arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۴۵۶۷
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۰۸ - ۱۰ مهر ۱۳۹۸

هیاتی از طالبان با عمران‌خان دیدار می‌کند

بر اساس اعلام رسانه های پاکستانی هیاتی از طالبان افغانستان به ریاست "ملاعبدالغنی برادر" امروز با "عمران‌خان" نخست وزیر پاکستان دیدار خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بر اساس اعلام رسانه های پاکستانی هیاتی از طالبان افغانستان به ریاست "ملاعبدالغنی برادر" امروز با "عمران‌خان" نخست وزیر پاکستان دیدار خواهد کرد.

به گزارش رسانه های پاکستانی،‌همزمان با سفر "زلمای خلیلزاد" نماینده آمریکا در امور صلح افغانستان که شب گذشته وارد اسلام‌آباد شد، هیات طالبان نیز امروز به پاکستان سفر می‌کند.

دیدار هیات طالبان با نخست‌وزیر پاکستان از سلسله تلاش‌های این کشور برای کمک به احیای مجدد گفت‌وگوهای صلح میان آمریکا و طالبان است.

این سفر درحالی انجام می‌شود که دولت پاکستان ضمن ابراز ناخرسندی از لغو مذاکرات صلح افغانستان، از کاخ سفید خواست تا در مسیر احیای آن گام بردارد.

رسانه‌های پاکستانی به نقل از سخنگوی گروه طالبان گفتند: این گروه پس از سفرهای اخیر به ۳ کشور منطقه، اکنون بنا بر دعوت دولت پاکستان، به اسلام‌آباد سفر می‌کند.

عمران‌خان طی ماه‌های‌ اخیر بارها از تمایل خود برای دیدار با گروه طالبان سخن گفته بود که هدف آن کمک بیشتر به پیشبرد فرآیند صلح اعلام شد اما دولت کابل مخالفت خود را با این ابتکار اعلام کرده بود.

نخست وزیر پاکستان هفته گذشته در جریان سفر به نیویورک طی سخنرانی در شورای روابط خارجی آمریکا، با اظهارات کنایه آمیز به کاخ‌سفید مبنی بر اینکه جنگی که برای نابودی القاعده به راه می اندازند منجر به نمودار شدن عناصری مثل داعش می شود، نسبت به رفتارهای عجولانه دونالد ترامپ در بحث افغانستان و لغو مذاکرات صلح با طالبان ابراز ناخرسندی کرد.

عمران خان در واکنش به تصمیم غیرمنتظره ترامپ برای توقف مذاکرات صلح با طالبان در دوحه گفت که ما در حال برنامه ریزی برای گسترش مشارکت خود در آینده پس از پیمان صلح میان آمریکا و طالبان بودیم اما با شنیدن تصمیم ترامپ همه چیز متوقف شد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان