arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۴۶۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۷ - ۲۸ دی ۱۳۹۰

فرمانده سپاه قدس: مردم سوريه و قوميت‌ها به طور كامل طرفدار حكومت هستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده سپاه قدس گفت: بايد در رفتار خود حقيقت شيعه بودن را نشان دهيم و به دنبال شيعه كردن ديگران نباشيم چرا كه به طور طبيعي حقيقت شيعه تاثيرهاي به‌سزايي دارد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، سردار قاسم سليماني، فرمانده سپاه قدس عصر چهارشنبه در نشست مقدماتي جوانان و بيداري اسلامي گفت: پس از وقوع حادثه 11 سپتامبر، كشورهاي غربي به دنبال مرعوب كردن كشورهاي اسلامي بودند. آن‌ها از طريق سازمان ملل متحد و ديگر سازمان‌هاي بين‌المللي تلاش كردند كه كشورهاي ديگر را با اهداف خود همراه كنند و آن‌ها را براي همراهي در جنگ عراق و افغانستان تحت فشار قرار دادند.

سليماني با اشاره به جنگ 33 روزه حزب‌الله با رژيم صهيونيستي اظهار كرد: اين پيروزي خارج از تصور آمريكايي‌ها بود، در واقع حزب‌الله پس از اين پيروزي از چارچوب تهديد‌شونده به چارچوب تهديد‌كننده و بازدارنده تبديل شد و به عبارتي ديگر جنگ 33 روزه در داخل رژيم صهيونيستي اتفاق افتاد.

فرمانده سپاه قدس ادامه داد: در جنگ 22 روزه نيز كه در مرز مصر اتفاق افتاد، رژيم صهيونيستي بار ديگر شكست خورد. اين دو پيروزي حزب‌الله و دو شكست آمريكا در عراق و افغانستان باعث شد كه در نظرسنجي‌هاي انجام شده تا سال 2006 ميزان نارضايتي از آمريكا در منطقه به 85 درصد برسد و بر همين اساس حركت به سمت اسلاميت شكل گرفت.

او درباره تحرك جديد اسلامي به وجود آمده در منطقه گفت: اين تحركات رفته رفته اسلامي‌تر شده و مثل انقلاب اسلامي ايران با مرور زمان شكل خود را پيدا مي‌كنند.

سليماني با اشاره به برگزاري كنفرانس بين‌المللي جوانان و بيداري اسلامي اظهار كرد: جمهوري اسلامي ايران بر مبناي يك نياز اين كنفرانس بين‌المللي را برگزار مي‌كند. دشمن از روند تحولات غافلگير شده است و حتي ايران اين قابليت را دارد كه اين حركت را ضد دشمن سوق دهد. اين در حالي است كه اين قابليت در اردن و نه در تركيه وجود دارد، اما جمهوري اسلامي ايران اين قابليت را دارد كه حركت را سازمان‌دهي و باعث تشكيل حكومت‌هاي اسلامي در جهت مبارزه با استكبار شود.

وي ادامه داد: دشمنان تلاش مي‌كنند اين ميدان را براي جمهوري اسلامي ايران تنگ كرده و هزينه‌هاي بسياري را بر كشورمان تحميل كنند، اما اين اجلاس فرصتي است براي اين‌كه هزاران جوان موثر در تحركات بيداري اسلامي به ايران سفر كرده و بدين شكل از حساسيت ايران‌هراسي كاسته شود. جوانان كشورهاي ديگر با حضور در ايران مي‌توانند يك حكومت اسلامي بر پايه دين را از نزديك حس كنند.

فرمانده سپاه قدس با بيان اين‌كه اجلاس بين‌المللي جوانان و بيداري اسلامي تبليغاتي نيست، ادامه داد: برگزاري اين اجلاس مي‌تواند به جوانان كشورهاي ديگر نشان دهد كه چگونه مي‌توان بر اساس يك حكومت ديني، توسعه صنعتي و دموكراسي را ايجاد كرد.

وي گفت: ايران اولين و تنها كشوري است كه توانسته از هجوم غرب و رژيم صهيونيستي در امان بماند. هم‌چنين ايران در دنياي امروز گسترده‌تر شده است و مرزهاي فرهنگي‌اش توسعه پيدا كرده است.

سليماني افزود: ايران در جنوب لبنان و عراق نيز حضور دارد. در واقع اين مناطق به نوعي تحت تاثير عملكرد و تفكر جمهوري اسلامي ايران هستند.

