم که اين روند در کجا متوقف خواهد شد.

سرگئی لاوروف در بخش ديگری از کنفرانس خبری خود تصريح کرد که در حال حاضر تمام تحريم های قابل اعتنا عليه ايران اجرا شده است و مجازات های جديد، اميدها به ادامه گفت و گو های پنج به علاوه يک درباره برنامه هسته ای ايران را از خط خارج می کند.

وزير امور خارجه روسيه افزود: به اعتقاد ما هر شانسی برای از سرگيری مذاکرات ميان شش قدرت جهانی و ايران وجود دارد و نگران هستيم که موانعی بر سر اين مسير بوجود آيد.

به گفته وی، دشوار است که با تحريم ها بتوان گفت و گوهای سازنده ای انجام داد.
نظرات بینندگان