arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۵۱۱
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۴ - ۲۹ دی ۱۳۹۰

احمدی​نژاد: استاندارد تولید بنزین و گازوئیل ما بالاست/برای مشعل​های خانه​ها هم یارانه می دهیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس​جمهور از ایران به عنوان یکی از پاکترین کشورهای دنیا سخن گفت که کیفیت بنزین و گازوئیل تولیدی در آن بالا رفته است.

محمود احمدی‌نژاد طی سخنانی در مراسم بهره‌برداری از خودروهای با استاندارد یورو چهار اظهار داشت: اگر بنده جای منابع طبیعی بودم در بحث درختکاری اینقدر سخت نمی‌گرفتم چرا که اگر برنامه‌ای تعریف کنیم و بگوئیم هر تهرانی اگر سالی یک درخت بکارد و فضای این کار را نیز آماده کنیم سال پنجم به بندرعباس می‌رسیم.
گزیده سخنان وی را به نقل از خبرگزاری​ها بخوانید:
·          مسئولیت صیانت از محیط زیست مسئولیت همگانی است.
·          50 درصد آلودگی‌های اصلی محیطی توسط دو کشور است و هرچه کنوانسیون و قرارداد نوشته می‌شود زیر بار نمی‌رود درحالی که همه مسئول هستند.
·         رونمای خودروهای با استاندارد یورو 4، کنترل دو منبع اصلی تولید‌کننده آلودگی هوا است که اولین سوخت خودرو و دیگری خود خودرو است.
·         پالایشگاه‌های کشور به لحاظ کمی و کیفی گسترش یافته و امروز صاحب تولید بنزین و گازوئیل با استاندارد بالا هستیم.
·         امیدوارم ظرف یک و نیم تا 2 سال آینده کل سوخت مصرف کشور در تراز استانداردهای روز دنیا قرار گیرد.
·         بیش از یک میلیون 200 هزار خودروی فرسوده از رده خارج شد.
·          زمانی که سال 85 گفتیم باید در بنزین خودکفا شویم می‌گفتند مگر می‌شود این کار را کرد اما دیدیم که شد.
·          شاید ایران جزو اولین کشورهای دارنده سرعت کاهش تولید آلودگی باشد.  تولید خودروی سواری گازوئیل‌سوز با مصرف 1/5 لیتر در 100 کیلومتر نشان می دهد که قلق کار بدست خودروساز ما آمده و کارها به خوبی به پیش می‌رود.: بخشی از آلایندگی‌ها مربوط به بخش صنعت است که کارهای خوبی در آنجا صورت گرفته و انشاءالله به جایی برسیم که کل صنعت ما صنعت سبز باشد و این شدنی است.
·          ریزگردها از کشورهای عراق، عربستان و سوریه به خاک کشورمان وارد می‌شود که باید چاره‌ای برای آن بیاندیشیم. البته باید سریعا این کار انجام شود. چرا که برای صیانت از سلامت مردم هرچقدر هزینه کنیم کم است.
·         برنامه‌ای تنظیم کنید که اگر شده یارانه دهیم تا مشعل‌ها عوض و یا تنظیم شود که با این کار اگر 30 درصد در مصرف سوخت کاهش داشته باشیم که 50 درصد در هزینه‌ها کاهش را شاهد خواهیم بود که این به نفع خود مردم نیز هست و دولت هم پشتیبانی می‌کند چرا که آلایندگی مشعل‌ها از بین برود دیگر نگرانی وجود ندارد.
·         ما باید پاکترین کشور دنیا باشیم چرا که اینجا ایران است و ایران اصلی‌ترین کانون جوشش ارزش‌های انسانی، فرهنگ و علم است
نظرات بینندگان