arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۴۷۸۹
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۳ - ۱۰ مهر ۱۳۹۸

ترامپ خواستار استعفای رئیس دموکرات کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا شد

رئیس جمهور آمریکا گفت: آدم شف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا به اتهام اقدام برای گمراه کردن استعفا کند. این عضو کنگره باید به دلیل ارتکاب جرم گمراه کردن در خصوص نسخه متن مکالمات من با رئیس‌جمهوری اوکراین استعفا کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترامپ خواستار استعفای رئیس دموکرات کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا شد

دونالد ترامپ طی اظهارات امروز (چهارشنبه) خود به خبرنگاران گفت، امید دارد تا هیچ‌گاه مجبور به انتشار متن گفت‌وگوهای تلفنی‌اش با دیگر رهبران جهان نباشد؛ او اخیرا بخش‌هایی از مکالمه‌ تلفنی خود با رئیس‌جمهوری اوکراین را انتشار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، طی سخنانش در اتاق بیضوی کاخ سفید گفت: "وقتی شنیدم این داستان‌های وحشتناک رخ داده است، راهی جز انتشار یک مکالمه نداشتم و از این کار متنفرم، و امیدوارم هیچ‌گاه مجبور به انجام دوباره این کار درخصوص یک رهبر خارجی نشوم".

ترامپ همچنین گفت: مساله برکناری من از همان زمان انتخابم آغاز شده بود.

وی در ادامه از آدم شف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا خواست به اتهام اقدام برای گمراه کردن استعفا کند. وی خاطرنشان کرد، این عضو کنگره باید به دلیل ارتکاب جرم گمراه کردن در خصوص نسخه متن مکالمات من با رئیس‌جمهوری اوکراین استعفا کند.

هفته گذشته، قانون‌گذاران دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از آغاز رسمی روند استیضاح ترامپ خبر دادند؛ انگیزه اصلی آن‌ها برای این اقدام، شکایت یک افشاگر در بدنه جامعه اطلاعاتی آمریکا از محتوای مکالمه ترامپ با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین بود؛ این افشاگر اشاره به سوء استفاده ترامپ از قدرتش جهت تامین منافع سیاسی کرده بود.

طی این مکالمه، ترامپ از همتای اوکراینی خود خواسته بود تا درخصوص جو بایدن، رقیب انتخاباتی او و پسرش تحقیق کند. دموکرات‌ها این درخواست را نقض قوانین انتخابات آمریکا عنوان کرده‌اند.

خود ترامپ، ارتکاب به هرگونه رفتار ناصحیح را رد و افشاگر مذکور را "جاسوس" عنوان کرده است.

نظرات بینندگان