arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۴۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۵ - ۱۰ مهر ۱۳۹۸

تعداد کلانتری‌ها در تهران باید به ۲۰۰ کلانتری برسد

رییس پلیس پایتخت گفت: امنیت، بسترساز تمام فعالیت‌ها و تلاش‌ها در زمینه‌های مختلف اجتماعی، عمرانی، آموزشی و اقتصادی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس پلیس پایتخت گفت: امنیت، بسترساز تمام فعالیت‌ها و تلاش‌ها در زمینه‌های مختلف اجتماعی، عمرانی، آموزشی و اقتصادی است.

 سردار حسین رحیمی رییس پلیس پایتخت در نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: پلیس در طول یکسال گذشته تلاش های بسیاری انجام داده و علیرغم تلاش های دشمنان اجازه نداده است کوچکترین خدشه به مردم وارد شود و ضرایب و شاخص های امنیتی به ویژه در تهران افزایش یافته است.

وی با اشاره به هفته نیروی انتظامی ادامه داد: امنیت بسترساز تمام فعالیتها و تلاشها در زمینه‌های مختلف اجتماعی عمرانی آموزشی اقتصادی است به ویژه امنیت داخلی از نیازهای بدیهی و اولیه است و اگر بخواهیم سطوح امنیت را دسته بندی کنیم امنیت داخلی مهمترین نوع امنیت است که توسط نیروی انتظامی در کشور ایجاد می شود.

رییس پلیس پایتخت خاطرنشان کرد: در حوزه فضای مجازی متاسفانه روند رو به رشد جرایم را شاهد هستیم و این موضوع در اختیار ما نیست بلکه بی توجهی برخی دستگاه‌ها و هجرت مجرمان به فضای مجازی باعث شده وقوع جرم در فضای مجازی رو به رشد باشد در ۶ماهه امسال نسبت به سال گذشته بالغ بر ده هزار افزایش وقوع جرم را در فضای مجازی داشتیم. ۱۳۰ درصد افزایش وقوع جرم داشتیم همچنین افزایش کشفیات ۶۵۹۱مورد بوده است که افزایش نسبت به سال گذشته داشتیم همچنین در دستگیری مجرمان ۱۱۷۲ نفر بیشتر از سال قبل بوده که در حقیقت ۱۲۰ درصد افزایش داشتیم.

رییس پلیس پایتخت ادامه داد: ۶۷ درصد جرایم در حوزه فضای مجازی جرایم اقتصادی ۱۷درصد اخلاقی و ۱۶ درصد اجتماعی است.

وی افزود: در حوزه سرقت طرح های رعد، کاشف و صاعقه برگزار شده است و همچنین ۶۱مرحله برخورد با سرقت در محلات و ۹مرحله محکومان متواری برگزار شده است تاکنون ۷۰ درصد جرایم کشف شده و ۱۰ درصد افزایش کشفیات نسبت به سال گذشته داشتیم. در بخش سرقت مغازه ۱۷ درصد کاهش داشتیم در حوزه سرقت خودرو ۸درصد کاهش، در حوزه سرقت موتورسیکلت ۱۳درصد و در حوزه کیف قاپی و موبایل قاپی ۲درصد کاهش داشتیم سرقت به عنف ۴درصد و سرقت تحت پوشش ۵درصد کاهش داشتیم.

سردار رحیمی گفت: در موضوعات شرورانه و اقدامات اراذل و اوباش ۷۱درصد کاهش وقوع جرم در تهران را داریم در حوزه مقابله با مواد مخدر ۱۱تن و ۷۹۰ کیلوگرم کشفیات در این مدت داشتیم همچنین در حوزه سوخت قاچاق ۵۰۰هزار لیتر سوخت کشف شده که بیشتر آن گازوئیل است.

وی ادامه داد: در بخش تصادفات در حوزه تهران بزرگ ۲۶ درصد کاهش تصادفات فوتی، ۲۸ درصد تصادفات جرحی و در مجموع تصادفات فوتی و جرحی ۲۲ درصد کاهش داشتیم.

رییس پلیس پایتخت با اشاره به هفته ناجا گفت: در طول هفته ناجا مراکز ترخیص خودرو تا ساعت ۱۷ آماده ارایه خدمات هستند و واحد‌های رسیدگی به اعتراضات شهروندان در رابطه با جرایم باید نگاه مساعدت به مردم داشته باشند و هم اینکه جرایم‌بیش از یک میلیون را تقسیط کنیم و ترخیص خودرو در مدت زمان کمتری انجام‌شود.

وی ادامه داد: واحد‌های تشخیص هویت برای سوء پیشینه و انگشت نگاری تا ساعت۱۷ در این هفته ارایه خدمات می دهند همچنین مراکز پلیس گذرنامه به ویژه برای اربعین از فردا اولین روز هفته ناجا تا ساعت ۲۰ به مردم ارائه خدمات می دهند.

رییس پلیس پایتخت درباره حوزه امنیت اخلاقی گفت: تلاش ما در این بخش بر حوزه ایجابی است و تلاش می کنیم با کلاس های آموزشی و مشاوره مردم را به رعایت شئونات اخلاقی تشویق کنیم و با نگاهی محترمانه این مسایل را مدیریت می کنیم.

وی ادامه داد: در طول هفته ناجا برای اولین بار ۱۰ کلانتری با کمک مردم و خیرین امنیت ساز کلنگ زنی خواهیم تا در سال آینده به بهره برداری برسد. براساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی کلانتری ها در تهران باید به ۲۰۰ کلانتری برسد در فاز اول قرار بود ۴۰کلانتری بهره برداری رسد که طبیعتاً این اتفاق نیفتاد و با تلاش های بسیار توانستیم در هفته ناجا احداث ۱۰ کلانتری را کلنگ زنی کنیم.

وی ادامه داد: البسه دوربین دار مدت هاست در پلیس استفاده می شود و حرکت به سمت هوشمندسازی پلیس یک روند جدی و رو به رشد در پلیس است‌.

وی درباره جداسازی فرماندهی شهرستان ری گفت: درخصوص این جداسازی مقداری رکود ایجاد شد و ما انتظار داریم آستان مقدس شاه عبدالعظیم و فرماندار در این زمینه به ما کمک کنند. مصوبه راه اندازی فرماندهی شهرستان اخذ شده است پایگاهها و رده های مختلف ایجاد می شود اما در مقابل فرمانداری و آستان مقدس نظر مساعدت داده بودند که هنوز انجام نشده است.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان