arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۵۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۱ - ۱۳ مهر ۱۳۹۸

مذاکرات اتمی آمریکا و کره شمالی امروز ازسرگرفته می‌شود

نمایندگانی از آمریکا و کره شمالی در دیدار روز جمعه خود توافق کردند تا مذاکره‌کنندگان اصلی روز شنبه در سوئد با یکدیگر در مورد مسائل هسته‌ای دیدار و گفت‌وگو کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«وانگ جونگ گان» یکی از مسئولان سابق وزارت امور خارجه کره شمالی و «مارک لمبرت» معاون نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی صبح روز جمعه (به وقت محلی) در دیداری مقدماتی در سوئد، توافق کردند تا مذاکرات هسته‌ای روز شنبه برگزار شود.

براساس گزارش وبگاه «کی‌بی‌اس»، این دو نماینده، در مورد زمان‌بندی و مسائل اجرایی جلسه اصلی در روز شنبه، با یکدیگر مذاکره کردند.

طبق جزئیات مورد توافق در این جلسه، «استیفن بیگان» نماینده ویژه آمریکا و «کیم میونگ گیل» مذاکره‌ کننده ارشد هسته‌ای کره شمالی روز شنبه مذاکرات اصلی را انجام می‌دهند.

دور اول مذاکرات هسته‌ای میان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در سال 2018 و در کشور سنگاپور برگزار شد که نتیجه‌ای در برنداشت.

دور دوم مذاکرات رئیس‌جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی در «هانوی» پایتخت ویتنام برگزار شد که آن نیز به شکست ختم شد و واشنگتن در پی هر دو نشست، به هیچ عنوان حاضر به لغو تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ نشد.

بار سوم، ترامپ و کیم در منطقه غیرنظامی در مرز دو کره دیدار کردند و از آن پس به بعد به دلیل عدم پایبندی واشنگتن به تعهداتش در مقابل کره شمالی، هیچ‌گونه پیشرفتی در روابط دو کشور حاصل نشده است و به دلیل بی‌اعتنایی واشنگتن و سئول به هشدارهای کره شمالی در خصوص برگزاری رزمایش، پیونگ‌یانگ نیز چندین بار آزمایش موشکی انجام داد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان