arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۴۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۱ - ۱۰ مهر ۱۳۹۸

تبانی دادستان کل آمریکا با سرویس‌های اطلاعاتی ایتالیا افشا شد

یک روزنامه ایتالیایی روز چهارشنبه افشا کرد که «ویلیام بار» دادستان کل آمریکا برای پیگیری پرونده دخالت‌های روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ تا کنون دو بار به ایتالیا سفر کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تبانی دادستان کل آمریکا با سرویس‌های اطلاعاتی ایتالیا افشا شدبه گزارش روزنامه ایتالیایی «کوریره دلا سرا»، بار دادستان کل آمریکا در راستای تحقیق در مورد دخالت های روسیه در انتخابات آمریکا در سال ۲۰۱۶، دو جلسه پنهانی با آژانس‌های اطلاعاتی ایتالیا داشته است.

این روزنامه بدون اشاره به منابع خود اعلام کرد: «جوزپه کنته» نخست وزیر ایتالیا حداقل دو بار در هفته های گذشته اجازه دیدار روسای سرویس های اطلاعاتی ایتالیا با ویلیام بار را صادر کرده است.

تا کنون هیچ واکنشی از دفتر نخست وزیری و سرویس اطلاعاتی ایتالیا (DIS) در مورد این خبر منتشر نشده است.

آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا و مشاور ویژه «رابرت مولر» به این نتیجه رسیدند که روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ با اقداماتی در روند تقویت جایگاه جمهوری خواهان و تضعیف هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات ها دخالت داشته است.

ترامپ که سال آینده برای پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می کند، تحقیقات روسیه را "شکار جادوگران" خوانده و بارها در صدد بی اعتبار کردن آن بوده است.

بار یکی  افراد کلیدی منصوب شده توسط ترامپ است که بالاترین مقام رسمی اجرای قانون در ایالات متحده را بر عهده دارد و شخصاً درگیر تحقیق در مورد شکایات ترامپ مبنی بر اینکه وی و مبارزات انتخاباتی وی در سال ۲۰۱۶ به طور نادرست توسط آژانس‌های اطلاعاتی و اجرای قانون ایالات متحده هدف قرار گرفته اند، شده است.

بار در ماه مه (خرداد) «جان درهام» دادستان فدرال را منصوب کرد تا در زمینه دخالت های احتمالی روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا تحقیق کند.

«کری کوپک» سخنگوی وزارت دادگستری ایالات متحده روز دوشنبه گفت: ترامپ برای معرفی بار و درهام با دیگر کشورها تماس‌هایی داشته است. کوپک در بیانیه خویش هیچ اشاره ای به نام این کشورها نکرد، اما رسانه های آمریکایی اعلام کردند که بار با کمک سرویس اطلاعات انگلیس توانسته به ایتالیا سفر کند.

روزنامه ایتالیایی در ادامه نوشت، سفر و جلسات دادستان کل آمریکا با مقامات اطلاعاتی ایتالیا متمرکز بر منشأ تحقیقات آمریکا در روسیه بوده است.

نظرات بینندگان