arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۵۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۳ - ۱۳ مهر ۱۳۹۸
در آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه طلوع مهر مطرح شد؛

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی: در رشد علمی از میانگین جهانی بالاتر هستیم

حجت الاسلام پورمحمدی در مراسم آیین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه طلوع مهر افزود: هم اکنون در کشور 6 میلیون دانشجو در رشته های مختلف تحصیل می کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

حجت الاسلام پورمحمدی در مراسم آیین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه طلوع مهر افزود: هم اکنون در کشور 6 میلیون دانشجو در رشته های مختلف تحصیل می کنند.

وی با اشاره به 12 میلیون فارغ التحصیل دانشگاهی در کشور گفت: علیرغم فشارها و تحریم ها خوشبختانه نشاط علمی و امیدواری در کشورمان برقرار است.

رییس هیات موسس دانشگاه طلوع مهر با اشاره به وجود 80 هزار دانشجوی در حال تحصیل در قم  تصریح کرد: در حوزه های علمیه 80 هزار طلبه ایرانی و 20 هزار طلبه خارجی مشغول به تحصیل هستند که این گویای رشد علم در کشور ماست.

حجت الاسلام پور محمدی با بیان اینکه از سوی دشمن تحریم ها و اخبارهای منفی به ما تحمیل می شود، اظهار کرد: نتایج نشان می دهد که تحریم ها باعث خود مقاومتی مردم ما شده است و ثبات را افزایش داده است که  تاثیر علم و دانش بر نسل امروز است.

وی تصریح کرد: مشکلات موجود را انکار نمی کنیم. تحریم ها و فشارها وجود دارد اما در عوض ملت دانشمند، آگاه و با نشاطی داریم که مسیر پیشرفت کشور را به آسانی طی می کنیم.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه طبق اعلام صندوق بین المللی پول  طی یکسال گذشته 3 درصد رشد داشته ایم گفت: این موفقیت نتیجه وجود نسل تحصیل کرده و فرهیخته در سطح کشور است که مقابل همه تحریم ها و فشارهای دشمن ایستاده اند.

وی یکی از مشکلات عمده موجود در جامعه را آسیب های اجتماعی مانند طلاق دانست و افزود: مهارت زندگی و مهارت اجتماعی دو مهارتی است که باید در واحدهای درس دانشگاهی به دانشجویان ارائه شود تا این دست مشکلات جامعه ما برطرف شود.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی: در رشد علمی از میانگین جهانی بالاتر هستیم

حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به حدیثی از امام محمد باقر (ع) در کسب فضائل و کمال گفت: فهم عمیق در دین، صبر و داشتن برنامه برای زندگی از جمله اعمالی است که مسیر دسترسی به کمال را سهل می کند.

وی با اشاره به وجود  فضای نشاط علمی در جامعه تصریح کرد: علی رغم همه مشکلاتی که به جامعه ما تحمیل شده است اما نسل امروز به علت بهره مندی از دانش روز باعث پیشرفت علمی کشور شده است.

درادامه  این جلسه حجت الاسلام والمسلمین بنایی با بیان این که  دانشگاه طلوع مهر مطابق با دانشگاه های استاندارد کشور است، افزود: در شش ماهه نخست امسال تلاش کردیم تا در همه بخش ها این دانشگاه را ارتقا دهیم که خوشبختانه موفق بوده ایم.

رئیس دانشگاه طلوع مهر با اشاره به حضور معاون وزیر علوم در این دانشگاه گفت: از نظر ایشان تلاش های انجام شده برای ارتقا سطح علمی و آموزشی دانشگاه طلوع مهر رضایت بخش بود.

حجت الاسلام بنایی ابراز امیدواری کرد که دانشجویان در این دانشگاه بتوانند مدارج مختلف علمی را در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد با موفقیت طی کنند.

وی بر لزوم گنجاندن واحد مهارت آموزی در این دانشگاه تاکید کرد و گفت: از جمله مشکلاتی که خانواده ها با آن درگیر هستند عدم مهارت ارتباطی و مهارت اجتماعی است که نیاز به آموزش دارد.

گفتنی است دانشگاه طلوع مهر که از سال ۱۳۹۰ تاسیس شده است در ۳۶ رشته تحصیلی از جمله: حقوق، مدیریت، روانشناسی، مشاوره، مترجمی زبان، علوم ورزشی، علوم تربیتی، حسابداری، آینده پژوهی و ... در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به فعالیت علمی و آموزشی خود ادامه می دهد و هر سال بر ارتقای آموزشی خود می افزاید.

نظرات بینندگان