او با بيان اين‌كه توجه به رفتار به عنوان ديپلماسي عمومي در اجلاس بين‌المللي جوانان و بيداري اسلامي بسيار حايز اهميت است، اظهار كرد: بايد در رفتار خود حقيقت شيعه بودن را نشان دهيم و به دنبال شيعه كردن ديگران نباشيم، به طور طبيعي حقيقت شيعه مي‌تواند تاثيرات به‌سزايي داشته باشد. همان‌گونه كه جمهوري اسلامي ايران در بسياري از موارد به پيروزي رسيده است و اين موضوع باعث برداشت صحيح از ايران مي‌شود. در واقع نبايد از دروغ و مبالغه درباره‌ حكومت اسلامي ايران استفاده كرد؛ زيرا به اندازه كافي حقيقت وجود دارد كه بتواند باعث شناخت كامل شود.

فرمانده سپاه قدس در پاسخ به سوالي درباره‌ تحولات سوريه گفت: مردم سوريه و قوميت‌ها به طور كامل طرفدار حكومت هستند و در اهل سنت نيز بخش مهمي از مردم به تحولات سوريه و دخالت غرب با نگراني نگاه مي‌كنند. هم‌چنين تحركات اغلب در سوريه در شهرها نبوده است بلكه در روستاها بوده و ادامه دارد. اين در حالي است كه طرفداران معارضه نتوانستند يك تجمع ميليوني در اعتراض به حكومت بشار اسد ايجاد كنند و پس از ورود ناظران اتحاديه عرب به سوريه باز هم در اين كشور اتفاقي نيفتاد. بنابراين مرض سوريه مرضي نيست كه حكومت آن را از بين ببرد.

سليماني درباره‌ عملكرد اخوان‌المسلمين خاطرنشان كرد: گروه‌هاي اخوان‌المسلمين در سراسر جهان اسلام پراكنده بوده و بر اساس مفروضات و نيازمندي‌هاي هر كشوري شكل گرفته است و فرهنگ‌هاي متفاوتي از يكديگر دارند به گونه‌اي كه گروه اخوان‌المسلمين سوريه با گروه اخوان‌المسلمين مصر متفاوت است، اما اخوان‌المسلمين مركزي بيش‌تر نقش هماهنگي و رفع اختلا‌ف‌ها دارد.

او اضافه كرد: اخوان‌المسلمين تاكنون فراز و فرودهايي در عملكرد خود داشته است. در روند تحولات بيداري اسلامي براي اين‌كه با غرب مواجه نشود ملاحظاتي داشته است و اين ملاحظه‌ها در ارتباط خود با جمهوري اسلامي ايران نيز مشاهده مي‌شود، زيرا اين گروه نگران بود كه به اتهام ارتباط با جمهوري اسلامي ايران هجمه‌ غرب بر رويش افزايش پيدا كند. اما هرچه اخوان‌المسلمين به حكومت نزديك مي‌شود به همان اندازه، هم در داخل و هم در خارج به اسلاميت نزديك‌تر مي‌شود، با اين حال هنوز براي اظهارنظر قطعي در اين‌باره زود است.

فرمانده سپاه قدس درباره‌ سفر اخير الغنوشي، رهبر اسلام‌گراي تونس به قطر، گفت: از ابتدا تحولات بيداري اسلامي قطر سعي كرده است حمايت خود را از كشورهاي در حال تحول از طريق رسانه و حمايت‌هاي مالي نشان دهد و اين سفر نيز در همين راستا انجام گرفته است.

سليماني در پاسخ به سوالي درباره‌ اخبار منتشر شده مبني بر ارتباط وي با مقامات آمريكايي گفت: آن‌چه كه از سوي جلال طالباني در رسانه‌ها منتشر شده واضح نبود، اما همواره هشدارهايي درباره پيامدهاي اقدامات آمريكايي‌ها به آن‌ها داده مي‌شود.

وي در پايان اظهاراتش درباره‌ طرح ترور وي در سناي آمريكا اظهار كرد: خدا كند آمريكايي‌ها اين كار (ترور) را انجام دهند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۸
ذبیح
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۸
1
0
عالی بود
دوستارحاج قاسم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۸
35
1
خداوندانشالله شماوهمه همرزمانت رابرای اسلام ومسلمین درکناررهبرعزیزمان حفظ کندتادولت کریمه بقیت الله.وچشم بد خواهانت کورباد.انشالله
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
اين مثبت و منفي ها يعني چه ؟!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
0
0
http://www.entekhab.ir/fa/news/50423
نظرات بینندگان