arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۵۱۰
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۴ - ۲۹ دی ۱۳۹۰

مزاحم لجوج، تفریح خانوادگی را با قتل به پایان رساند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس نوشت:

پسر جوانی که مزاحم یک خانواده در اطراف امام‌زاده داوود شده بود، در نهایت پسر این خانواده را با چاقو به قتل رساند.
عصر 20 مرداد سال گذشته مأموران پلیس کلانتری 143 کن از طریق مرکز فوریت‌های پلیس از وقوع یک فقره درگیری منجر به قتل در بازار حاشیه امام‌زاده داوود باخبر شدند. مأموران با حضور محل حادثه متوجه شدند که در جریان درگیری بین چند جوان یکی از آنها به نام فیروز با ضربات متعدد چاقوی فردی به نام ارسلان به قتل رسیده است. طبق گفته خانواده مقتول که همراه او برای زیارت به امامزاده داوود آمده بودند، قاتل از صبح برای دختر آنها مزاحمت ایجاد کرده بود که در درگیری پسر آنها را به قتل رساند. متهم به قتل بعد از درگیری از محل حادثه متواری شده بود که با توجه به چهره‌نگاری توسط خانواده مقتول و تحقیقات پلیس، مدتی بعد در تهران شناسایی و دستگیر شد. متهم بعد از دستگیری، به دادسرای جنایی منتقل شد که در آنجا به ارتکاب قتل اعتراف کرد و بعد از اینکه قرار مجرمیت وی به اتهام قتل عمد صادر شد، پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.
جلسه محاکمه متهم سال گذشته در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی همتیار برگزار شد که نماینده دادستان با قرائت کیفرخواست، خواستار مجازات شد.اولیای‌دم نیز خواسته خود را قصاص متهم عنوان کردند و یکی از آنها درباره حادثه گفت: روز حادثه با خانواده به امام‌زاده رفته بودیم که متهم و دوستانش بارها برای خواهرم مزاحمت ایجاد کردند که برادرم یک بار با‌ آنها درگیر شد. عصر همان روز در حال برگشتن بودیم که دوباره با آنها روبه‌رو شدیم و در درگیری دوم، برادرم به قتل رسید. بعد از اظهارات متهم، دادگاه او را به اتهام قتل عمد به قصاص محکوم کردند؛ پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شد که قضان دیوان عالی نیز در نهایت حکم را تأیید کردند.
خانواده مقتول با دریافت دیه راضی به گذشت از قصاص شدند و پرونده برای محاکمه متهم از جنبه عمومی جرم به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد. روز گذشته جلسه محاکمه برگزار شد و بعد از دفاعیات متهم و درخواست بخشش از دادگاه، قضات وارد شور شدند تا مدت حبس متهم را تعیین کنند.
نظرات بینندگان